Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-MSMz2SM |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla 2 roku, MSM zaoczne sem. letni Przedmioty obowiązkowe dla 2 roku, MSM zaoczne sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria magisterskie |
Skrócony opis: |
Głównym celem seminarium jest zapoznanie studentów z zasadami pisania pracy magisterskiej, umożliwiające samodzielne przygotowanie pracy o wysokim poziomie merytorycznym. Problematyka seminarium ukierunkowana jest na indywidualne zainteresowania studentów z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości |
Pełny opis: |
Głównym celem seminarium jest zapoznanie studentów z zasadami pracy naukowej, które umożliwiają samodzielne przygotowanie pracy magisterskiej na wysokim poziomie merytorycznym. Problematyka seminarium jest ukierunkowana na indywidualne zainteresowania studentów w obszarze dyscypliny nauk o zarządzaniu i jakości, z koncentracją na zagadnieniach, którym poświecone jest dane seminarium w ramach dyscypliny i kierunku studiów. W ramach seminarium omówione zostaną cele pracy dyplomowej oraz zadania seminarium dyplomowego. Uczestnicy poznają podstawy metodologii nauk społecznych oraz zasady wyboru tematu pracy dyplomowej. Omówione zostaną także zasady budowania pracy naukowej, w tym wyboru problemu badawczego, formułowania hipotez lub pytań badawczych Szczególny nacisk zostanie położony na umiejętne korzystanie z literatury naukowej oraz zasobów internetowych jako źródeł informacji. Ponadto omówione zostaną typowe dla danego seminarium metody zbierania materiałów empirycznych oraz ich analizy i prezentacji wyników. Istotnym aspektem seminarium będzie bieżąca weryfikacja zawartości merytorycznej pisanej pracy dyplomowej oraz jej doskonalenie na podstawie uwag promotora. |
Literatura: |
Podstawowa pozycja: 1. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa 2023. 2. Paul, J., Khatri, P. and Kaur Duggal, H. (2023) ‘Frameworks for developing impactful systematic literature reviews and theory building: What, why and how?.’, Journal of Decision Systems, pp. 1–14. 3. Hensel, P. (2020) ‘Systematyczny przegląd literatury w naukach o zarządzaniu i jakości’, Systematyczny przegląd literatury w naukach o zarządzaniu i jakości 4. Klincewicz, K. M. Żemigała, and M. Mijal (eds) (2012) Bibliometria w zarządzaniu technologiami i badaniami naukowymi. Warszawa: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, pp. 34–40. 5. Lisiński M., Szarucki M., Metody badawcze w naukach o zarządzaniu i jakości, PWE, Warszawa 2021. 6. Babbie, Earl R., Podstawy badań społecznych. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. 7. Wieczorkowska-Wierzbińska, Grażyna, and Jerzy Wierzbiński. Statystyka: od teorii do praktyki. Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2013. 8. Inne pozycje – uzależnione od seminarium i tematyki pracy. Literatura uzupełniająca: 1. Grant, M.J. and Booth, A. (2009) ‘A typology of reviews: an analysis of 14 review types and associated methodologies’, Health information & libraries journal, 26(2), pp. 91–108. Available at: https://doi.org/10.1111/j.1471-1842.2009.00848.x. 2. Paul, J. and Criado, A.R. (2020) ‘The art of writing literature review: What do we know and what do we need to know?’, International Business Review, 29(4), p. 101717. Available at: https://doi.org/10.1016/J.IBUSREV.2020.101717. 3. Klimas, P., Stańczyk, S. and Sachpazidu-Wójcicka, K. (2020) ‘Metodyka systematycznego przeglądu literatury – wyzwania selekcji a posteriori podczas tworzenia bazy literatury’, in A. Sopińska and A. Modliński (eds) Współczesne zarządzanie – koncepcje i wyzwania. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH, pp. 39–52. 4. Ćwiklicki, M. (2020) ‘Metodyka przeglądu zakresu literatury (scoping review)’, in A. Sopińska and A. Modliński (eds) Współczesne zarządzanie – koncepcje i wyzwania. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH, pp. 53–68. 5. Mazurek-Łopacińska, K. and Sobocińska, M. (2014) ‘Triangulacja w badaniach marketingowych zachowań konsumentów na rynkach międzynarodowych’, Handel Wewnętrzny, 1(2), pp. 14–23. 6. Wieczorkowska, G. and Wierzbiński, J. (2005) Badania sondażowe i eksperymentalne. Warszawa: Dom Wydawniczy ELIPSA. 7. Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, (red.) W. Czakon, Wydawnictwo Nieoczywiste, 2016. |
