Decentralization
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1900-7-DEC-ZST |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.6
|
Nazwa przedmiotu: | Decentralization |
Jednostka: | Wydział Geografii i Studiów Regionalnych |
Grupy: |
Przedmioty do wyboru WGSR, dzienne studia II stopnia - sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
The course aims to familiarise students with the basic concepts and discourse of local government in English. In class we discuss selected literature on the subject, practising discussing selected issues in English. |
Pełny opis: |
There are usually six-seven meetings, each having a separate topic focus related to territorial government. Each of the meetings is dedicated to the discussion of 2-3 journal articles, or book chapters, which students should read before the clases. Subsequent topics differ in each academic year, and are generally related to: - concepts of local governments (LGs) (functions, autonomy, size) - territorial reforms - local democracy - selected local policies (e.g. climate, trasportation, marketing) - local financial system - intermunicipal cooperation and LGs' associations - Europeanisation and regional policies. workload: 3 ECTS = 75 hours, 15 of which in contact with a teacher. 15h - clases 40h - own preparation to the clases 18h - own preparation to the final test 2h - final text |
Literatura: |
readings are given at the beginning of the coure |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się: K_W01, K_W03 / K_U08, K_U09, K_U10, K_U11 / K_K01, K_K03, K_K05 / S1_U02, S1_U03 Student knows specialised English language vocabulary related to main topics of the course on strategic planning of regional and local development. Student: zna i rozumie: - rozumie paradygmat interdyscyplinarności badań prowadzonych w ramach gospodarki przestrzennej. Zna terminologię stosowaną w literaturze przedmiotu; - Zna i rozumie zasady (teoretyczne) funkcjonowania różnych rodzajów instytucji i organizacji międzynarodowych, państwowych, samorządowych i społecznych działających w obszarze gospodarki przestrzennej w wymiarze lokalnym, regionalnym i krajowym. - Zna i rozumie zasady polityki rozwoju społeczno-gospodarczego i przestrzennego na wszystkich szczeblach zarządzania, współdziałania administracji samorządowej i rządowej, współdziałania z regionami i instytucja-mi europejskimi oraz współdziałania sektora publicznego z sektorem społeczeństwa obywatelskiego i sektorem biznesu Umie: - pozyskiwać i krytycznie dobierać dane z literatury, także w języku obcym. Potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej analizy skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie. Ma umiejętność określania kierunków dalszego poszerzania wiedzy poprzez proces samokształcenia - przygotować i przedstawić prezentacje ustne, w języku polskim i języku obcym, dotyczące szczegółowych zagadnień z zakresu gospodarki przestrzennej lub leżących na pograniczu z pokrewnymi dyscyplinami naukowymi. jest gotów do: - uczestniczenia w przygotowaniu projektów w zakresie gospodarowania przestrzenią i potrafi przewidywać wielokierunkowe, społeczne, środowiskowe i inne skutki swojej działalności. Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje - uczenia się przez całe życie, prezentuje postawę ciągłego doskonalenia własnego warsztatu pojęciowego, pogłębiania wiedzy i umiejętności, rozwoju osobistego, potrafiąc także inspirować i organizować proces uczenia się innych osób - jest gotów odpowiednio określić priorytety podejmowanych działań, zarówno w pracy indywidualnej, jak i zespołowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Obligations of the students during the meetings - Once in a semester each student has to give a short (ca. 15 minutes) presentation summarizing main message of the read article - Once in a semester each student has to play a role of a discusant, who animates the debate in the whole group - For each of the meetings each student has to read one of the readings, so to be able to participate in a discussion Final test’s description: There will be 5-7 questions (related to the readings from the meetings). Student can select 2-3 questions and write a short essay (ca. 1 page). The mark for the test will take into account first of all knowledge of the readings and ability of a concise presentation of one’s conclusions. The final grade is based on: - Results of the final test (40%) - Short presentation during the meetings (ability of concise summary of major conclusions is taken into account rather than linguistic capacity to speak perfect English) (30%) - Active participation in the discussions during the meetings (30%) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.