Theories of Art and Image
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-SDN-TOAAI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Theories of Art and Image |
Jednostka: | Wydział Nauk o Kulturze i Sztuce |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
In this course, students will familiarize themselves with different approaches to the theories of art and image, their philosophical foundations, cultural implications, and selected themes. The course describes the relationship between art, aesthetics, and culture. |
Pełny opis: |
This course analyzes the importance of art in Western and non-Western societies. It focuses on cultural and philosophical approaches based on anthropological analysis, art history perspectives, and semiotics. The course familiarizes students with different cultural and philosophical debates about the theories of art and image, particularly those used to analyze contemporary art objects like paintings, sculptures, theater, literature, photography, and cinema. |
Literatura: |
Barthes, Roland. 1981. Camera Lucida: Reflections on Photography. New York: Hill and Wang Press. Barthes, Roland. 1991. Mythologies. New York: The Noonday Press. Benjamin, Walter. 2008. The Work of Art in the Age of its Technological Reproducibility, and Other Writings on Media. Cambridge, Massachusetts: Harvard University Press. Deleuze, Gilles. 2003. Francis Bacon: The Logic of Sensation. London and New York: Continuum. Deleuze. Gilles. 1997. Cinema 1: The Movement-Image. Minneapolis: University of Minnesota Press. Gadamer, Hans-Georg. 1986. The Relevance of the Beautiful and Other Essays. Cambridge: Cambridge University Press. Gadamer, Hans-Georg. 2006. Truth and Method. London: Continuum. Gell, Alfred. 1998. Art and Agency: An Anthropological Theory. Oxford: Clarendon Press. Greimas, Algirdas-Julien. 1997. De la imperfección. México: Fondo de Cultura Económica. Hobart, Angela and Kapferer, Bruce. 2007. Aesthetics in Performance: Formations of Symbolic Construction and Experience. New York and Oxford: Berghahn Books. Ingold, Tim. 2002. The Perception of Environment: Essays on Livelihood, Dwelling, and Skill. London and New York: Routledge. Merleau-Ponty, Maurice. 1964. The Primacy of Perception: And Other Essays on Phenomenological Psychology, the Philosophy of Art, History and Politics. The United States: Northwestern University Press. Napier, David. 1992. Foreign Bodies: Performance, Art, and Symbolic Anthropology. Berkeley: The University of California Press. Rouch, Jean. 2003. Ciné-Ethnography. Minneapolis: University of Minnesota Press. Severi, Carlo. 2015. The Chimera Principle: An Anthropology of Memory and Imagination. Chicago: Hau Books. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza (zna i rozumie) WG_01 w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów – światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla dyscyplin humanistycznych WG_03 metodologię badań naukowych w obrębie nauk humanistycznych WK_01 fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji z perspektywy nauk humanistycznych Umiejętności (potrafi) K_U01 komunikować się na tematy specjalistyczne w stopniu umożliwiającym aktywne uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym w obrębie nauk humanistycznych UW_01 wykorzystywać wiedzę z różnych dyscyplin nauk humanistycznych do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności definiować cel i przedmiot badań naukowych w dziedzinie nauk humanistycznych, właściwie rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować; formułować hipotezę badawczą oraz wnioskować na podstawie wyników badań naukowych Kompetencje społeczne (jest gotów do) KK_03 uznania priorytetu wiedzy w rozwiązaniu problemów badawczych, poznawczych i praktycznych, w obrębie dyscyplin humanistycznych, z zachowaniem szacunku dla standardów pracy i debaty naukowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Participation in class and exposition of a relevant theme is obligatory, and attendance of 80% is mandatory |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sergio Gonzalez Varela | |
Prowadzący grup: | Sergio Gonzalez Varela | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
|
Uwagi: |
The course is intended to be interdisciplinar, so as the participants the doctoral students of philosophy, history, literary studies, culture and religion studies or art studies are welcome. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.