Literatura: |
Kurs prowadzony na materiałach własnych lektora z wykorzystaniem następujących podręczników:
1. A. Ślązak-Gwizdała, O. Tatarchyk , Ekspres na Wschód, COGIT, Warszawa 2012
2. M.Cieplicka, D. Torzewska, Russkij jazyk. Kompendium tematyczno-leksykalne dla młodzieży szkolnej, studentów i nie tylko…, Poznań 2008.
3. H. Lewandowska, H. Wróblewska, Слова..., слова..., слова..., Kraków 2009.
4.J. Dobrowolski, Ćwiczenia z gramatyki języka rosyjskiego, Warszawa 2004.
5. Е. Ласкарева, Чистая грамматика, Санкт-Петербург 2017.
6.A. Golubiewa, Czeczuga W., Słownictwo rosyjskie w ćwiczeniach, PWN, Warszawa 2011
7. Youlang
|
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student:
- zna i rozumie język rosyjski w mowie i piśmie zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu A1 (grupa niezaawansowana) i A2/B1 (grupa zaawansowana) Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (docelowo B2 po ukończeniu VI semestru 3 roku) – K1_W12;
- potrafi komunikować się w mowie i w piśmie w języku rosyjskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu A1 (grupa niezaawansowana) i A2/B1 (grupa zaawansowana) Europejskiego Systemu Opisu (docelowo B2 po ukończeniu VI semestru 3 roku) - K1_U14;
- potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie (K1_U11);
- planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole (K1_U12).
- jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
(K1_K01).
|
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia przedmiotu i dopuszczenia do zaliczenia końcowego:
- obecność na zajęciach;
- kontrola bieżącego przygotowania;
- zaliczenie testów kontrolnych i sprawdzianów tłumaczeniowych;
- zaliczenie projektów grupowych i indywidualnych.
Kryteria oceny przedstawione są w formie progów procentowych (przeliczenie punktów):
99-100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
93- 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)
87-92% - 4+ (ocena dobra plus)
77-86% - 4 (ocena dobra)
70-76% - 3+ (ocena dostateczna plus)
60-69% - 3 (ocena dostateczna)
Na ocenę końcową składa się: średnia ocena z prac śródsemestralnych (30%) oraz z egzaminu końcowego (70%).
Student ma prawo do 3 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. Przekroczenie dozwolonej ilości nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach skutkuje utratą możliwości przystąpienia do zaliczenia w pierwszym terminie.
Student ma prawo przystąpić do egzaminu w sesji poprawkowej w takiej samej formie, jak w sesji podstawowej i pod warunkiem uzyskania zaliczenia z przedmiotu.
|
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne podające: opis, pogadanka, objaśnienia, omawianie, anegdoty, omawianie błędów;
Metody dydaktyczne poszukujące: problemowa: rozwiązywanie problemów, ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy (film, fotografie, teksty, nagrania, aplikacje edukacyjne), analiza tekstów źródłowych, zadania, analiza przypadku, projekty, stolik ekspercki
Metody dydaktyczne eksponujące: drama, symulacje, odgrywanie scenek i dialogów sytuacyjnych, przygotowanie prezentacji/referatu
Metody pracy: praca w grupach, w parach, praca indywidualna, debata, projekt
Metoda kształcenia: podejście komunikacyjne, a w nim techniki m.in. imitacja, synonim-antonim, wypełnianie luk, dryle, polski odpowiedni wyraz, mini drama, transformacja, definicja, parafrazowanie, wywiad.
|