Wybrane problemy animacji kultury
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-M-IN-Z3WPA-OZB |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.4
|
Nazwa przedmiotu: | Wybrane problemy animacji kultury |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
IN-ZAOCZNE II STOPNIA - 3 semestr (spec.: OZB) |
Strona przedmiotu: | https://kampus-student2.ckc.uw.edu.pl/course/view.php?id=3904 |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Rola i formy animacji w pracy z czytelnikiem, w określonym środowisku - cele, zadania, potrzeby. |
Pełny opis: |
Rola i formy animacji w pracy z czytelnikiem, w określonym środowisku - cele, zadania, potrzeby. Wykorzystanie zasobów bibliotecznych do realizacji zadań w/w. Wykorzystanie analizy dokumentów najważniejszych instytucji kultury. Kwerenda biblioteczna. |
Literatura: |
1. Biblioteki w systemie jednoczącej się Europy (red.) E. B. Zybert, M. Zając. Warszawa 2007 2. Gajda J. Pedagogika kultury w zarysie, Kraków 2006 3. Pietrzak M. Rola teatru w edukacyjnej pracy bibliotekarza i nauczyciela, SBP, Warszawa 2007 4. Samulczyk-Pawluk T. Edukacja teatralna w szkole podstawowej, Kraków 2005 5. Antczak M. Historia dramy w świetle publikacji jej prekursorów jako początek drogi do polskiej biblioteki szkolnej. W: „Historia i współczesność w badaniach bibliologicznych” (red.) J. Konieczna, Łódź 2007 6. Aktualne dokumenty znajdujące się na stronie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz innych instytucji kultury 7. DLA- animacja kultury metody/ działania/ inspiracje 8. C. Trevarthen, Znaczenie twórczości artystycznej w życiu dziecka 9. M. Banach, Edukacyjne aspekty pracy amatorskich zespołów folklorystycznych 10 Specyfika pracy z uczniem cudzoziemcem i uchodźcą na podstawie doświadczeń polskich i walijskich 11. J. Torowska, Edukacja kulturalna i edukacja kulturowa w Polsce po 1989 roku-próba ujęcia |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: Zna terminologię specjalistyczną dla nauk humanistycznych podstawowych dla bibliologii i informatologii. Ma uporządkowaną , pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji wiedzę z zakresu bibliologii i informatologii. Ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach bibliologii i informatologii z innymi dziedzinami nauki i dyscyplinami naukowymi obszaru albo obszarów, z których została wyodrębniona informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych. Ma szczegółową wiedzę o wybranych współczesnych dokonaniach z zakresu tych dyscyplin naukowych, które mogą stanowić punkt odniesienia /obszar współpracy w praktyce bibliotecznej i informacyjnej. Zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych wytworów kultury, właściwych dla wybranych dyscyplin naukowych będących punktem odniesienia dla badań i praktyki bibliotecznej i informacyjnej. Ma podstawową wiedzę o bibliotekach i innych instytucjach kultury oraz orientację we współczesnym życiu kulturalnym, w zakresie niezbędnym dla prowadzenia współpracy bibliotek i wymiany informacji z tymi instytucjami. UMIEJĘTNOŚCI: Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informację z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy własne dla potrzeb użytkowników informacji. Posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk humanistycznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych związanych z wykonywaniem zawodu bibliotekarza albo pracownika informacji. Potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację obiektów informacyjnych w świetle wiedzy bibliologicznej i informatologicznej, stosując oryginalne podejścia , uwzględniające nowe osiągnięcia humanistyki w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno- kulturowym. Potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację usług informacyjnych z punktu widzenia bibliologii i informatologii stosując oryginalne podejścia , uwzględniające nowe osiągnięcia humanistyki w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno- kulturowym. Posiada umiejętność formułowania opinii krytycznych o różnych typach dokumentów na podstawie wiedzy naukowej z zakresu bibliologii i informatologii oraz umiejętności prezentacji opracowań krytycznych w różnych formach i różnych mediach. Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych z niespecjalistami (użytkownikami faktycznymi i potencjalnymi), w języku polskim i języku obcym. Potrafi popularyzować wiedzę o bibliotekach i placówkach informacji oraz ich zasobach i usługach. Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wypowiedzi pisemnych niezbędnych w praktyce bibliotecznej i informacyjnej, w języku polskim i języku obcym , uznawanym za podstawowy dla bibliologii i informatologii. Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym , w zakresie bibliologii i informatologii lub w obszarze leżącym na ich pograniczu z innymi dyscyplinami naukowymi KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób w zakresie kompetencji informacyjnych. Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. Systematycznie uczestniczy w życiu kulturalnym , interesuje się aktualnymi wydarzeniami kulturalnymi i nowatorskimi formami wyrazu artystycznego, nowymi zjawiskami w sztuce, związanymi z książką i jej instytucjami. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wkład własny do realizowanych zadań. Zadania praktyczne. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WAR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Grabowska | |
Prowadzący grup: | Dorota Grabowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.