Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Logistyka obsługi klienta

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-L-LM-D6LOBK-LMM
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Logistyka obsługi klienta
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: ID-DZIENNE I STOPIEŃ 6 semestr, 3 rok (specjalność Logistyka i marketing w mediach)
LM-DZIENNE I STOPNIA 6 semestr, 3 rok (Spec: Logistyka i marketing w mediach)
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Celem wykładu jest analiza najważniejszych zagadnień dotyczących logistycznej obsługi klienta oraz przedstawienie możliwości i zasad tworzenia przewagi konkurencyjnej na rynku poprzez odpowiedni poziom logistycznej obsługi klienta.Wskazanie istoty współpracy firmy z klientem i zysków jakie firma czerpie z tej pozytywnej relacji.

Konwersatorium przedstawia znaczenie obsługi logistycznej, która wpływa na sposób postrzegania firmy przez klienta, analizuje fazy obsługi klienta, omawia działalność e-commerce, wskazuje istotne elementy obsługi klienta w XXI wieku.


Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem prowadzonych zajęć jest omówienie głównych zagadnień dotyczących logistycznej obsługi klienta.

Pełny opis:

Wykład ma na celu zaprezentowanie metod obsługi klienta,

przedstawienie zasad logistycznej obsługi klienta (standardy,

jakość, strategie), metody wyboru standardów logistycznej obsługi

klienta, przedstawienie technik sprzedaży usług klientom masowym

i indywidualnym, zapoznanie z nowymi technologiami służącymi

obsłudze klienta w instytucjach usługowych.

Brak możliwości poprawy ocen pozytywnych.

Literatura:

Christopher M., Peck H.,Logistyka marketingowa. Wyd. PWE, Warszawa 2005

Kempny D.,Logistyczna obsługa klienta. Wyd. PWE, Warszawa 2001

Zarządzanie logistyczną obsługą klienta. pod red. J. Długosza, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2005

Coyle J.,Bardi E., Langley J., Zarządzanie logistyczne. Wyd. PWE, Warszawa 2002

Kauf S., Logistyczna obsługa klienta, [w:] Vademecum logistyki, pod red. S Kauf i innych, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2016

Kauf S., Tłuczak A., Logistyczna obsługa klienta, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2018

Kramarz M., Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji.

Pomiar,ocena,strategia, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2014

Efekty uczenia się:

Student

- umie organizować, oceniać i korygować obsługę klienta w przedsiębiorstwie

- zna podstawowe pojęcia z dziedziny logistycznej obsługi klienta

- potrafi zaplanować właściwą politykę obsługi klienta w przedsiębiorstwie,

- zastosuje nabytą wiedzę do kształtowania właściwych relacji z klientem

Metody i kryteria oceniania:

obecność

aktywność

Analiza przypadków

Wykonanie projektu polityki obsługi klienta

Egzamin

Praktyki zawodowe:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agata Opolska-Bielańska
Prowadzący grup: Agata Opolska-Bielańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-02-16 - 2026-06-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agata Opolska-Bielańska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)