Dinozaury, wymierania, szkielety
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1300-PDW31-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
07.302
|
Nazwa przedmiotu: | Dinozaury, wymierania, szkielety |
Jednostka: | Wydział Geologii |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie ścisłe Przedmioty ogólnouniwersyteckie Wydziału Geologii |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Wiedza w zakresie szkoły średniej. Przydatne wcześniejsze odbycie zajęć z przedmiotów Paleontologia I oraz Paleontologia II. Bierna znajomość języka angielskiego. |
Skrócony opis: |
Wygłaszanie referatów na temat biologii dinozaurów, na temat wymierań w dziejach biosfery oraz na temat związku między zmianami chemizmu oceanu a składem szkieletów organizmów morskich. |
Pełny opis: |
I Czy dinozaury były stało- czy zmiennocieplne? II Wymierania: liczba, intensywność, przyczyny. III Jak zmiany chemizmu wody morskiej wpływały na mineralogię szkielety organizmów morskich? |
Literatura: |
(tylko po angielsku) I 1 Bakker R. 1988. The dinosaur heresies. 2 Burness G.P., Diamond J. & Flannery T. 2001. Dinosaurs, dragons, and dwarfs: the evolution of maximal body size. PNAS 98, 25. 3 Farlow J. & Brett-Surman M.K. 1997. The complete dinosaur. 4 Wang S.C. & Dodson P. 2007. Estimating the diversity of dinosaurs. PNAS 103, 37. II 1 Eble G. 1999. Originations: land and sea compared. GEOBIOS 32, 2. 2 MacLeod N. 2003. Extinctions: causes and evolutionary significance. W: Evolution on planet Earth. 3 Peters S.E. & Foote M. 2002. Determinants of extinction in the fossil record. Nature 416. 4 Raup D. M. 1991. Extinction. Bad genes or bad luck? III 1 Lowenstein T. K i inni 2001. Oscilations in Phanerozoic seawater chemistry. SCIENCE 294. 2 Ries J.B. 2004. Effect of ambient Mg/Ca ratio on Mg fractionation in calcreous marine invertebrates. GEOLOGY 32, 11. 3 Ries J. B. i inni. 2006. Scleractinian corals produce calcite, and grow more slowly, in artifical Cretaceous seawater. GEOLOGY 34,7. 4 Stanley S.M. i inni 1999. Hypercalcification: paleontology links plate tectonics and geochemistry to sedimentology. GSA TODAY 9, 2. |
Efekty uczenia się: |
Student potrafi na podstawie przeczytanej literatury naukowej w sposób jasny wygłosić ilustrowany referat. |
Metody i kryteria oceniania: |
Dopuszczalna nieobecność na zajęciach: 2 razy. Ocena jakości wygłoszonego referatu. Zaliczenie w terminie poprawkowym: powtórny referat. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PSEM
PT |
Typ zajęć: |
Proseminarium, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Michał Ginter | |
Prowadzący grup: | Michał Ginter | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Proseminarium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PSEM
PT |
Typ zajęć: |
Proseminarium, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Michał Ginter | |
Prowadzący grup: | Michał Ginter | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Proseminarium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.