MM - Praktyka pedagogiczna obserwacyjno-metodyczna w placówce edukacyjnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MM-AKD-PrOMPE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MM - Praktyka pedagogiczna obserwacyjno-metodyczna w placówce edukacyjnej |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Praktyka pedagogiczna ma na celu pogłębienie wiedzy i umiejętności zdobytych w trakcie dotychczasowych studiów poprzez ich zastosowanie w praktyce w wybranych przez studentki i studentów placówkach edukacyjnych. |
Literatura: |
- Badawczy charakter pracy nauczyciela : wybrane obszary teorii i szkolnej pragmatyki / red. nauk. Barbara Dobrowolska ; Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach. Instytut Pedagogiki. - Siedlce : Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego, 2011 - Nauczyciel z uczniem, rodzicami i lokalną społecznością : koncepcje partnerstwa edukacyjnego / Maria Mendel // W: Pedagogika wczesnoszkolna : dyskursy, problemy, rozwiązania / red. nauk. Dorota Klus-Stańska, Maria Szczepska-Pustkowska. - Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2009. - S. 185-223 - Współdziałanie pedagogiczne szkoły podstawowej ze środowiskiem lokalnym / Łucja Reczek-Zymróz. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009 |
Efekty uczenia się: |
- rozwinięcie wiedzy i umiejętności nabytych w toku dotychczasowych studiów poprzez ich zastosowanie w praktyce - wzrost wiary we własne kompetencje zawodowe - zapoznanie się z potencjalnymi miejscami pracy - pogłębienie refleksyjności dotyczących rozwoju własnych kompetencji zawodowych |
Metody i kryteria oceniania: |
- odbycie 60 godzin praktyk w wybranej przez studenta/ studentkę - dostarczenie wszystkich dokumentów (Porozumienie, Ramowy plan, Zaświadczenie o odbyciu praktyk) - pozytywna ocena o praktykach wystawiona przez opiekuna praktyk - analiza doświadczeń w rozmowie z opiekunem praktyk z ramienia Wydziału. |
Praktyki zawodowe: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.