Efekty uczenia się: |
Student/studentka po zaliczeniu kursu w zakresie wiedzy: • Posługuje się zaawansowaną terminologią w zakresie nauk o zarządzaniu i jakości (K_W01), • Wyjaśnia w stopniu pogłębionym teorie i modele związane z zarządzaniem organizacją (K_W01), • Porównuje i omawia i porównuje metodyki badawcze wskazując ich mocne i słabe strony z perspektywy przyjętego celu badania (K_W01), • Wyjaśnia zasady, złożone procedury i praktyki dotyczące działalności organizacji i jej kluczowych funkcji (K_W02), • Wyjaśnia złożone procesy i zjawiska w otoczeniu organizacji i wskazuje ich konsekwencje (K_W05), w zakresie umiejętności: • Wykorzystuje teorię dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz nauk uzupełniających (ekonomia i finanse, nauki prawne) do rozpoznawania złożonych problemów związanych z tematyką seminarium (K-_U01), • Formułuje cel główny pracy i problem badawczy (K_U01), • Interpretuje złożone procesy i zjawiska rynkowe i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji (K_U02) • Przystosowuje istniejące metody badawcze do rozpoznawania, diagnozowania zagadnień związanych z tematyką seminarium (K¬_U03), • Dobiera właściwe dla tematu pracy źródła (K¬_U03), • Formułuje cele/pytania badawcze i/lub hipotezy badawcze i projektuje proces ich realizacji/odpowiedzi oraz testowania (K¬_U04), • Przygotowuje samodzielnie pogłębioną analizę i diagnozę problematyki w kontekście, w którym osadzony jest temat pracy (K¬_U06), • Przeprowadza pogłębioną analizę i dyskusję wyników własnych badań K_U06), • Przygotowuje raport dotyczący ustaleń badawczych lub analitycznych wykorzystując zaawansowane narzędzia informacyjno-komunikacyjne (K_U06), • Formułuje rekomendacje dla praktyków na podstawie przeprowadzonych badań i analiz (K_U06) • Rekomenduje kierunki dalszych badań i analiz (K_U06) • Korzysta ze źródeł naukowych w języku obcym podczas opracowywania zagadnień związanych z tematem pracy (K_U07), • Organizuje pracę własną związaną z przygotowaniem pracy dyplomowej (K_U08) • Identyfikuje samodzielnie swoje potrzeby w zakresie uzupełniania i rozwijania swojej wiedzy i umiejętności podczas przygotowywania pracy dyplomowej (K_U09), w zakresie kompetencji społecznych: • Ocenia mocne i słabe strony różnych koncepcji teoretycznych (K_K01), • Ocenia wady i zalety metod badawczych (K_K01), • Konfrontuje wyniki badań z różnymi koncepcjami teoretycznymi i opiniami ekspertów (K_K02), • Formułuje rekomendacje przynoszące korzyść społeczności, społeczeństwu lub środowisku, a także działania na rzecz dobra wspólnego (K_K03) • Formułuje rekomendacje praktyczne związane z postawionym problemem badawczym (K_K04) • Zachowuje standardy etyczne podczas badania empirycznego (K_K05) • Wskazuje ograniczenia zaprojektowanego procesu badawczego dla wnioskowania (K_K05) |
Metody i kryteria oceniania: |
Bieżąca współpraca ze studentem podczas seminariów wraz z oceną postępów w pisaniu pracy dyplomowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Kiryło | |
Prowadzący grup: | Maciej Bernatt, Grzegorz Botwina, Maciej Gajewski, Magdalena Gąsowska, Iwona Gębusia, Barbara Godlewska-Bujok, Józef Haczyński, Piotr Jaworski, Grzegorz Karasiewicz, Magdalena Klimczuk-Kochańska, Paweł Kłobukowski, Karolina Łudzińska, Joanna Mazur, Adam Niewiadomski, Tomasz Ochinowski, Tomasz Ogrodnik, Małgorzata Oleś-Filiks, Jacek Pasieczny, Robert Pietrusiński, Michał Rogatko, Krzysztof Smoleń, Włodzimierz Szpringer, Ilona Szwedziak, Aleksandra Wąsowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium magisterskie - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Kiryło | |
Prowadzący grup: | Maciej Bernatt, Grzegorz Botwina, Maciej Gajewski, Magdalena Gąsowska, Iwona Gębusia, Barbara Godlewska-Bujok, Józef Haczyński, Piotr Jaworski, Grzegorz Karasiewicz, Magdalena Klimczuk-Kochańska, Paweł Kłobukowski, Karolina Łudzińska, Julita Majczyk, Joanna Mazur, Adam Niewiadomski, Tomasz Ochinowski, Tomasz Ogrodnik, Małgorzata Oleś-Filiks, Jacek Pasieczny, Robert Pietrusiński, Michał Rogatko, Krzysztof Smoleń, Włodzimierz Szpringer, Ilona Szwedziak, Aleksandra Wąsowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium magisterskie - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.