Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat przygotowania pracy dyplomowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2800-DO-WAR
Kod Erasmus / ISCED: 08.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0222) Historia i archeologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Warsztat przygotowania pracy dyplomowej
Jednostka: Wydział Archeologii
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla III roku studiów I stopnia
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Zajęcia prowadzone będą w formie wykładu konwersatoryjnego oraz ćwiczeń oraz

dyskusji polegającej na rozmawianiu o poruszanych problemach i problemach

wynikających w trakcie pisania pracy dyplomowej.

Pełny opis:

Zajęcia służą omówieniu wybranych problemów merytorycznych w ramach następujących

treści programowych: Rodzaje prac naukowych i metody ich konstruowania; Etapy

przygotowania pracy empirycznej (koncepcja badawcza w archeologii); Proces naukowy;

Przygotowanie narzędzi badawczych; Przypomnienie metod badawczych w archeologii;

Planowanie badania w czasie i metody zbierania danych (opis metodyki badań); Zasady

konstruowania pracy o tematyce archeologicznej, opracowywania planu prac oraz sposobu

budowy wstępu i zakończenia do pracy (zasady opisu problematyki i stanu badań); Edycja

pracy licencjackiej (poznanie i stosowanie zasad sporządzania przypisów odwołujących się

do źródeł i opracowań oraz przygotowania bibliografii); Przygotowanie materiału

ilustracyjnego (wykresy, plany, mapy, rysunki czy zdjęcia); Prezentowanie koncepcji

badawczej i wspólna analiza różnych form wypowiedzi pisemnej; Regulamin

dyplomowania i zasady funkcjonowania systemu antyplagiatowego; Autorecenzja pracy

dyplomowej.

Literatura:

Harasimczuk, J., Cieciuch, J., Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów

psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA, Liberi Libri: 2012.

Liśkiewicz, T., Liśkiewicz, G., Wprowadzenie do efektywnego publikowania naukowego.

Jak przygotować, wysłać i promować artykuł naukowy, Łódź 2014.

Maćkiewicz, J., Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 1996.

Siuda, P., Wasylczyk, P., Publikacje naukowe: praktyczny poradnik dla studentów,

doktorantów i nie tylko, Warszawa 2018.

Świetlikowska, J. „Dobry tekst naukowy.” Studia z Teorii Wychowania: półrocznik

Zespołu Teorii Wychowania Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN 2/1 (2), 2011:

172–193.

Wskazówki EASE (European Association of Science Editors) dla autorów i tłumaczy

artykułów naukowych publikowanych w języku angielskim (wydanie najnowsze)

Efekty uczenia się:

K_W01; ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu archeologii w systemie nauk,

społecznokulturowej przeszłości człowieka oraz o jej specyfice przedmiotowej i

metodologicznej

K_W02; zna podstawowe pojęcia i terminologię stosowane w archeologii

K_W05; ma szczegółową wiedzę o wybranych społecznościach pradziejowych,

starożytnych, średniowiecznych lub nowożytnych, obejmującą terminologię, teorie i

metodologię z zakresu archeologii

K_W07; rozumie związek między osiągnięciami wybranej dziedziny nauki a

możliwościami ich wykorzystania w archeologii

K_W10; ma uporządkowaną wiedzę ogólną o metodach i technikach dokumentacji źródeł

archeologicznych

K_W11; zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji informacji zawartych w

publikacjach naukowych

K_W16; zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego

i prawa własności przemysłowej

K_W19; zna podstawowe zasady etyki zawodowej archeologa

K_U01; wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje o

źródłach archeologicznych i ich kontekście z wykorzystaniem literatury i mediów

elektronicznych

K_U02; wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje zawarte

w różnych źródłach

K_U03; samodzielnie interpretować źródła archeologiczne, dobierając właściwe metody

analityczne, oraz zaprezentować uzyskane wyniki pracy

K_U15; przytaczać aktualne tezy badawcze, formułować wnioski i dobierać strategie

argumentacyjne na poziomie elementarnym oraz konstruować argumenty i kontrargumenty

K_U17; przygotowywać wystąpienia ustne dotyczące zagadnień szczegółowych z zakresu

archeologii

K_U19; pracować w zespole i komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z

zakresu archeologii

K_U25; planować swój tok studiów i przyszłej kariery naukowej, kierując się

wskazówkami opiekuna naukowego

K_K01; wykorzystania posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności oraz jest świadomy

konieczności konfrontowania ich z opiniami ekspertów

K_K04; krytycznej oceny interpretacji źródeł archeologicznych i historycznych ze

świadomością wieloaspektowości interpretacji

K_K05; wykorzystania posiadanej przez siebie wiedzy na temat kompleksowej natury

kultury i jej złożoności, ze świadomością potrzeby analizy rozmaitych kategorii źródeł dla

odtworzenia przeszłości człowieka

K_K07; uznania własnej odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego

K_K12; uznania i poszanowania różnych punktów widzenia determinowanych różnym

podłożem kulturowym

Metody i kryteria oceniania:

zaliczenie na ocenę. Szczegółowe kryteria określają sylabusy

indywidualne na dany rok akademicki.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 60 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Jaskulska, Małgorzata Kot, Marek Olszewski, Dariusz Szeląg
Prowadzący grup: Małgorzata Kot, Marek Olszewski, Dariusz Szeląg
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 60 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Kot, Dariusz Szeląg
Prowadzący grup: Małgorzata Kot, Dariusz Szeląg
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)