MD/EPiW - Projektowanie pracy w przedszkolu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MD/EPiW-PPP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MD/EPiW - Projektowanie pracy w przedszkolu |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Założeniem kursu jest zapoznanie studenta z aktami prawnymi związanymi z edukacją przedszkolną, jak również z organizacją pracy przedszkola i dokumentacją placówki. The purpose of that practice is to familiarize students with the legal acts related to preschool education, as well as the organization of work and documentation of that educational institution. Zajęcia są ściśle powiązane z praktyką pedagogiczną hospitacyjną w przedszkolu. Podczas kursu studenci przygotowują się do analizowania problemów edukacyjnych i dokumentowania własnej refleksji. |
Pełny opis: |
Studenci nabywają wiedzę i umiejętności potrzebne do planowania i organizowania sytuacji edukacyjnych. Mają okazję do tworzenia warsztatu pracy nauczyciela małego dziecka poprzez zapoznanie się z aktami prawnymi i dokumentacją przedszkola. Nabywają umiejętności związanych z obserwowaniem i analizowaniem pracy grupy przedszkolnej, jak również przygotowują się do współpracy z rodzicami. |
Literatura: |
Klim-Klimaszewska (2012) , Pedagogika przedszkolna: nowa podstawa programowa, Warszawa, Instytut Wydawniczy Erica. Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Wydawnictwo WAM, Kraków, 2011. Adamek I., Bałachowicz J. (red.), Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka , Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013 Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna, Polski Instytut Wydawniczy, Warszawa 2005 Gruszczyk – Kolczyńska E, Zielińska E. Dziecięca matematyka. Program dla przedszkoli, klas zerowych i placówek integracyjnych, WSiP, Warszawa 1999 Natorff A, Wasiluk K, Wychowanie plastyczne w przedszkolu, WSiP, Warszawa 1990 Jurek A., Rozwój dziecka a metody nauczania czytania i pisania, Harmonia Universalis, Gdańsk 2012 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza 1. Student wymienia akty prawne regulujące pracę w placówce przedszkolnej. 2. Wskazuje dokumentację przedszkola i osoby odpowiedzialne za konkretne obszary jego funkcjonowania. 3. Wymienia metody, formy, środki i cele obserwowanych zdarzeń edukacyjnych. Umiejętności: 1. Analizuje i interpretuje zdarzenia krytyczne i sytuacje edukacyjne. 2. Dokumentuje własną analizę i interpretację. 3. Diagnozuje problemy edukacyjne i wychowawcze, potrafi zaplanować działania naprawcze. 4. Dokonuje refleksji i ewaluacji własnej praktyki pedagogicznej. Postawy: 1. Rozumie znaczenie współpracy placówki z rodzicami. 2. Jest aktywny w przygotowaniu się do planowania, organizowania aktywności dzieci w przedszkolu, jak i współpracy z ich rodzicami. 3. Zna i akceptuje zasady etyczne i bezpieczeństwa obowiązujące w placówce przedszkolnej. Metody i kryteria oceniania: - znajomość aktów prawnych regulujących pracę placówki przedszkolnej i jej dokumentacji, - znajomość metod, form, środków dydaktycznych stosowanych w praktyce przedszkolnej, - formułowanie celów ogólnych i operacyjnych organizowanych sytuacji edukacyjnych, - diagnozowanie problemów i planowanie działań naprawczych, - profesjonalne dokumentowanie obserwacji, analizy, diagnozy i własnej refleksji. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.