Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MD/EPiW - Praktyka pedagogiczna asystencka w przedszkolu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MD/EPiW-PrIP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MD/EPiW - Praktyka pedagogiczna asystencka w przedszkolu
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Założeniem praktyki jest umożliwienie studentom obserwacji, samodzielnej analizy sytuacji edukacyjnych celem tworzenia i wzbogacania warsztatu pracy przyszłego nauczyciela.

Praktyka odbywa się w placówce przedszkolnej i jej integralną część stanowi kurs: Projektowanie pracy w przedszkolu.

Pełny opis:

Pełny opis:

Student podczas praktyki obserwuje pracę placówki przedszkolnej. Poznaje ramowy rozkład dnia i dokumentację przedszkola, uczestniczy w zajęciach edukacyjnych rozpoznając zastosowane metody, formy i środki dydaktyczne. Uczy się wyznaczać cele poszczególnych aktywności i dostrzegać indywidualne potrzeby rozwojowe dzieci. Próbuje samodzielnie diagnozować problemy wychowawcze i edukacyjne dzieci oraz planować działania naprawcze. Podejmuje refleksję pedagogiczną i dokumentuje ją.

Literatura:

M. Sieńczewska (red.), (2014), Razem poprzez zmiany w kształceniu praktycznym przyszłych nauczycieli, Warszawska Firma Wydawnicza s.c.

U. Szuścik (red.), (2013), Teoria i praktyka pedagogiczna w refleksji naukowej i praktycznej, Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.

Efekty uczenia się:

Efekty kształcenia:

- student uczestniczy we wszystkich aktywnościach grupy przedszkolnej, do której został przydzielony;

- obserwuje sytuacje edukacyjne i dokumentuje przebieg wybranych,

- dokonuje refleksji i uczy się ją dokumentować,

- dostrzega indywidualne problemy dzieci i próbuje planować działania naprawcze,

- omawia z nauczycielem własne wnioski, czerpie z rozmów informacje o grupie, porównuje własne spostrzeżenia,

- uczy się współpracy z pracownikami placówki oraz rodzicami dzieci poprzez codzienny kontakt z nimi i obserwację pracy nauczyciela.

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

- obserwacja i refleksja pedagogiczna udokumentowana za pomocą arkuszy obserwacji i analizy;

- opinia i zaświadczenie z placówki przedszkolnej o odbytej praktyce;

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)