Angielski w wybranych dziedzinach nauki 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3301-L1PAENDO-1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Angielski w wybranych dziedzinach nauki 1 |
Jednostka: | Instytut Anglistyki |
Grupy: |
Obowiązkowe zajęcia z praktycznego angielskiego dla studiów pierwszego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Opisana poniżej forma zajęć otwiera drogę do uzyskania rzeczywistych kompetencji w zakresie języka angielskiego, zgodnie z ideą wielodziedzinowości (pluriliteracies) i kompleksowego podejścia do nauczania i uczenia się języków obcych (Zalecenie Rady Unii Europejskiej z dnia 22 maja 2019, Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej). Wybór poszczególnych dyscyplin akademickich może ulegać zmianom, nie jest on jednak przypadkowy i odwołuje się do modelu STEAM (science - technology - engineering - arts - mathematics), tj. dyscyplin reprezentujących nauki ścisłe, przyrodnicze i humanistyczne. Umieszczenie w każdym cyklu semestralnym trzech różnych modułów tematycznych pozwala na omówienie szerszego zakresu zagadnień, niż miałoby to miejsce w przypadku poświęcenia całego semestru jednemu tematowi. Tematy, które bardziej interesują poszczególnych studentów mogą być przez nich zgłębiane w ramach pracy indywidualnej. Taki układ treści odzwierciedla interdyscyplinarność dyskursu akademickiego oraz wzmacnia autonomię uczącego się, poprzez wspieranie kreatywności i zachętę do brania udziału w różnego rodzaju projektach i zadaniach. |
Tryb prowadzenia: | w sali i w terenie |
Skrócony opis: |
ANDZI 1 / ANDZI 2 to kurs praktycznej nauki języka angielskiego, składający się z kilku modułów wykorzystujących wiedzę z wybranych dziedzin akademickich na poziomie dostępnym i możliwym do przyswojenia dla nie-specjalistów. Pod względem językowym, poszczególne moduły zawierają odpowiednio dobrany materiał leksykalny i gramatyczny, ułożony według zasady progresji. Kurs integruje fundamentalne umiejętności dyskursywne (czytanie, pisanie, rozumienie ze słuchu i mówienie) oraz promuje świadomość systemu językowego (słownictwa, gramatyki i leksyko-gramatyki), przy jednoczesnym zwróceniu uwagi na trzy poziomy rozwoju kompetencji, tj. poziom poznawczy, komunikacyjno-kulturowy i umiejętność uczenia się. W trakcie jednego semestru kurs łączy trzy różne moduły merytoryczne (np. architektura, ornitologia, muzykologia), dając studentom możliwość zapoznania się z różnymi typami dyskursów. |
Pełny opis: |
- Zajęcia składają się z 6 modułów (A-F) (3 w semestrze), każdy prowadzony przez innego nauczyciela, moduły mogą być oferowane w dowolnym porządku - Zagadnienia praktycznej nauki języka angielskiego (np. czasy, zdania warunkowe) wiążą się logicznie, na tyle, na ile to możliwe, z danym modułem (A-F). Podział zagadnień między modułami zapewnia poruszenie wszystkich kluczowych tematów praktycznej nauki (wybrane problemy gramatyki angielskiej, słownictwo na poziomie akademickim, gramatyka tekstu) - Podział zagadnień między modułami: Moduł A: porządkowanie wypowiedzi, analizowanie, budowanie argumentacji, zdania względne; Moduł B: formułowanie sądów na podstawie danych, stawianie hipotez, przewidywanie, proponowanie, przedstawianie ciągów przyczynowo-skutkowych, czasy nierzeczywiste, tryb łączący; Moduł C: synteza, streszczanie, informowanie, przedstawianie wniosków, precyzja i zwięzłość wypowiedzi, użycie rzeczowników, przysłówków i przedimków; Moduł D: klasyfikowanie, porównywanie i kontrastowanie, dokonywanie sprawozdań, mowa zależna; Moduł E: ocenianie, uzasadnianie, przekonywanie, podkreślanie, spekulowanie, tryby warunkowe; Moduł F: wyjaśnianie i opisywanie problemów, przedstawianie rozwiązań, szukanie informacji, wyrażanie prośby, wzorce składniowe czasowników. - Zagadnienia przypisane do danego modułu powinny być w nim poruszone, ale prowadzący mogą sięgnąć także po pozostałe, jeśli zachodzi taka potrzeba. Zagadnienia