MS1 - Moduł specjalnościowy 1, Środowisko pracy animatora doradcy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS1-AKD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS1 - Moduł specjalnościowy 1, Środowisko pracy animatora doradcy |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem modułu jest integracja wiedzy o środowisku, instytucjach oraz uwarunkowaniach kulturowych pracy animatora kultury i doradcy edukacyjno-zawodowego. |
Pełny opis: |
W ramach modułu realizowane są następujące przedmioty: Podstawy wiedzy o animacji i komunikacji międzykulturowej Język, komunikowanie i media Teoria animacji społeczno-kulturalnej Instytucje wspierające działania pedagoga wielokulturowego Doradca międzykulturowy w polityce oświatowej krajów UE Przygotowanie do wystąpień publicznych |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć realizowanych w ramach modułu student: Wiedza: • Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat miejsca animacji społeczno-kulturalnej oraz polityki oświatowej w obrębie nauk pedagogicznych. • Ma pogłębioną wiedzę o instytucjach, szkolnych i pozaszkolnych, rządowych i pozarządowych działających w obszarze animacji kultury i poradnictwa zawodowego w Polsce i na świecie. • Zna strukturę, założone i realizowane funkcje systemu edukacji i odniesienia do systemów edukacji poza granicami kraju. • Zna terminologię na poziomie rozszerzonym z zakresu animacji kultury i doradztwa edukacyjno-zawodowego w kontekście międzykulturowym. • Dysponuje wiedzą o źródłach i relacjach pedagogiki z antropologią, psychologią społeczną, socjologią, wiedzą o kulturze i mediach. • Ma świadomość kompleksowej natury języka oraz złożoności i historycznej zmienności procesów komunikacji społecznej istotnych w pracy animatora kultury i doradcy edukacyjno-zawodowego. • Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę o genezie i kontekstach historycznych, kulturowych oraz determinantach rozwojowych współczesnego społeczeństwa wielokulturowego. • Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą kulturowych uwarunkowań procesu kształcenia i pełnienia ról społeczno-zawodowych w grupach wielokulturowych. Umiejętności: • Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną i empiryczną z zakresu animacji kultury oraz poradnictwa zawodowego do interpretowania problemów społeczeństwa wielokulturowego. • Umie korzystać z różnych systemów medialnych i kanałów komunikacyjnych jako platformy wpływu i budowania przestrzeni rozwoju osobowości. • Posiada umiejętność budowania wypowiedzi w mowie i piśmie, poprawnych pod względem merytorycznym i formalnym oraz formułowania krytycznych opinii i ocen. • Potrafi kreatywnie wykorzystać wiedzę o komunikowaniu w praktycznym działaniu animatora kultury i doradcy edukacyjno-zawodowego. • Świadomie i celowo wykorzystuje wiedzę metodologiczną zdobytą w trakcie edukacji do obserwacji, analizy i syntezy oraz oceny zjawisk typowych i nietypowych w środowisku wielokulturowym. • Ma umiejętność konstruowania oryginalnych projektów edukacyjnych i wychowawczych z zastosowaniem metodyki pracy animatora i doradcy edukacyjno-zawodowego w społeczeństwie wielokulturowym. • Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i animować uczestników procesu kształcenia w celu kształtowania pozytywnej postawy wobec edukacji permanentnej. Kompetencje społeczne: • Docenia znaczenie wiedzy pedagogicznej i dyscyplin pokrewnych w budowaniu własnego warsztatu zawodowego animatora i doradcy edukacyjno-zawodowego. • Jest gotowy do współpracy z ludźmi i instytucjami na rzecz rozwiązywania problemów z zakresu animacji kultury i doradztwa edukacyjno-zawodowego. • Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w rozumieniu problemu wielokulturowości w edukacji. • Jest gotowy do podejmowania samodzielnych działań na rzecz rozwoju osobistego oraz pogłębiania wiedzy z zakresu animacji kultury i doradztwa edukacyjno-zawodowego. • Docenia wartość różnorodności tradycji i obyczajów w budowaniu społeczeństwa wielokulturowego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Każdy przedmiot realizowany w ramach modułu: Środowisko pracy animatora doradcy kończy się zaliczeniem na ocenę. Jeżeli wszystkie oceny składowe są pozytywne, średnia z nich jest oceną z egzaminu modułowego. Ocena niedostateczna z elementu składowego modułu oznacza konieczność jej poprawy w sesji poprawkowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.