Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Inclusive growth

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1900-7-ING-ZRZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Inclusive growth
Jednostka: Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
Grupy: Przedmioty obowiązkowe, spec. Zarządzanie rozwojem zrównoważonym ...- sem. 2
Przedmioty WGSR ogólne opcjonalne, studia II stopnia
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Kierunek podstawowy MISMaP:

gospodarka przestrzenna

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Umiejętność czytania literatury w języku angielskim oraz wypowiadania się w języku angielskim w stopniu umożliwiającym swobodną prezentację i dyskusję

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Przedmiot ma na celu uwrażliwienie studentów na kwestie nierówności społecznych w procesie projektowania strategii zrównoważonego rozwoju. Zdobyta wiedza pozwoli zrozumieć konieczność uwzględniania zróżnicowania przestrzennego uwarunkowań społecznych w procesie diagnozy oraz planowania polityk lokalnych i regionalnych. Zajęcia będą prowadzone w języku angielskim i oprócz elementów wiedzowych mają wykształcić w uczestnikach umiejętność sprawnego prezentowania oraz prowadzenia dyskusji w języku angielskim.

Pełny opis:

Przedmiot ma na celu uwrażliwienie studentów na kwestie nierówności społecznych w procesie projektowania strategii zrównoważonego rozwoju. Szczególny nacisk zostanie położony na nierówności w ujęciu przestrzennym. Studenci poznają pojęcia sprawiedliwości przestrzennej (ang. spatial justice) oraz wytworzoną na gruncie polityk unijnych koncepcję spójności terytorialnej (ang. territorial cohesion). Poznają też przykłady badań empirycznych diagnozujących poziom nierówności przestrzennych w odniesieniu do wybranych usług publicznych (np. transportu publicznego, edukacji), a także zapoznają się ze społeczno-politycznymi konsekwencjami nierówności (ang. geography of discontent). Zdobyta wiedza pozwoli zrozumieć konieczność uwzględniania zróżnicowania przestrzennego uwarunkowań społecznych w procesie diagnozy oraz planowania polityk lokalnych i regionalnych. Zajęcia będą prowadzone w języku angielskim i oprócz elementów wiedzowych mają wykształcić w uczestnikach umiejętność sprawnego prezentowania oraz prowadzenia dyskusji w języku angielskim.

Literatura:

Dokładny spis literatury obowiązującej w danym semestrze będzie przedstawiany na pierwszych zajęciach

Efekty uczenia się:

S1_U02; S1_U03

Student(ka), który uzyska zaliczenie zajęć, potrafi:

- przygotować i przedstawić prezentacje ustne w języku angielskim dotyczące szczegółowych zagadnień z zakresu gospodarki przestrzennej lub leżących na pograniczu z pokrewnymi dyscyplinami naukowymi.

- swobodnie zapoznawać się ze specjalistycznymi zagadnieniami związanymi z gospodarką przestrzenną w języku angielskim

Metody i kryteria oceniania:

W trakcie kursu każdy/a student(ka) będzie mieć do przygotowania minimum 1 wystąpienie. Oceniana będzie także aktywność podczas dyskusji na tematy związane z referatami wygłoszonymi przez inne osoby z grupy. Możliwe są także krótkie, niezapowiedziane sprawdziany z omawianych lektur.

Ocena końcowa będzie składać się z w/w elementów w następującej proporcji:

Wygłoszone prezentacje: 60%

Aktywność za zajęciach: 30%

Sprawdziany: 10%

Nakład pracy studenta: 2 ECTS= 2X25 h=50 h (w tym 15 h w kontakcie bezpośrednim)

(N) – praca w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem,

(S) – praca własna (samodzielna) studenta

Dyskusje i prezentacje podczas zajęć: 15 h (N)

Konsultacje: 1 h (N)

Przygotowanie do zajęć: 14 h (S)

Przygotowanie prezentacji: 20 h (S)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wirginia Aksztejn
Prowadzący grup: Wirginia Aksztejn
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)