GeoLove - XV Piknik Geologiczny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1300-WGLPGXV |
Kod Erasmus / ISCED: |
07.301
|
Nazwa przedmiotu: | GeoLove - XV Piknik Geologiczny |
Jednostka: | Wydział Geologii |
Grupy: |
Przedmiot do wyboru na studiach I-go st. na kierunku geoinformatyka i geofizyka w geoinżynierii Przedmiot do wyboru na studiach II-go stopnia na kierunku geologia stosowana Przedmioty do wyboru na II i III roku studiów pierwszego stopnia na kierunku geologia poszukiwawcza Przedmioty do wyboru na II, III i IV roku studiów I-go stopnia na kierunku geologia stosowana Przedmioty do wyboru na studiach drugiego stopnia na kierunku geologia poszukiwawcza |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu doskonalenie umiejętności przekazywania wiedzy geologicznej na różnego rodzaju przyrodniczych imprezach okolicznościowych. Uczestnik zajęć wykazuje się pozyskaną wcześniej wiedzą geologiczną, umiejętnością wykonywania eksperymentów i doświadczeń z zakresu geologii i nauk pokrewnych, a także zdolnością ich zrozumiałego objaśniania. |
Pełny opis: |
Seminarium ma na celu przedstawienie przez uczestnika zajęć posiadanej przez niego wiedzy geologicznej i ogólno przyrodniczej dla szeroko rozumianego odbiorcy. Jest ono prowadzone w formie krótkich prezentacji, niekiedy przy zastosowaniu technik multimedialnych lub sporządzonych samodzielnie modeli dydaktycznych. Wykonywane są różne plansze o charakterze edukacyjnym, służące do prowadzenia zajęć stacjonarnych i plenerowych. Przedstawiane są procesy zachodzące na Ziemi prowadzące do powstawania różnego typu skał, a także zjawiska wywołane tektoniką płyt. Przedstawiane jest wykorzystanie różnych surowców przez człowieka na przestrzeni wieków, od czasów prehistorycznych do dziś, a także możliwe zastosowania w przyszłości. Prezentowane są dzieje Ziemi od jej powstania do czasów współczesnych, wpływ procesów kształtujących oblicze poszczególnych kontynentów w różnych epokach geologicznych, a także rozwój flory i fauny. Prezentowane jest zastosowanie różnych surowców, głownie skalnych w innych dziedzinach np. architekturze i sztuce, oraz najsłynniejsze budowle Polski i świata wykonane z tych skał. Laboratorium obejmuje samodzielne wykonywanie prostych doświadczeń, pokazujących właściwości niektórych surowców energetycznych, chemicznych czy metalicznych, które w szczególny sposób służą człowiekowi. |
Efekty uczenia się: |
Po zaliczeniu przedmiotu student ma wiedzę o budowie Ziemi, kształtujących ją procesach geologicznych i genezie powstawania złóż surowców mineralnych. Samodzielnie analizuje możliwy przebieg procesów geologicznych prowadzących do powstawania i nagromadzenia złóż, umie zaprezentować swoją wiedzę w formie krótkiego wystąpienia.. Umie wskazać zastosowanie surowców skalnych w innych dziedzinach, np. architekturze i sztuce. Umie samodzielnie przeprowadzić proste eksperymenty geologiczne i chemiczne, objaśnić je w sposób zwięzły i zrozumiały, |
Metody i kryteria oceniania: |
Oceniana jest umiejętność przygotowania krótkiej prezentacji, jaj wartość merytoryczna i sposób wygłoszenia. Sposób sporządzenia planszy edukacyjnej, jej wartość merytoryczna lub ocena pracy pisemnej na zadany temat. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.