Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy public relations 2700-L-DM-D1PPRE
Wykład (WYK) Semestr zimowy 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Zakres tematów:

1. 8 października 2019 r. – zajęcia organizacyjne, cel i program kursu, wprowadzenie do tematyki public relations,

2. 15 października 2019 r. – czym jest public relations, definicje i funkcje dyscypliny, różne perspektywy akademickie i branżowe w definiowaniu PR,

3. 22 października 2019 r. – historia i rozwój public relations w Ameryce i Europie zachodniej, agenci prasowi, początki PR, powstanie współczesnych form PR, profesjonalizacja dyscypliny, organizacje profesjonalne, edukacja w dziedzinie PR,

4. 29 października 2019 r. – sposoby uprawiania PR (modele dyscypliny) – Grunig i Hunt, ewolucja modeli PR, komunikowanie dwukierunkowe, model mieszanych motywów (P. Murphy), symetria i asymetria w komunikowaniu i public relations,

5. 5 listopada 2019 r. – role specjalistów public relations, miejsce PR w strukturze organizacyjnej, znaczenie public relations i komunikowania w zarządzaniu, komunikacja korporacyjna (instytucjonalna) i marketingowa (produktowa),

6. 12 listopada 2019 r. – public relations w firmach, organizacjach, stowarzyszeniach: zarządzanie komunikowaniem, etapy projektu PR, planowanie i strategia przedsięwzięć komunikacyjnych, analiza otoczenia i publiczności, cele i strategia komunikowania,

7. 19 listopada 2019 r. – dostępne narzędzia i techniki, główne obszary PR, funkcja PR, zmiany w branży na świecie (np. Global Communications Report 2019, Holmes report, Communication Monitor 2019, Edelman Reputation Barometer),

8. 26 listopada 2019 r. – czy media relations to nadal najważniejszy obszar PR, relacje z blogerami, różne rodzaje mediów: pozyskane, własne, zakupione, udostępnione (PESO),

9. 3 grudnia 2019 r. – PR w internecie, nowe media i komunikowanie, wykorzystanie mediów społecznościowych w PR – nowa jakość czy powrót do źródeł,

10. 10 grudnia 2019 r. – komunikacja wewnętrzna: cele, strategia i narzędzia, użycie intranetu, internetu, mediów mobilnych, komunikacji interpersonalnej, spotkań, „aktywiści wewnętrzni” i ich rola w organizacjach,

11. 17 grudnia 2019 r. – marketingowe public relations: wsparcie dla sprzedaży i marketingu, kontakty z klientami, partnerami handlowymi, dostawcami, współpraca ze specjalistami marketingu, reklamy, promocji, SEO, grafikami; ewentualnie komunikowanie z innymi publicznościami: public affairs i lobbing, relacje inwestorskie, finansowy PR, komunikowanie międzynarodowe, międzykulturowe, globalne PR, dyplomacja publiczna,

12. 7 stycznia 2020 r. – badania w public relations: diagnostyczne (analiza otoczenia, identyfikacja interesariuszy, ich potrzeb komunikacyjnych, określenie celów), ocena efektów (użyte narzędzia, czytelność przekazów, zmiany wśród adresatów programów),

13. 14 stycznia 2020 r. – etyka i profesjonalizm w PR, rola kodeksów etycznych, standardy etyczne i ich egzekwowanie, społeczna rola PR,

14. 21 stycznia 2020 r. – podsumowanie zajęć, sprawdzian końcowy dla wszystkich uczestników (pisemny),

15. 28 stycznia 2020 r. (pierwszy tydzień sesji) – sprawdzian poprawkowy (także dla chętnych do poprawienia oceny).

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 8:00 - 9:30, sala 2.08 Aula kolumnowa
Jacek Barlik 130/147 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek dydaktyczny - Bednarska 2/4
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)