Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia - ćwiczenia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PED-03
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Psychologia - ćwiczenia
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Nauczanie fizyki; przedmioty dla III roku
Przedmioty bloku pedagogicznego
Przedmioty bloku pedagogicznego Wydziału Geografii, studia licencjackie. 2. rok (sem. zimowy)
Przedmioty dające uprawnienia pedagogiczne
Przedmioty w ramach specjalizacji nauczycielskiej dla I-II r. studiów II stopnia
Psychologia, przedmioty dające uprawnienia pedagogiczne
Punkty ECTS i inne: 1.50 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

uprawnienia pedagogiczne

Skrócony opis:

Celem ćwiczeń jest refleksja nad treściami wprowadzonymi na wykładzie z psychologii dla nauczycieli oraz elaboracja wybranych zagadnień z psychologii poprzez dyskusję inspirowaną wskazaną lekturą i przykładami z życia szkoły.

Efekty uczenia się:

Wiedza

● Charakteryzuje zadania nauczyciela jako osoby kierującej procesem nauczania.

Wyjaśnia mechanizmy postrzegania społecznego i analizuje ich znaczenie dla efektywności nauczania.

● Identyfikuje i opisuje potencjalne trudności psychologiczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela.

Wymienia i opisuje obszary współpracy nauczyciela z innymi specjalistami wspierającymi proces dydaktyczno-wychowawczy.

Opisuje rodzinę jako pierwotne środowisko socjalizacji, analizując jej wpływ na funkcjonowanie dziecka w szkole.

● Rozpoznaje i opisuje podstawowe prawidłowości rozwojowe dzieci i młodzieży oraz ich znaczenie dla przebiegu uczenia się i funkcjonowania szkolnego.

Umiejętności

● Analizuje znaczenie jakości relacji uczeń–nauczyciel dla efektywności nauczania.

● Ocena własnych zasobów psychologicznych w pracy nauczyciela; planuje strategie rozwoju i radzenia sobie ze stresem oraz wypaleniem zawodowym (B.1.W5).

● Interpretuje zachowania uczniów w kategoriach prawidłowości rozwojowych uczniów (B.1.U1).

● Analizuje zachowania społeczne uczniów i ich uwarunkowania (B.1.U2).

● Diagnozuje bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się (B.1.U5).

Rozpoznaje i wspiera potrzeby uczniów w rozwoju uzdolnień i zainteresowań (B.1.U6).

Kompetencje społeczne

● Wykazuje się świadomością znaczenia procesów komunikacji w budowaniu relacji nauczyciel–uczeń i w środowisku szkolnym.

● Ocenia i modyfikuje własne postawy oraz zachowania sprzyjające efektywności dydaktycznej i wychowawczej nauczyciela.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Katra, Karolina Małek
Prowadzący grup: Katarzyna Branowska, Anna Jędraszkiewicz, Karolina Małek, Maciej Pastwa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Celem seminarium jest refleksja nad treściami wprowadzonymi na wykładzie z psychologii dla nauczycieli oraz elaboracja wybranych zagadnień z psychologii poprzez dyskusję inspirowaną wskazaną lekturą i przykładami „z życia”.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Katra, Karolina Małek
Prowadzący grup: Karolina Małek, Aleksandra Modzelewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Celem seminarium jest refleksja nad treściami wprowadzonymi na wykładzie z psychologii dla nauczycieli oraz elaboracja wybranych zagadnień z psychologii poprzez dyskusję inspirowaną wskazaną lekturą i przykładami „z życia”.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (w trakcie)

Okres: 2025-10-01 - 2026-01-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Katra, Karolina Małek
Prowadzący grup: Anna Jędraszkiewicz, Karolina Małek, Wojciech Podsiadłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Celem seminarium jest refleksja nad treściami wprowadzonymi na wykładzie z psychologii dla nauczycieli oraz elaboracja wybranych zagadnień z psychologii poprzez dyskusję inspirowaną wskazaną lekturą i przykładami „z życia”.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0-8 (2025-10-29)