MS1 - Teoria animacji społeczno - kulturalnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS1-AKD-TASK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS1 - Teoria animacji społeczno - kulturalnej |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z kontekstem badań i działań w obszarze animacji kultury. Studenci poznają historyczny kontekst działań animacyjnych w kulturze, ponadto zapoznają się z teoriami takiego działania. Zajęcia przybliżają wiedzę z zakresu animacji w sensie szeroki, rozumianym jako proces zmiany w kulturze o charakterze nieformalnym oraz wąskim rozumianym jako zmiana o charakterze formalnym. |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z różnymi formami oddziaływania na kulturę i to o charakterze formalnym, jak i nieformalnym. Zajęcia mają na celu przyjrzenie się różnym koncepcjom animacji kultury oraz praktyką ich realizacji. Ponadto studenci poznają szeroki kontekst teoretyczny działań ukierunkowanych na zmianę w obszarze kultury. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi podstawami oddziaływania na kulturę. Działania animacyjne są tutaj rozumiane szeroko, jako działania ukierunkowane zarówno na zmianę o charakterze jakościowym, jak i działania animacyjne mające wymiar komercyjny np. w formie managementu. W trakcie wykładu studenci poznają zapoznają się z szerokim kontekstem działań animacyjnych (historycznym, prawnym, społecznym). Ponadto zajęcia będą przybliżały działania animacyjne na konkretnych przykładach, zarówno w środowiskach lokalnych (instytucje kultury) jak i w działaniach komercyjnych (festiwale muzyczne i inne). Zajęcia będą dodatkowo uzupełnione o wizyty studyjne i spotkania z praktykami. |
Literatura: |
Godlewski G., Animacja i antropologia, w: Animacja kultury. Doświadczenie i przyszłość, red. Grzegorz Godlewski i in., Warszawa 2002. Kurz I. (red.) TERAZ! Animacja kultury, Warszawa 2008. Jedlewska B., Animatorzy kultury wobec wyzwań edukacyjnych, Lublin 1999 Matyjewicz M., Animacja kulturalna. W poszukiwaniu obszarów współczesnego wychowania, wyd. własne, 2010. Krajewski M., Skórzyńska A. (red.) Diagnoza w kulturze, Warszawa 2017. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - student zna teorie i koncepcje animacji kultury - student zna rodzaje działań animacyjnych - student zna relacje między oddziaływaniem w kulturze i społecznością Umiejętności: - potrafi w stopniu podstawowym opisać działanie animacyjne - potrafi wskazać czynniki oddziaływania przez kulturę Kompetencje społeczne: - potrafi ocenić wpływ działania w kulturze - ma narzędzia do diagnozy w kulturze |
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie pracy semestralnej na zadany temat. Praca będzie dotyczyła analizy wybranego działania animacyjnego z wykorzystaniem literatury przedmiotu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.