Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Propedeutyka zarządzania

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-M-LM-D2PRZA
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Propedeutyka zarządzania
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: LM-DZIENNE II STOPNIA 2 semestr, 1 rok
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Zagadnienia dotyczące prowadzenia przedsięwzięcia biznesowego związanego z produkcją mediów audiowizualnych.

Pełny opis:

Opracowanie koncepcyjne i przygotowanie przedsięwzięcia biznesowego związanego z koprodukcją trójstronną projektu audiowizualnego – od wczesnego pomysłu do ostatecznego planu finansowania do strategii sprzedaży.

W kolejności realizacja etapów:

a. Stworzenie koncepcji projektu – uwzględnienie założeń zarówno artystycznych, jak i ekonomicznych. Opracowanie planu działania developmentu i pozyskiwania partnerów koprodukcyjnych. Pitching jako sposób prezentacji projektu i znalezienia potencjalnych koproducentów.

b. Kreacja pomysłu – metody twórczego myślenia, zarządzanie kapitałem ludzkim, społecznym, czasem, innowacje. Budowanie BIO działalności gospodarczej produkcji audiowizualnej.

c. Projekt funkcjonalny założeń koprodukcyjnych. Struktura finansowania i różne źródła finansowania. Podział produkcji pomiędzy trzema partnerami finansującymi realizację tego samego projektu. Produkcja wykonawcza, produkcja mniejszościowa, produkcja wiodąca - różnice.

d. Analiza otoczenia ekonomicznego „w pobliżu” wygenerowanego pomysłu. Skala lokalna, globalna. SWOT dla projektu audiowizualnego.

e. Analiza zasobów, zagrożeń i szans – wybór strategii działania. Pełna ocena potencjału zysku. Ocena odbiorcy. Alternatywne myślenie – transmedia, crossmedia. Raporty z zysku i rozliczenia.

f. Analiza finansowa – plan finansowania projektu.

g. Prezentacja przedsięwzięcia (gotowy projekt w PowerP. wraz z analizą SWOT oraz ukończonym planem finansowania projektu).

Literatura:

1. E.L. Honthaner „The Complete Film. Production Handbook”, Third edition, Focal Press, 2001,

2. John J. Lee,jr.,Rob Holt “The Producer’s Business Handbook”, Focal Press, Elsevier, 2006,

3. Andrew Keen „Kultura amatora. Jak internet niszczy kulturę.” Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne Spółka z o.o., 2007,

4. Mirosław Filiciak „Media, Wersja BETA – film i telewizja w czasach gier komputerowych i internetu.” Gdańsk: Katedra Wydawnictwo Naukowe 2013,

5. Henry Jenkins „Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów.” Warszawa: WAiP 2007,

6. Maryla Hopfinger „Doświadczenie audiowizualne – o mediach w kulturze współczesnej”, Warszawa: Wydawnictwo Sic! 2003.

7. Dziadzia Bogusław: Naznaczeni popkulturą. Media elektroniczne i przemiany prowincji, Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra, 2014.

8. Filiciak Mirosław: Media. Wersja beta. Film i telewizja w czasach gier komputerowych i internetu. Gdańsk: Katedra Wydawnictwo Naukowe, 2013.

9. Jakubowicz Karol: Media a demokracja w XXI wieku. Poszukiwanie nowych modeli, Warszawa: Wydawnictwo Poltext, 2013.

10. Staniszewski Marek: Cztery wymiary nowych mediów, „Nowe Media”, pod red. E. Mistewicza, 2013, nr 5-3, numer indeksu: 285560.

11. Zawojski Piotr: Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny świat hybryd i hybrydyzacji, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2016.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu przedmiotu student:

Wiedza

Znajomość problematyki związanej z zagadnieniami związanymi z procesami zarządzania produkcją od wczesnego etapu konceptu do ustanawiania strategii sprzedaży i rozliczania z zysków.

Umiejętności

Przedstawienie sprzedażowe projektu.

Napisanie i przedstawienie prezentacji projektu – „pitching”.

Umiejętność skonstruowania planu rozwoju projektu.

Umiejętność skonstruowania planu finansowania projektu.

Znajomość poszczególnych etapów zarządzania procesami produkcyjnymi w zależności od rodzaju produkcji projektu audiowizualnego.

Inne kompetencje

Ocena jakości projektu i jego potencjału rynkowego.

Umiejętność poszukiwania nowych dróg rozwoju projektów medialnych.

Alternatywne sposoby finansowania.

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie końcowej podlegać będzie:

- świadome zaprojektowanie projektu pod kontem koprodukcji trójstronnej,

- wykorzystanie pełnego potencjału projektu,

- dobranie odpowiedniej strategii,

- znalezienie alternatywnych, innowacyjnych rozwiązań,

- w trakcie sesji pitchingowej – dobry podział ról pomiędzy członkami grupy (w tym wychodzenie poza swoją sferę komfortu),

- poprawny SWOT,

- estetyka prezentacji i jej wizualna atrakcyjność,

- poprawność planu finansowania z wykorzystaniem wszystkich rynkowych możliwości i innowacyjnych pomysłów.

Praktyki zawodowe:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jan Zadrożny
Prowadzący grup: Marlena Kondrat
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-8 (2025-04-03)