Projekty badawcze I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1900-3-PB1-GK |
Kod Erasmus / ISCED: |
07.1
|
Nazwa przedmiotu: | Projekty badawcze I |
Jednostka: | Wydział Geografii i Studiów Regionalnych |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe, dzienne studia II stopnia (Geoekologia i geomorfologia) - sem. 2 |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek podstawowy MISMaP: | geografia |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Zajęcia przeznaczone dla studentów, którzy w toku dotychczasowych studiów nabyli podstawową wiedzę z zakresu geologii ogólnej, geomorfologii ogólnej i dynamicznej, hydrologii, klimatologii i geoekologii, metod badań w geomorfologii. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Na zajęciach omawiane są projekty badawcze prowadzone przez geomorfologów różnych specjalności. Przedstawia podział projektów ze względu na formę realizacji, cele projektu, znaczenie praktyczne, źródła finansowania. Omawia uwarunkowania wpływające na ograniczenia w realizacji projektów badawczych związane z wpływem poszczególnych komponentów środowiska przyrodniczego, ale również z ograniczeniem, z którymi geomorfolog spotyka się w bezpośredniej realizacji projektu. Przedstawia zasady współpracy geomorfologów z przedstawicielami innych dyscyplin naukowych, z wiedzy których korzysta się przy realizacji projektów dotyczących form i procesów rzeźbotwórczych. Szczególny nacisk kładdziony jest na projekty mające wymiar praktyczny. Mają za zadanie nauczyć, jak przygotować i zrealizować projekt badawczy w geomorfologii. |
Pełny opis: |
Przedmiot ma za zadanie zaznajomić studentów z szeroką gamą projektów realizowanych przez geomorfologów różnych specjalności. Informuje o typach projektów, w zależności od specjalności, celu, obszaru, czasu trwania, źródła finansowania. Przedstawia możliwości i ograniczenia w realizacji projektów badawczych w tej dziedzinie. Zwraca uwagę na częstą konieczność współpracy z przedstawicielami innych dyscyplin naukowych. Przedstawia korzyści praktyczne wynikające z realizacji projektów badawczych w geomorfologii, zarówno dla wykonawców projektu, jak i dla odbiorców. Ćwiczenia poświęcone są nabyciu praktycznych umiejętności realizacji projektów badawczych w geomorfologii. Zapoznają z zasadami planowania i przygotowywania wniosku projektów badawczych, określania celu i hipotez projektu opartego wiedzy i kompetencjach potencjalnych wykonawców projektu, harmonogramu i efektu końcowego projektu. Określą sposoby doboru specjalistów niezbędnych do realizacji projektu oraz zadania, które można im powierzyć. Określą sposoby doboru metod badawczych, możliwości pozyskania sprzętu badawczego do prac terenowych, laboratoryjnych i kameralnych. Określą sposoby weryfikacji hipotez i opracowania wniosków. Określą sposób i możliwości przedstawiania wyników. Ćwiczenia będą służyły samodzielnemu wykonaniu założeń projektu badawczego. |
Literatura: |
Brak literatury w języku polskim. Wykorzystane zostaną przykładowe artykuły opisujące realizację projektów badawczych w geomorfologii. |
Efekty uczenia się: |
Efekty kierunkowe: K_W01, K_W02, K_W10, K_W19, K_U01, K_U02, K_U08, K_U09, K_U10, K_U11, K_K03, K_K07 Efekty specjalnościowe: S3_W01, S3_W02, S3_W13, S3_W14, S3_U01, S3_U02, S3_U05, S3_U09, S3_U10, S3_U11, S3_K02, S3_K07 Po ukończeniu przedmiotu student: WIEDZA: - wie, jaki jest zakres tematyczny projektów badawczych realizowanych przez geomorfologów - wie jakie są możliwości i ograniczenia w realizacji projektów badawczych w geomorfologii UMIEJĘTNOŚCI: - umie sformułować cel i hipotezę, efekt końcowy projektu badawczego w geomorfologii - umie stworzyć harmonogram projektu badawczego - potrafi wybrać odpowiednie metody niezbędne do realizacji danego projektu badawczego - zna zasady doboru specjalistów niezbędnych do realizacji projektu - potrafi zaplanować i zrealizować projekt badawczy w zakresie geomorfologii KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - Rozumie potrzebę poszerzania kompetencji zawodowych i aktualizacji wiedzy geograficznej, wzbogaconej o wymiar interdyscyplinarny. - Ma świadomość konieczności prowadzenia badań zgodnie z zasadami etyki, rozumiejąc szczególną odpowiedzialność kadr naukowych za jakość badań. Nakład pracy studenta: Udział w ćwiczeniach – 30 godzin Studia literatury - 15 godzin Samodzielne wykonanie projektu – 45 godzin Łącznie – 90 godzin |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot oceniany jest na podstawie wykonanego przez studenta projektu badawczego na uzgodniony z prowadzącym temat. Projekt musi być umieszczony w systemie oceny projektów (uzgodnionym z prowadzącym przedmiot) i udostępniony prowadzącemu do oceny. Ocenie podlega: Część merytoryczna projektu (cel, hipoteza, przegląd literatury przedmiotu, zastosowane metody badawcze, spodziewane efekty realizacji projektu) - 50% Część organizacyjna projektu (etapy realizacji projektu, zagrożenia realizacji projektu, sposoby zapobiegania niemożności realizacji projektu) - 20 % Kosztorys projektu - 20% Szata graficzna, poprawność językowa projektu - 10% |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Smolska | |
Prowadzący grup: | Maciej Dłużewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Smolska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.