praktyczne powinny, na ile się da, być przedstawiane i ćwiczone w kontekście dyscypliny akademickiej danego modułu (np. architektura / ochrona przyrody/ muzykologia). Zajęcia służą pogłębianiu umiejętności dyskursywnych (czytanie, pisanie, rozumienie ze słuchu i mówienie) oraz rozumienia systemu językowego (słownictwa, gramatyki i leksyko-gramatyki), skupiając się jednocześnie na poznawaniu konkretnych treści, komunikacji kulturowej i umiejętności uczenia się. Treść i język mają jednakową wagę w procesie nauczania i oceniania. Treść nie stanowi jedynie punktu wyjścia do ćwiczeń gramatycznych, lecz jest ważnym czynnikiem wpływającym na osiągnięcie pożądanych efektów kształcenia uczestników zajęć. Modułowość jest ukłonem w kierunku różnorodnych potrzeb studentów i odzwierciedla interdyscyplinarny charakter dyskursu akademickiego. Wynikający z tego nacisk na autonomię uczących się zachęca do kreatywności, wzbudza większą motywację i chęć angażowania się w zadania i projekty. |
Literatura: |
Problem Areas in English Grammar (materiały zebrane przez A. Wojtyś ) Kinsella, K. (2010). Academic Language Function Toolkit. Sweetwater Union High School District. McCarthy, M. & O’Dell, F. (2016) Academic Vocabulary in Use. 2nd ed. Cambridge: CUP. Lynch, T. & Anderson, K. (2013) Grammar for Academic Writing. University of Edinburgh. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Studenci znają i rozumieją: - w zaawansowanym stopniu gramatykę, składnię, fonetykę, morfologię, pragmatykę języka angielskiego (K_W05) - w zaawansowanym stopniu złożoność i pluralizm kultur, kody kultury, oraz strukturalne i instytucjonalne uwarunkowania kultury, zwłaszcza w odniesieniu do krajów obszaru języka angielskiego, odzwierciedlone w odnośnych dyscyplinach akademickich (K_W09) Umiejętności Studenci potrafią: - wyszukiwać informacje w różnych źródłach, poddać krytycznej ocenie źródło, ocenić przydatność informacji i dokonać analizy i syntezy informacji w danej dyscyplinie akademickiej (K_U05) - planować i organizować pracę indywidualną i w zespole by skutecznie realizować wyznaczone cele dla zadań klasowych, do wykonania na Moodle’u, debaty i projektów końcowych (K_U08) - przedstawić zdobytą wiedzę z danej dyscypliny akademickiej i przekazywać ją w sposób spójny, precyzyjny i poprawny językowo, posługując się językiem angielskim na poziomie minimum C1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K_U09) Kompetencje społeczne Studenci są gotowi do: - wzięcia odpowiedzialności za pracę własną i poszanowania pracy innych, dbając o przestrzeganie zasad etyki zawodowej oraz zasad i norm etycznych podczas prac terenowych, projektowych i nad innymi zadaniami w każdym z modułów (K_K03) - efektywnego funkcjonowania w kontaktach z innymi poprzez wyrażanie się w sposób spójny, przejrzysty, logiczny i konkretny na tematy związane z daną dyscypliną naukową oraz uczestniczenia w inicjatywach społecznych i kulturalnych korzystając z różnych form i mediów (K_K05) Kształcenie językowe na poziomie B2+. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena na koniec semestru jest średnią ocen z trzech modułów i opiera się na (w odniesieniu do efektów kształcenia): aktywnym udziale w zajęciach ((K_W09, K_U08, K_U09), wykonaniu zadań na platformie Moodle (K_W05, K_K03), wkładzie w końcową debatę lub projekt (K_W05, K_U05, K_U08, K_K05). - aktywność na zajęciach i (fakultatywnie) wykonanie otwartych zadań na Moodle’u (30%) - wykonanie zadań zamkniętych na Moodle’u (30%) - udział w końcowej debacie lub projekcie grupowym (minimum 3 studentów w grupie) Dopuszczalne są 3 nieobecności. Sposób ich odrobienia do uzgodnienia z prowadzącym. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
CW
ŚR CW
CW
CW
CZ CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Walenta | |
Prowadzący grup: | Yousif Al-Naddaf, Anna Kizińska, Sylwia Szawłowska, Magdalena Walenta | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.