Archeologia Europy barbarzyńskiej od epoki brązu do okresu wędrówek ludów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2800-DPEU |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.4
|
Nazwa przedmiotu: | Archeologia Europy barbarzyńskiej od epoki brązu do okresu wędrówek ludów |
Jednostka: | Wydział Archeologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | proseminaria |
Założenia (opisowo): | Podstawowym celem zajęć proseminaryjnych jest przygotowanie uczestników do napisania poprawnej pracy licencjackiej, która jest obowiązkowym elementem zakończenia studiów licencjackich po III roku. W trakcie zajęć uczestnicy poznają warsztat tworzenia pracy naukowej i jej prezentacji. |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Proseminarium ma formę „kombinowaną”, tzn. część zajęć to ćwiczenia z podstaw warsztatu naukowego (przy czym zakłada się dużą interaktywność ze strony uczestników). Jednak większość godzin zajęciowych przeznaczona jest dla uczestników, na prezentację referatów na ustalone tematy oraz na dyskusję nad tymi wystąpieniami. Tematy, zarówno pracy licencjackiej jak i referatów, ustalane są indywidualnie z każdym z uczestników; zakres tematyczny obejmuje całą epokę brązu i epokę żelaza (do VI w. po Chr.), a więc okres pra- i protohistoryczny, w Europie barbarzyńskiej. Podczas zajęć szczególny nacisk położony jest na ćwiczenie umiejętności analizy archeologicznej, niezbędnej do przygotowania pracy licencjackiej. |
Pełny opis: |
Proseminarium ma formę „kombinowaną”, tzn. część zajęć to ćwiczenia z podstaw warsztatu naukowego (przy czym zakłada się dużą interaktywność ze strony uczestników). Jednak większość godzin zajęciowych przeznaczona jest dla uczestników, na prezentację referatów na ustalone tematy oraz na dyskusję nad tymi wystąpieniami. Tematy, zarówno pracy licencjackiej jak i referatów, ustalane są indywidualnie z każdym z uczestników; zakres tematyczny obejmuje całą epokę brązu i epokę żelaza (do VI w. po Chr.), a więc okres pra- i protohistoryczny, w Europie barbarzyńskiej. Podczas zajęć szczególny nacisk położony jest na ćwiczenie umiejętności analizy archeologicznej, niezbędnej do przygotowania pracy licencjackiej. |
Literatura: |
Literatura dobierana jest indywidualnie, w zależności od ustalonego tematu pracy licencjackiej i zadanych referatów. |
Efekty uczenia się: |
Absolwent/-ka zajęć: - ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu archeologii w systemie nauk, społeczno-kulturowej przeszłości człowieka oraz o jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej K_W01; - zna podstawowe pojęcia i terminologię stosowane w archeologii K_W02; - ma szczegółową wiedzę o wybranych społecznościach pradziejowych, obejmującą terminologię, teorie i metodologię z zakresu archeologii K_W05; - rozumie związek między osiągnięciami wybranej dziedziny nauki a możliwościami ich wykorzystania w archeologii K_W07; - zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji informacji zawartych w publikacjach naukowych K_W11; - zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego i prawa własności przemysłowej K_W16; - zna podstawowe zasady etyki zawodowej archeologa K_W19 - umie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje o źródłach archeologicznych i ich kontekście z wykorzystaniem literatury i mediów elektronicznych K_U01; - umie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje zawarte w różnych źródłach K_U02; - umie samodzielnie interpretować źródła archeologiczne, dobierając właściwe metody analityczne, oraz zaprezentować uzyskane wyniki pracy K_U03; - umie przytaczać aktualne tezy badawcze, formułować wnioski i dobierać strategie argumentacyjne na poziomie elementarnym oraz konstruować argumenty i kontrargumenty K_U15; - umie przygotowywać prace pisemne dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem różnych materiałów źródłowych K_U20; - umie zaplanować pracę naukową K_U23; - jest gotów do wykorzystania posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności oraz jest świadomy konieczności konfrontowania ich z opiniami ekspertów K_K01; - jest gotów do krytycznej oceny interpretacji źródeł archeologicznych i historycznych ze świadomością wieloaspektowości interpretacji K_K04; - jest gotów do wykorzystania posiadanej przez siebie wiedzy na temat kompleksowej natury kultury i jej złożoności, ze świadomością potrzeby analizy rozmaitych kategorii źródeł dla odtworzenia przeszłości człowieka K_K05. |
Metody i kryteria oceniania: |
– przygotowanie do zajęć i aktywność, – referaty (minimum 2 rocznie), – praca roczna (w przypadku osób, które nie piszą pracy licencjackiej na tym proseminarium |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT SEM-LIC
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 60 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Domaradzka | |
Prowadzący grup: | Sylwia Domaradzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT SEM-LIC
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 60 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Domaradzka, Bartosz Kontny | |
Prowadzący grup: | Sylwia Domaradzka, Bartosz Kontny | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.