Indywidualny projekt foresightowy II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1900-7-IPF2-FRT |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.6
|
Nazwa przedmiotu: | Indywidualny projekt foresightowy II |
Jednostka: | Wydział Geografii i Studiów Regionalnych |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe, spec. Foresight terytorialny - sem. 2 |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek podstawowy MISMaP: | gospodarka przestrzenna |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Drugi semestr pracy nad indywidualnym projektem foresightowym (IPF II) poświęcony jest szczegółowej strukturalizacji projektu oraz nawiązaniu współpracy z instytucją z otoczenia Uniwersytetu Warszawskiego. Studenci koncentrują się na pogłębieniu wiedzy w zakresie tematu sformułowanego w pierwszym semestrze (IPF I) a jednocześnie wdrażają do własnego projektu wiedzę zdobytą na innych przedmiotach z foresightu terytorialnego (metody, praca projektowa). |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Semestr poświęcony jest dwóm kluczowym tematom: 1. Szczegółowemu zaplanowaniu indywidualnego projektu foresightowego i pogłębieniu wiedzy w zakresie podejmowanego zagadnienia; 2. Wytypowaniu i nawiązaniu współpracy z instytucją z otoczenia Uniwersytetu Warszawskiego (w zależności od potrzeb - może to być współpraca sformalizowana), dla której będzie w najbliższym czasie realizowany projekt foresightowy. Student jest wspierany w tym zakresie przez opiekuna naukowego projektu. |
Pełny opis: |
Zajęcia podejmują następujące zagadnienia szczegółowe: 1. Opracowanie ogólnego opisu projektu zawierającego: a. szczegółowe określenie celów projektu (celu głównego i ew. celów dodatkowych); b. omówienie problemu, jaki ma być rozwiązany (na podstawie przeglądu literatury); c. wyróżnienie i omówienie metod i narzędzi badawczych, które będą wykorzystywane w IPF – metody są dopasowane do celów projektu; d. opracowanie wstępnego harmonogramu projektu; e. przeprowadzenie analizy ryzyka realizacji projektu. 2. Przygotowanie listy ekspertów zewnętrznych, którzy będą zaangażowani do współpracy ze studentem w ramach pracy nad IPF (np. poprzez udział w metodzie delfickiej lub udzielenie informacji w trakcie wywiadów indywidualnych) 3. Nawiązanie kontaktu z instytucją otoczenia, prezentacja pomysłu na projekt foresightowy, ew. nawiązanie formalnej współpracy (umowa o współpracy z Uniwersytetem Warszawskim). Nakłady pracy studenta - opracowanie ogólnego opisu projektu (zgodnie z założeniami przedmiotu); - nawiązanie kontaktów i korespondencja z ekspertami – potencjalnymi uczestnikami badań w IPF; - nawiązanie kontaktu i korespondencja z instytucją otoczenia; - udział w spotkaniach z przedstawicielami instytucji otoczenia celem prezentacji założeń IPF oraz dopracowania szczegółów współpracy; - przygotowanie prezentacji ogólnego opisu projektu. |
Literatura: |
Pozycje literaturowe będą wskazywane w trakcie spotkań i będę dopasowane do tematyki indywidualnego projektu. Jednocześnie będą preferowane najświeższe raporty i opracowania z danej tematyki. |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się: K_W06; K_W11 / K_U01; K_U03; K_U05;K_U08; K_U04 / K_K06; K_K07; K_K08 / S3_W05; S3_W08 / S3_U01; S3_U03 / S3_K02; S3_K03 WIEDZA: 1. S3_W05: Posiada pogłębioną wiedzę na temat metod, technik i narzędzi stosowanych w ramach foresightu terytorialnego; 2. S3_W08: Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju własnych projektów foresightowych. UMIEJĘTNOŚCI: 1. S3_U01: Umie, bazując na krytycznym podejściu do różnych źródeł wiedzy, interpretować i analizować związki przyczynowo skutkowe dotyczące procesów, zjawisk, instytucji i organizacji w różnych skalach przestrzennych w kontekście foresightu terytorialnego; 2. S3_U03: Potrafi identyfikować, prognozować i modelować złożone zadania z zakresu foresightu terytorialnego, stosując podejście interdyscyplinarne, integrujące wiedzę pokrewnych dziedzin nauki i dyscyplin. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: 1. S3_K02: Mając świadomość swojej roli społecznej, jest gotów do samorozwoju i rozwijania sieci współpracy, a także formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących różnych aspektów foresightu terytorialnego; 2. S3_K03: Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, co pozwala mu na odpowiednie dla niego reagowanie na zachodzące zmiany w jego otoczeniu oraz pojawiające się niespodziewane sytuacje kryzysowe. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu odbędzie się na podstawie oceny kompletności elementów ogólnego opisu projektu oraz oceny prezentacji studenta. |
Praktyki zawodowe: |
Brak. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR PRO
CZ PT |
Typ zajęć: |
Projekt, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wojciech Dziemianowicz | |
Prowadzący grup: | Magdalena Cybulska, Wojciech Dziemianowicz, Dorota Mantey, Piotr Werner | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Projekt - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Projekt, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wojciech Dziemianowicz | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Projekt - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.