Zakres tematów: |
1. 8 października 2019 r. – zajęcia organizacyjne, cel i program kursu, wprowadzenie do tematyki public relations,
2. 15 października 2019 r. – czym jest public relations, definicje i funkcje dyscypliny, różne perspektywy akademickie i branżowe w definiowaniu PR,
3. 22 października 2019 r. – historia i rozwój public relations w Ameryce i Europie zachodniej, agenci prasowi, początki PR, powstanie współczesnych form PR, profesjonalizacja dyscypliny, organizacje profesjonalne, edukacja w dziedzinie PR,
4. 29 października 2019 r. – sposoby uprawiania PR (modele dyscypliny) – Grunig i Hunt, ewolucja modeli PR, komunikowanie dwukierunkowe, model mieszanych motywów (P. Murphy), symetria i asymetria w komunikowaniu i public relations,
5. 5 listopada 2019 r. – role specjalistów public relations, miejsce PR w strukturze organizacyjnej, znaczenie public relations i komunikowania w zarządzaniu, komunikacja korporacyjna (instytucjonalna) i marketingowa (produktowa),
6. 12 listopada 2019 r. – public relations w firmach, organizacjach, stowarzyszeniach: zarządzanie komunikowaniem, etapy projektu PR, planowanie i strategia przedsięwzięć komunikacyjnych, analiza otoczenia i publiczności, cele i strategia komunikowania,
7. 19 listopada 2019 r. – dostępne narzędzia i techniki, główne obszary PR, funkcja PR, zmiany w branży na świecie (np. Global Communications Report 2019, Holmes report, Communication Monitor 2019, Edelman Reputation Barometer),
8. 26 listopada 2019 r. – czy media relations to nadal najważniejszy obszar PR, relacje z blogerami, różne rodzaje mediów: pozyskane, własne, zakupione, udostępnione (PESO),
9. 3 grudnia 2019 r. – PR w internecie, nowe media i komunikowanie, wykorzystanie mediów społecznościowych w PR – nowa jakość czy powrót do źródeł,
10. 10 grudnia 2019 r. – komunikacja wewnętrzna: cele, strategia i narzędzia, użycie intranetu, internetu, mediów mobilnych, komunikacji interpersonalnej, spotkań, „aktywiści wewnętrzni” i ich rola w organizacjach,
11. 17 grudnia 2019 r. – marketingowe public relations: wsparcie dla sprzedaży i marketingu, kontakty z klientami, partnerami handlowymi, dostawcami, współpraca ze specjalistami marketingu, reklamy, promocji, SEO, grafikami; ewentualnie komunikowanie z innymi publicznościami: public affairs i lobbing, relacje inwestorskie, finansowy PR, komunikowanie międzynarodowe, międzykulturowe, globalne PR, dyplomacja publiczna,
12. 7 stycznia 2020 r. – badania w public relations: diagnostyczne (analiza otoczenia, identyfikacja interesariuszy, ich potrzeb komunikacyjnych, określenie celów), ocena efektów (użyte narzędzia, czytelność przekazów, zmiany wśród adresatów programów),
13. 14 stycznia 2020 r. – etyka i profesjonalizm w PR, rola kodeksów etycznych, standardy etyczne i ich egzekwowanie, społeczna rola PR,
14. 21 stycznia 2020 r. – podsumowanie zajęć, sprawdzian końcowy dla wszystkich uczestników (pisemny),
15. 28 stycznia 2020 r. (pierwszy tydzień sesji) – sprawdzian poprawkowy (także dla chętnych do poprawienia oceny).
|