MS1 - Podstawy wiedzy o animacji i komunikacji międzykulturowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS1-AKD-PWAK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS1 - Podstawy wiedzy o animacji i komunikacji międzykulturowej |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Wzrost odrębności kulturowej poszczególnych regionów i krajów świata, postępująca globalizacja, migracje wywołane potrzebami ekonomicznymi i wymuszone przez kolejne konflikty zbrojne i zmiany polityczne oraz pogłębiająca się świadomość praw człowieka znalazły swoje odzwierciedlenie we wzroście świadomości różnorodności kulturowej i komunikacyjnej przedstawicieli różnych kultur. Rozwój turystyki kulturowej oraz towarzysząca temu potrzeba świadomego podróżowania wzmocniły te procesy. Celem zajęć jest wprowadzenie studentek i studentów w problematykę komunikacji międzykulturowej. Stworzone przez takich badaczy jak Edward Hall, Geert Hofstede, Richard Gesteland czy Trompenaars i Hampden-Turner typologie kultur oraz narzędzia porównawcze będą punktem wyjścia do analizy wybranych kultur. Ponadto w trakcie zajęć będziemy uczyć się, w jaki sposób prowadzić animację środowisk międzykulturowych z uwzględnieniem kulturowej różnorodności. |
Pełny opis: |
1. zajęcia organizacyjne: omówienie sylabusa; podział na grupy; losowanie kraju; instrukcja do portretów 2. portrety – prezentacje; zasady przygotowywania wystąpień publicznych 3. analiza materiału filmowego; zasady przygotowywania wystąpień publicznych cd. 4.-5. Wymiary kultury 6. prezentacja: USA 7. prezentacja: Japonia 8. prezentacja: Polska 9. prezentacja: Niemcy 10. prezentacja: Francja 11. prezentacja: Wielka Brytania 12. prezentacja: Szwecja 13. prezentacja: Holandia |
Literatura: |
Literatura podstawowa do prezentacji 1. Gesteland, R.R. (2000). Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, przeł. H. Malarecka-Simbierowicz. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 2. Hampden-Turner, Ch. & Trompenaars, A. (1998). Siedem kultur kapitalizmu, przeł. D. Gostyńska. Warszawa: Dom Wydawniczy ABC. 3. Hofstede, G. (2000). Kultury i organizacje, przeł. M. Durska. Warszawa: PWE. 4. Trompenaars, F. & Hampden-Turner, Ch.. (2002). Siedem wymiarów kultury, przeł. B. Nawrot. Kraków: Oficyna Ekonomiczna. |
Metody i kryteria oceniania: |
OCENA Z ZAJĘĆ Zajęcia kończą się zaliczeniem z oceną w komentarzu publicznym. Na ocenę składać się będą: /1/ obecność, /2/ aktywność podczas zajęć, /3/ ocena z prezentacji, /4/ praca „Ja i komunikowanie”, /5/ praca „Moje refleksje na temat zajęć”. Wszystkie elementy muszą zostać rozliczone. PREZENTACJA 1. PORTRET GRUPY (bez oceny) 2. REFERAT NA TEMAT: Wzorzec kulturowy i komunikacyjny na przykładzie… Prace pisemne indywidualne (bez oceny) PRACA 1: Ja i komunikowanie (bez oceny, maksymalnie 2 strony) – forma dowolna (w postaci przemyśleń) – oddajemy podczas trzeciego spotkania PRACA 2: Moje refleksje na temat zajęć (bez oceny – praca oddana na ostatnich zajęciach, maksymalnie 2 strony). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.