Społeczne uwarunkowania rewitalizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1900-7-SUR-UIR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Społeczne uwarunkowania rewitalizacji |
Jednostka: | Wydział Geografii i Studiów Regionalnych |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe, spec. Urbanistyka i rewitalizacja - sem. 1 |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek podstawowy MISMaP: | gospodarka przestrzenna |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Przegląd najważniejszych zagadnień społecznych w procesie rewitalizacji. |
Pełny opis: |
Konwersatorium to przegląd najważniejszych zagadnień społecznych dotyczących rewitalizacji w oparciu o artykuły naukowe. Omawiane są uwarunkowania procesów rewitalizacji, ich aktorzy indywidualni i instytucjonalni, procesy kształtowania się lokalnej tożsamości i działalności społeczności lokalnych. Uwaga poświęcona jest w szczególności działaniom włączającym mieszkańców i innych użytkowników przestrzeni w działania rewitalizacyjne. Nakład pracy studenta: 3 ETCS = 3 x 25h = 75h (N) praca w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem (S) praca własna (samodzielna) studenta Zajęcia (konwersatorium) – 30h (N) Konsultacje – 10h (N) Samodzielne przygotowanie prezentacji – 15h (S) Czytanie zaleconej literatury – 20h (S) |
Literatura: |
1. Chądzyńska E. (2009) Rewitalizacja zdegradowanych przestrzeni miejskich – studia przypadku, Studia Miejskie 17, Politechnika Wrocławska. 2. Donderowicz M. i in (2016) Partycypacja społeczna w rewitalizacji –rola stowarzyszeń lokalnych na przykładzie Poznania, Problemy Rozwoju Miast 4, 41-512. 3. Hołuj D., Legutko-Kobus P. (2018) Partycypacja jako element rewitalizacji. Przykłady miast z województwa małopolskiego i mazowieckiego, Studia Ekonomiczne 365, 93-119. 4. Kadela Ł. (2014) Kierunki rewitalizacji XIX-wiecznych postindustrialnych obiektów zabytkowych i granice ingerencji dla potrzeb nowych funkcji na wybranych przykładach z Łodzi, Stowarzyszenie Konserwatorów Zabytków 39, 54-66. 5. Muzioł-Węcławowicz A. (2010) Rewitalizacja Miast Polskich, Kraków: Instytut Rozwoju Miast, 103-131. 6. Przygodzki Z. (red.) (2016) Zrównoważony, inteligentny i partycypacyjny rozwój miasta, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. 7. Wilczkiewicz M., Wilkosz-Mamcarczyk M. (2015) Rewitalizacja –definicja, geneza, przykłady, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, 71-79. |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się: K_W02, K_W03, K_W04, K_W05, K_W06 / K_U01, K_U09, K_U10, K_U11 / K_K01, K_K02, K_K04, K_K07 / S2_W02, S2_W03, S2_W04, S2_W05, S2_W06 / S2_U01, S2_U09, S2_U10, S2_U11 / S2_K01, S2_K02, S2_K04, S2_K07 WIEDZA Studenci i studentki znają podstawowe procesy społeczne w działaniach rewitalizacyjnych, rozumieją ich złożoność. Potrafią wskazać społeczne konsekwencje procesu rewitalizacji i metody ich badania (S2_W02, S2_W03, S2_W04, S2_W06, S2_W09). UMIEJĘTNOŚCI Studenci i studentki potrafią wyodrębnić lokalne uwarunkowania społeczne, które trzeba zbadać przed podjęciem działań rewitalizacyjnych, wskazać metody badań i zaproponować metody partycypacji i konsultacji, zinterpretować społeczne cele planowej rewitalizacji (S2_U01, S2_U09, S2_U10, S2_U11). POSTAWY I KOMPETENCJE SPOŁECZNE Studentki i studenci dostrzegają konieczność współpracy z przedstawicielami innych dyscyplin, instytucji państwowych i organizacji społecznych w zakresie rewitalizacji (S1_K01, S1_K02, S1_K04, S1_K07). |
Metody i kryteria oceniania: |
Na zaliczenie końcowe składa się: - obecność i aktywność na zajęciach - czytanie zadanych przez Prowadzącego artykułów naukowych wymaganych na poszczególne zajęcia - prezentacja wybranych treści dotyczących omawianych zagadnień - prezentacja społecznych aspektów procesu rewitalizacji – na wybranym przykładzie Ocena wystawiana jest na podstawie realizacji powyższych składowych. |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Duda-Gromada | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Duda-Gromada | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Duda-Gromada | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Duda-Gromada | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.