MS2 - Aktywne metody kształcenia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS2/ASK-L-AMK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS2 - Aktywne metody kształcenia |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Celem kursu jest zapoznanie studentów z aktywnymi metodami kształcenia, omówienie ich cech charakterystycznych oraz przygotowanie do samodzielnego opracowania programu i przeprowadzenia cyklu szkoleniowego. |
Skrócony opis: |
Kurs Aktywnych metod kształcenia ma przybliżyć studentowi zasady projektowania, realizacji i ewaluacji zajęć prowadzonych metodami aktywizującymi oraz dać możliwość praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć poruszone zostaną następujące zagadnienia: - Typologia metod kształcenia, - Aktywne metody kształcenia – charakterystyka, - Uwarunkowania procesu uczenia się, - Wyznaczanie celów nauczania i zadań szkoleniowych, - Ustalanie potrzeb szkoleniowych i oczekiwań uczestników, - Projektowanie, realizacja i ewaluacja cyklu szkoleniowego, - Dynamika pracy grupy, - Kierowanie grupą szkoleniową, - Kompetencje interpersonalne istotne w pracy z grupą, - Autoprezentacja i wystąpienia publiczne, - Twórcze rozwiązywanie konfliktów. |
Literatura: |
1. M. Silberman, Metody aktywizujące w szkoleniach, Oficyna Ekonomiczna, 2004. 2. E. Brudniak, A. Moszyńska, B. Owczarska, Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach, Oficyna Wydawnicza Nauczycieli, Warszawa 2002. 3. P. Fortuna, Studium przypadku w praktyce szkoleniowej, GWP, Gdańsk 2010. 4. D.W. Johnson, Podaj dłoń, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Warszawa 1992. 5. A. Kozak, M Łaguna, Metody prowadzenia szkoleń czyli niezbędnik trenera, GWP, Gdańsk 2009. 6. M. Łaguna, Szkolenia. Jak je prowadzić, by..., GWP, Gdańsk 2008. 7. E Wójcik, Metody aktywizujące w pedagogice grup, Rubikon, Kraków 2008. 8. U. Baer, Gry dyskusyjne. Materiały pomocnicze do pracy z grupą, Wydawnictwo KLANZA, Lublin 1997. 9. Z. Zaorska, Dodać życia do lat. Materiały metodyczne ułatwiające organizację różnych form aktywności wśród osób starszych oraz w grupach wielopokoleniowych, Wydawnictwo KLANZA, Lublin 1997. 10. M. Silberman, Aktywne ćwiczenia szkoleniowe. Uczenie przez doświadczenie, Wolters Kluwer Polska, 2013 |
Efekty uczenia się: |
Po zakończonym kursie student będzie potrafił: - opisać uwarunkowania cyklu kształcenia, - przedstawić typologię aktywnych metod kształcenia, - opracować cykl szkolenia dla wybranej grupy uczestników, - rozumieć trudności i bariery procesu uczenia się, - docenić możliwości kształcenia z wykorzystaniem aktywnych metod. |
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach (dopuszczone są 2 nieobecności w semestrze), - przygotowanie i przeprowadzenie zajęć szkoleniowych metodami aktywizującymi, - zaprojektowanie programu własnego szkolenia |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Palamer-Kabacińska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.