Formy pracy z użytkownikiem dorosłym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-IN-Z6FPZUD |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.4
|
Nazwa przedmiotu: | Formy pracy z użytkownikiem dorosłym |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
IN-ZAOCZNE I STOPNIA - 6 semestr |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem jest omówienie form i metod pracy, typowych dla pracy w bibliotekach. Działania podejmowane w polskich bibliotekach zostaną przedstawione na tle międzynarodowych wytycznych i pracy bibliotek zagranicznych. |
Pełny opis: |
Przedmiot ukaże zależności istniejące pomiędzy literaturą i sztuką, formami ich realizacji i odbiorem dzieła artystycznego w procesie wyboru metod pracy z dorosłym użytkownikiem instytucji kultury, ze szczególnym uwzględnieniem centrów kultury, uniwersytetów trzeciego wieku. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi metodami pracy w określonym, specyficznym środowisku, które mają za zadanie wyzwolić inicjatywę twórczą, czytelniczą, społeczną dorosłych. Przedmiot będzie wskazywał możliwości, jakie stwarzają różnorodne instytucje kultury, nie tylko dla realizacji różnych zadań i form pracy z dorosłym, w zakresie szeroko pojmowanej inicjacji kulturalnej, artystycznej, czytelniczej, ale ukaże różnorodne możliwości wykorzystania literatury, teatru, filmu, sztuk audiowizualnych w swojej pracy. |
Literatura: |
1. J. Skutnik, Muzeum sztuki jako miejsce mediacji kulturalnej i artystycznej 2. Kompetencje kluczowe i Pamięć Historyczna Przewodnik po pracy z pamięcią w projektach kształcenia osób dorosłych 3. Inicjatywy z udziałem osób 50+ a rozwój kapitału społecznego w województwie lubuskim — diagnoza i ewaluacja 4. R. W. Kluszczyński, Trzecia kultura. O współczesnych związkach sztuki, nauk i technologii 5. Terapia przez Sztukę "Arts Therapies", 2014, nr 1. 6. Uczestnictwo Polaków w kulturze w świetle aktualnych raportów 7. A. Chabor, Funkcje edukacyjne placówek upowszechniania kultury, „Studia Pedagogiczne. Problemy Społeczne, Edukacyjne i Artystyczne”, 1995, nr 10. |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie: - podstawy teoretyczne i metodyczne pracy z użytkownikami w różnych grupach wiekowych (K_W02), - terminologię dotyczącą metodyki i form pracy z użytkownikiem, stosowaną w edukacji informacyjnej i kulturalnej (K_W03), - metody analizy i interpretacji projektów edukacyjnych właściwych dla kierunku studiów (K_W04), - zasady prawa autorskiego, w tym korzystania z zasobów open access, w edukacji informacyjnej i kulturalnej (K_W09). Absolwent potrafi: - korzystać z wiedzy metodycznej w przygotowywaniu i realizacji działań edukacyjnych dla różnych grup użytkowników (K_U01), - korzystać z technologii informacyjno-komunikacyjnych w działaniach dydaktycznych (K_U04), - identyfikować potrzeby edukacyjne użytkowników informacji w różnych grupach wiekowych (K_U03), - przygotowywać, realizować i oceniać działania edukacyjne w obszarze informacji i/lub kultury (K_U04, K_U05, K_U06). Absolwent jest gotów do: - projektowania i realizowania różnych form pracy z użytkownikiem (K_K02 , K_K04), - przestrzegania zasad etyki w pracy z użytkownikiem (K_K03) |
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie i zaprezentowanie projektu. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Grabowska | |
Prowadzący grup: | Dorota Grabowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.