Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MD/EPiW - Projektowanie pracy w przedszkolu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MD/EPiW-PPP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MD/EPiW - Projektowanie pracy w przedszkolu
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Założeniem kursu jest zapoznanie studenta z aktami prawnymi związanymi z edukacją przedszkolną, jak również z organizacją pracy przedszkola i dokumentacją placówki.

The purpose of that practice is to familiarize students with the legal acts related to preschool education, as well as the organization of work and documentation of that educational institution.

Zajęcia są ściśle powiązane z praktyką pedagogiczną hospitacyjną w przedszkolu. Podczas kursu studenci przygotowują się do analizowania problemów edukacyjnych i dokumentowania własnej refleksji.

Pełny opis:

Studenci nabywają wiedzę i umiejętności potrzebne do planowania i organizowania sytuacji edukacyjnych. Mają okazję do tworzenia warsztatu pracy nauczyciela małego dziecka poprzez zapoznanie się z aktami prawnymi i dokumentacją przedszkola. Nabywają umiejętności związanych z obserwowaniem i analizowaniem pracy grupy przedszkolnej, jak również przygotowują się do współpracy z rodzicami.

Literatura:

Klim-Klimaszewska (2012) , Pedagogika przedszkolna: nowa podstawa programowa, Warszawa, Instytut Wydawniczy Erica.

Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Wydawnictwo WAM, Kraków, 2011.

Adamek I., Bałachowicz J. (red.), Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka , Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013

Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna, Polski Instytut Wydawniczy, Warszawa 2005

Gruszczyk – Kolczyńska E, Zielińska E. Dziecięca matematyka. Program dla przedszkoli, klas zerowych i placówek integracyjnych, WSiP, Warszawa 1999

Natorff A, Wasiluk K, Wychowanie plastyczne w przedszkolu, WSiP, Warszawa 1990

Jurek A., Rozwój dziecka a metody nauczania czytania i pisania, Harmonia Universalis, Gdańsk 2012

Efekty uczenia się:

Wiedza

1. Student wymienia akty prawne regulujące pracę w placówce przedszkolnej.

2. Wskazuje dokumentację przedszkola i osoby odpowiedzialne za konkretne obszary jego funkcjonowania.

3. Wymienia metody, formy, środki i cele obserwowanych zdarzeń edukacyjnych.

Umiejętności:

1. Analizuje i interpretuje zdarzenia krytyczne i sytuacje edukacyjne.

2. Dokumentuje własną analizę i interpretację.

3. Diagnozuje problemy edukacyjne i wychowawcze, potrafi zaplanować działania naprawcze.

4. Dokonuje refleksji i ewaluacji własnej praktyki pedagogicznej.

Postawy:

1. Rozumie znaczenie współpracy placówki z rodzicami.

2. Jest aktywny w przygotowaniu się do planowania, organizowania aktywności dzieci w przedszkolu, jak i współpracy z ich rodzicami.

3. Zna i akceptuje zasady etyczne i bezpieczeństwa obowiązujące w placówce przedszkolnej.

Metody i kryteria oceniania:

- znajomość aktów prawnych regulujących pracę placówki przedszkolnej i jej dokumentacji,

- znajomość metod, form, środków dydaktycznych stosowanych w praktyce przedszkolnej,

- formułowanie celów ogólnych i operacyjnych organizowanych sytuacji edukacyjnych,

- diagnozowanie problemów i planowanie działań naprawczych,

- profesjonalne dokumentowanie obserwacji, analizy, diagnozy i własnej refleksji.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)