Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Theories of Art and Image

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1500-SDN-TOAAI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Theories of Art and Image
Jednostka: Wydział Nauk o Kulturze i Sztuce
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

In this course, students will familiarize themselves with different approaches to the theories of art and image, their philosophical foundations, cultural implications, and selected themes. The course describes the relationship between art, aesthetics, and culture.

Pełny opis:

This course analyzes the importance of art in Western and non-Western societies. It focuses on cultural and philosophical approaches based on anthropological analysis, art history perspectives, and semiotics. The course familiarizes students with different cultural and philosophical debates about the theories of art and image, particularly those used to analyze contemporary art objects like paintings, sculptures, theater, literature, photography, and cinema.

Literatura:

Barthes, Roland. 1981. Camera Lucida: Reflections on Photography. New York: Hill and Wang Press.

Barthes, Roland. 1991. Mythologies. New York: The Noonday Press.

Benjamin, Walter. 2008. The Work of Art in the Age of its Technological Reproducibility, and Other Writings on Media. Cambridge, Massachusetts: Harvard University Press.

Deleuze, Gilles. 2003. Francis Bacon: The Logic of Sensation. London and New York: Continuum.

Deleuze. Gilles. 1997. Cinema 1: The Movement-Image. Minneapolis: University of Minnesota Press.

Gadamer, Hans-Georg. 1986. The Relevance of the Beautiful and Other Essays. Cambridge: Cambridge University Press.

Gadamer, Hans-Georg. 2006. Truth and Method. London: Continuum.

Gell, Alfred. 1998. Art and Agency: An Anthropological Theory. Oxford: Clarendon Press.

Greimas, Algirdas-Julien. 1997. De la imperfección. México: Fondo de Cultura Económica.

Hobart, Angela and Kapferer, Bruce. 2007. Aesthetics in Performance: Formations of Symbolic Construction and Experience. New York and Oxford: Berghahn Books.

Ingold, Tim. 2002. The Perception of Environment: Essays on Livelihood, Dwelling, and Skill. London and New York: Routledge.

Merleau-Ponty, Maurice. 1964. The Primacy of Perception: And Other Essays on Phenomenological Psychology, the Philosophy of Art, History and Politics. The United States: Northwestern University Press.

Napier, David. 1992. Foreign Bodies: Performance, Art, and Symbolic Anthropology. Berkeley: The University of California Press.

Rouch, Jean. 2003. Ciné-Ethnography. Minneapolis: University of Minnesota Press.

Severi, Carlo. 2015. The Chimera Principle: An Anthropology of Memory and Imagination. Chicago: Hau Books.

Efekty uczenia się:

Wiedza (zna i rozumie)

WG_01 w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów – światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla dyscyplin humanistycznych

WG_03 metodologię badań naukowych w obrębie nauk humanistycznych

WK_01 fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji z perspektywy nauk humanistycznych

Umiejętności (potrafi)

K_U01 komunikować się na tematy specjalistyczne w stopniu umożliwiającym aktywne uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym w obrębie nauk humanistycznych

UW_01 wykorzystywać wiedzę z różnych dyscyplin nauk humanistycznych do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności definiować cel i przedmiot badań naukowych w dziedzinie nauk humanistycznych, właściwie rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować; formułować hipotezę badawczą oraz wnioskować na podstawie wyników badań naukowych

Kompetencje społeczne (jest gotów do)

KK_03 uznania priorytetu wiedzy w rozwiązaniu problemów badawczych, poznawczych i praktycznych, w obrębie dyscyplin humanistycznych, z zachowaniem szacunku dla standardów pracy i debaty naukowej

Metody i kryteria oceniania:

Participation in class and exposition of a relevant theme is obligatory, and attendance of 80% is mandatory

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sergio Gonzalez Varela
Prowadzący grup: Sergio Gonzalez Varela
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie
Uwagi:

The course is intended to be interdisciplinar, so as the participants the doctoral students of philosophy, history, literary studies, culture and religion studies or art studies are welcome.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)