Inclusive growth (ERASMUS)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1900-ERASMUS-ING |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Inclusive growth (ERASMUS) |
Jednostka: | Wydział Geografii i Studiów Regionalnych |
Grupy: |
Przedmioty dla studentów ERASMUSA Przedmioty dla studentów programu ERASMUS, sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Kierunek podstawowy MISMaP: | gospodarka przestrzenna |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Umiejętność czytania literatury w języku angielskim oraz wypowiadania się w języku angielskim w stopniu umożliwiającym swobodną prezentację i dyskusję |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu uwrażliwienie studentów na kwestie nierówności społecznych w procesie projektowania strategii zrównoważonego rozwoju. Zdobyta wiedza pozwoli zrozumieć konieczność uwzględniania zróżnicowania przestrzennego uwarunkowań społecznych w procesie diagnozy oraz planowania polityk lokalnych i regionalnych. Zajęcia będą prowadzone w języku angielskim i oprócz elementów wiedzowych mają wykształcić w uczestnikach umiejętność sprawnego prezentowania oraz prowadzenia dyskusji w języku angielskim. |
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu uwrażliwienie studentów na kwestie nierówności społecznych w procesie projektowania strategii zrównoważonego rozwoju. Szczególny nacisk zostanie położony na nierówności w ujęciu przestrzennym. Studenci poznają pojęcia sprawiedliwości przestrzennej (ang. spatial justice) oraz wytworzoną na gruncie polityk unijnych koncepcję spójności terytorialnej (ang. territorial cohesion). Poznają też przykłady badań empirycznych diagnozujących poziom nierówności przestrzennych w odniesieniu do wybranych usług publicznych (np. transportu publicznego, edukacji), a także zapoznają się ze społeczno-politycznymi konsekwencjami nierówności (ang. geography of discontent). Zdobyta wiedza pozwoli zrozumieć konieczność uwzględniania zróżnicowania przestrzennego uwarunkowań społecznych w procesie diagnozy oraz planowania polityk lokalnych i regionalnych. Zajęcia będą prowadzone w języku angielskim i oprócz elementów wiedzowych mają wykształcić w uczestnikach umiejętność sprawnego prezentowania oraz prowadzenia dyskusji w języku angielskim. |
Literatura: |
Dokładny spis literatury obowiązującej w danym semestrze będzie przedstawiany na pierwszych zajęciach |
Efekty uczenia się: |
S1_U02; S1_U03 Student(ka), który uzyska zaliczenie zajęć, potrafi: - przygotować i przedstawić prezentacje ustne w języku angielskim dotyczące szczegółowych zagadnień z zakresu gospodarki przestrzennej lub leżących na pograniczu z pokrewnymi dyscyplinami naukowymi. - swobodnie zapoznawać się ze specjalistycznymi zagadnieniami związanymi z gospodarką przestrzenną w języku angielskim |
Metody i kryteria oceniania: |
W trakcie kursu każdy/a student(ka) będzie mieć do przygotowania minimum 1 wystąpienie. Oceniana będzie także aktywność podczas dyskusji na tematy związane z referatami wygłoszonymi przez inne osoby z grupy. Możliwe są także krótkie, niezapowiedziane sprawdziany z omawianych lektur. Ocena końcowa będzie składać się z w/w elementów w następującej proporcji: Wygłoszone prezentacje: 60% Aktywność za zajęciach: 30% Sprawdziany: 10% Nakład pracy studenta: 2 ECTS= 2X25 h=50 h (w tym 15 h w kontakcie bezpośrednim) (N) – praca w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem, (S) – praca własna (samodzielna) studenta Dyskusje i prezentacje podczas zajęć: 15 h (N) Konsultacje: 1 h (N) Przygotowanie do zajęć: 14 h (S) Przygotowanie prezentacji: 20 h (S) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WAR
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wirginia Aksztejn | |
Prowadzący grup: | Wirginia Aksztejn | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.