Warsztaty maturalne
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 1200-2WARMA3P |
| Kod Erasmus / ISCED: |
13.3
|
| Nazwa przedmiotu: | Warsztaty maturalne |
| Jednostka: | Wydział Chemii |
| Grupy: |
Przedmioty bloku pedagogicznego studia 2-go stopnia |
| Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Rodzaj przedmiotu: | uprawnienia pedagogiczne |
| Wymagania (lista przedmiotów): | Laboratorium dydaktyki chemii 1200-2LDCH2P |
| Tryb prowadzenia: | w sali |
| Skrócony opis: |
Celem zajęć będzie m.in. uświadomienie studentom ważności i roli egzaminów zewnętrznych kończących dany etap edukacyjny (w szczególności egzaminu maturalnego) i konieczności jak najefektywniejszego przygotowania uczniów do jego zdania. |
| Pełny opis: |
Celem zajęć będzie m.in. uświadomienie studentom ważności i roli egzaminów zewnętrznych kończących dany etap edukacyjny (w szczególności egzaminu maturalnego) i konieczności jak najefektywniejszego przygotowania uczniów do jego zdania. Podczas zajęć studenci będą analizować zadania maturalne (w odniesieniu do treści nauczania i celów ogólnych podstawy programowej) i rozwiązywać arkusze maturalne. Samodzielnie będą także konstruować zadania maturalne (z poszanowaniem praw własności intelektualnej) w oparciu o zagadnienia związane z programem nauczania, tworzyć modele ich oceniania i dobierać odpowiednie pomoce dydaktyczne niezbędne do ich rozwiązania. Podczas zajęć studenci będą sprawdzać (oceniać) przygotowane specjalnie dla nich rozwiązane arkusze maturalne zawierające typowe i nietypowe błędy uczniowskie. Zwrócona zostanie szczególna uwaga na rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem posiadanej wiedzy, konieczność jej powtarzania i utrwalania, ustrukturyzowania materiału nauczania. |
| Literatura: |
Książki z dydaktyki chemii: 1. Anna Galska-Krajewska, Krzysztof M. Pazdro, Dydaktyka chemii, Państwowe Wydawnictwa Naukowe, Warszawa 1990; 2. red. Andrzej Burewicz, Hanna Gulińska, Dydaktyka chemii, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 1993, 2002 |
| Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu student: Wiedza. Student zna: - rodzaje zadań; - podstawowe pojęcia z zakresu kontroli wiedzy ucznia. - terminologię dotyczącą kontroli wiedzy uczniów; - zasady oceniania arkuszy maturalnych, Umiejętności. Student potrafi: - wymienić typy zadań; - wymienić rodzaje kontroli wiedzy ucznia. - stworzyć narzędzie do kontroli wiedzy uczniów; - oceniać zadania arkusza maturalnego zgodnie z zasadami; Kompetencje. Student: - dba o jakość i staranność działań; - wykazuje umiejętność adaptacji do nowych sytuacji; - prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela. |
| Metody i kryteria oceniania: |
Pozytywna ocena jest wystawiana na podstawie: - terminowego oddania dobrych jakościowo prac - sprawdzenia zadań maturalnych. Podczas zajęć będzie prowadzony rejestr obecności. Dopuszczalna jest jedna nieobecność w ciągu semestru podlegająca usprawiedliwieniu. Zaliczenie w terminie poprawkowym można uzyskać po oddaniu dobrych jakościowo prac. |
| Praktyki zawodowe: |
Odbycie praktyk pedagogicznych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej jest niezbędne do uzyskania uprawnień pedagogicznych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WAR
CZ PT |
| Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Agnieszka Siporska | |
| Prowadzący grup: | Agnieszka Siporska | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
| Okres: | 2026-02-16 - 2026-06-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WAR
CZ PT |
| Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Agnieszka Siporska | |
| Prowadzący grup: | Agnieszka Siporska | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
