Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MKJO - Moduł: Kształcenie językowe dla celów akademickich

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MKJO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MKJO - Moduł: Kształcenie językowe dla celów akademickich
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 10.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Moduł "Kształcenie językowe dla celów akademickich" to zbiór zajęć na poziomie B2+, które wzmacniają kompetencje językowe studentów zwłaszcza w obszarze różnorodnych zagadnień pedagogicznych.

Pełny opis:

Moduł "Kształcenie językowe dla celów akademickich" składa się z zajęć, które przygotowują studentów do samodzielnego poruszania się w literaturze obcojęzycznej z zakresu różnych (zgodnych z zainteresowaniami studentów) obszarami badań pedagogicznych i praktyki edukacyjnej. Zajęcia wspierają studentów zarówno w pracy z tekstami naukowymi, jak i w prowadzeniu dyskusji w językach obcych z zakresu pedagogiki.

W ramach Modułu KJCA student wybiera konwersatorium w języku obcym (obwiązkowe zaliczenie jednego KJO) oraz dwa inne kursy spośród ogłoszonych w ramach Modułu w danym roku akademickim (np. translatorium, wykład konwersatoryjny w języku obcym, Międzynarodowe Seminarium WPUW).

Literatura:

Podana w opisie składowych.

Efekty uczenia się:

Wiedza

• Student zna język obcy na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ).

• Student posługuje się terminologią specjalistyczną z zakresu studiów pedagogicznych.

• Student rozumie i przetwarza usłyszane lub przeczytane informacje, podsumowuje, wyciąga wnioski oraz potrafi przekazywać informacje na tematy związane z pedagogiką.

Umiejętności

• Student czyta ze zrozumieniem i krytycznie analizuje teksty naukowe w języku obcym.

• Student potrafi streścić ustnie i pisemnie przeczytany tekst naukowy.

• Student identyfikuje główną myśl tekstu i wie, jak wyszukać interesujące go informacje w tekstach naukowych.

• Student potrafi w jasny sposób sformułować wnioski i opinie na temat przeczytanego lub usłyszanego tekstu naukowego, używając przy tym fachowego słownictwa.

Kompetencje

• Student prezentuje swoje argumenty i polemizuje z argumentami innych rozmówców w sposób asertywny.

• Student akceptuje różnorodność postaw, opinii i argumentów w kontaktach interpersonalnych.

• Student sprawnie pracuje w grupie, efektywnie wyznaczając sobie i innym zadania.

• Student identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego samokształcenia.

Metody i kryteria oceniania:

Osiągnięcia studenta są oceniane przez poszczególnych prowadzących wybrane przez studenta składowe Modułu. Ocena jest formułowana na podstawie (szczegółowe kryteria danego kursu składowego znajdują się w jego opisie):

- osiągnięć merytorycznych studenta (np. wyniki prezentacji, bieżących testów lub kolokwium, prac pisemnych)

- umiejętności wykorzystywania nowoczesnych mediów do pracy naukowej w języku obcym (np. korzystanie z bazy e-czasopism, e-booków ze zbiorów BUW)

- jakość aktywności na zajęciach (np. jakość wprowadzeń, referatów, przygotowanych i przedstawionych prezentacji).

Oceniający uwzględnia kompetencje w zakresie wykorzystania znajomości języka obcego w dyscyplinie pedagogika.

Ostateczna ocena jest wystawiana na podstawie ocen cząstkowych (składowych Modułu).

Od roku akad. 2020/21 ostateczną ocenę stanowi ocena uzyskana za konwersatorium pedagogiczne w języku obcym.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Koordynatorzy: Rafał Godoń
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-06-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Koordynatorzy: Rafał Godoń
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)