Język japoński - poziom podstawowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3623-KLJAPA2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.9
|
Nazwa przedmiotu: | Język japoński - poziom podstawowy |
Jednostka: | Wydziałowa Szkoła Języków Wschodnich |
Grupy: |
Wakacyjne intensywne kursy językowe SJW |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Założenia (opisowo): | Student posiada podstawowy zasób słownictwa z języka japońskiego dotyczący spraw życia codziennego (rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, liczebniki i klasyfikatory). Zna podstawy gramatyki pozwalające mu przedstawiać w prosty sposób informacje na temat budowy zdania japońskiego, partykuły, formy uprzejme czasów przeszłego i teraźniejszo-przyszłego, negację przymiotników. Student potrafi płynnie czytać teksty zapisane alfabetami sylabicznymi oraz zna kilkadziesiąt znaków kanji. |
Skrócony opis: |
A2 według Modern Languages: Learning, Teaching, Assessment. A Common European Framework of Reference oznacza docelowy poziom kursu języka obcego w zakresie podstawowych sprawności językowych dla studentów rozpoczynających naukę na kursie podstawowym. |
Pełny opis: |
Po kursie na tym poziomie student rozumie wyrażenia i najczęściej używane słownictwo dotyczące najbliższych mu dziedzin życia (np. podstawowe informacje o sobie i swojej rodzinie, o zakupach, geografii swojego regionu, zatrudnieniu). Potrafi uchwycić główny sens wypowiedzi, zawarty w krótkich, wyraźnych, prostych przekazach, ogłoszeniach. Umie przeczytać bardzo krótkie, proste teksty. Potrafi znaleźć szczegółową, przewidywalną informację w prostych, codziennych materiałach, takich jak ogłoszenia, reklama, prospekty, jadłospisy, rozkład jazdy, proste listy prywatne. Potrafi porozumieć się w sytuacjach prostych i rutynowych, wymagających prostej bezpośredniej wymiany informacji na tematy mu znane. Radzi sobie w prostych sytuacjach towarzyskich, nawet jeśli nie potrafi zrozumieć wszystkiego i nie umie jeszcze samodzielnie podtrzymać konwersacji. Potrafi użyć serii zwrotów i zdań, aby opisać prostymi pojęciami swoją rodzinę i inne osoby, warunki życia, swoje wykształcenie oraz swoją obecną i ostatnio wykonywaną pracę. Potrafi sporządzić krótką, prostą notatkę i zapisać wiadomość dotyczącą spraw związanych z nagłymi potrzebami. Umie napisać list osobisty np. podziękowanie, maila i smsa. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student: UMIEJĘTNOŚCI A2_U1 - w miarę swobodnie komunikuje się w obrębie tematyki związanej z życiem codziennym oraz w typowych sytuacjach społecznych A2_U2 - identyfikuje przekazy w wybranych, prostych materiałach różnego typu i komunikatach werbalnych, potrzebne do realizacji celu pozajęzykowego A2_U3 - rozumie i wykorzystuje informacje zawarte w wybranych, prostych tekstach codziennego użytku A2_U4 - przedstawia w formie ustnej i pisemnej informacje, uzasadniając w prosty sposób podejmowane decyzje A2_U5 - potrafi wyszukać proste informacje źródłowe z wykorzystaniem różnych środków i metod WIEDZA A2_W1 - posiada ogólną wiedzę dotyczącą opisu systemu języka A2_W2 - posiada wiedzę o kulturze danego obszaru językowego A2_W3 - zna wybrane zagadnienia dotyczące historii i geografii kraju bądź regionu KOMPETENCJE SPOŁECZNE A2_K1 – potrafi współpracować w grupie A2_K2 – zna strategie uczenia się i rozumie potrzebę samokształcenia oraz uczenia się przez całe życie A2_K3 – potrafi zgodnie z wymogami danej kultury wyrażać swoje intencje i przekonania, a także rozumieć intencje innych A2_K4 – jest wrażliwy na problemy wynikające z odmienności kulturowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy – aktywność na zajęciach – 25% oceny, – wyniki sprawdzianów, testów cząstkowych, prac domowych – 25% oceny, – wynik testu końcowego zaliczeniowego – 50% oceny przy czym, aby uzyskać ocenę pozytywną na zaliczenie semestru należy wykazać się osiągnięciami w odniesieniu do każdej z wyżej wymienionych kategorii (nie otrzyma zaliczenia student, który otrzyma 0% w którejś kategorii, czyli nie przejawił żadnej aktywności w jednej z nich) Skala ocen 99 – 100% – 5 (celujący) 93 – 98% – 5 (bardzo dobry) 87 – 92% – 4+ (dobry plus) 77 – 86% – 4 (dobry) 71 – 76% – 3+ (dostateczny plus) 60 – 70% – 3 (dostateczny) 1. Za zaliczenie 60 godzin zajęć, czyli osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się, student otrzymuje 2 ECTS. 2. Ponadto lektor określi szczegółowe zasady i kryteria zaliczania i poda je do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach w danym roku akademickim. 3. W semestrze obejmującym 60 godzin zajęć (30×2 godziny) można opuścić 3 zajęcia bez usprawiedliwienia; w przypadku lektoratów o wymiarze 30 godzin w semestrze, zajęć półinternetowych oraz e-lektoratów, dopuszczalne jest opuszczenie 2 zajęć bez usprawiedliwienia w semestrze; opuszczone zajęcia należy zaliczyć zgodnie z wymaganiami prowadzącego zajęcia. Wymagania te lektor podaje do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach. 4. Ocena na zaliczenie (oraz punkty ECTS) jest wpisywana do systemu USOS. 5. Ocenę niedostateczną można wpisać jedynie na skutek niesatysfakcjonujących wyników w nauce, potwierdzonych ocenami testu zaliczeniowego, sprawdzianów, prac domowych itp. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN LEK
WT LEK
ŚR LEK
CZ LEK
PT LEK
SO LEK
|
Typ zajęć: |
Lektorat, 120 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Natalia Pawlicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.