Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MS2-Terapia pedagogiczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MS2-EPiW-TP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MS2-Terapia pedagogiczna
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Głównym założeniem kursu jest zapoznanie słuchaczy ze sposobami wspierania edukacyjnego dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Student ma poznać podstawowe pojęcia wyjaśniające trudności edukacyjne; tj. ich specyfikę, rodzaje, przyczyny. .Ma zaznajomić ich z rodzajami ćwiczeń, technik, metod i programów służących usprawnianiu funkcji percepcyjno – motorycznych oraz powstających na ich tle trudności w czytaniu i pisaniu. Przedmiot daje podstawy do konstruowania indywidualnych programów terapeutycznych.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do realizacji profesjonalnej terapii pedagogicznej przez zapoznanie słuchaczy z różnorodnymi metodami, technikami i programami służącymi uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania tj. z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią. Przedmiot wyposaża w umiejętność doboru wymienionego materiału do indywidualnych potrzeb uczniów oraz stosowania go dla osiągniecia wyznaczonych celów terapeutycznych i dydaktycznych. Ponadto treści przedmiotu dostarczają informacji na temat postępowania terapeutycznego w stosunku do dzieci z różnorodnymi deficytami rozwojowymi.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do realizacji profesjonalnej terapii pedagogicznej przez zapoznanie słuchaczy z różnorodnymi metodami, technikami i programami służącymi uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania tj. z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią. Przedmiot wyposaża w umiejętność doboru wymienionego materiału do indywidualnych potrzeb uczniów oraz stosowania go dla osiągniecia wyznaczonych celów terapeutycznych i dydaktycznych. Ponadto treści przedmiotu dostarczają informacji na temat postępowania terapeutycznego w stosunku do dzieci z różnorodnymi deficytami rozwojowymi.

Literatura:

J. Cieszyńska, Nauka czytania krok po kroku

J. Grabałowska, J. Mickiewicz, Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu – poradnik metodyczny

M. Frostig, G. Horne, Wzory i obrazki

J. Healey, Leworęczność – jak wychowywać ……

E. Kujawa, M. Kurzyna, Metoda 18 struktur wyrazowych

G. Krasowicz, Język, czytanie, dysleksja

Magnuska, T. Danielewicz, J. Koźmińska, Terapia dla dzieci dyslektycznych i znerwicowanych

C. Zakrzewska, trudności w czytaniu i pisaniu – poradnik metodyczny

Efekty uczenia się:

Student zna metody, techniki i programy terapeutyczne przeznaczone do pracy z dziećmi z trudnościami edukacyjnymi w czytaniu i pisaniu oraz zaburzeniami funkcji percepcyjno – motorycznych. Umie dobierać metody terapii do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci . Potrafi modyfikować programy zależnie od warunków terapeutycznych.

Metody i kryteria oceniania:

Oceny na podstawie prac pisemnych związanych bezpośrednio z omawianymi programami. Średnia z 3 – 4 prac jest podstawą wpisu zaliczającego przedmiot.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)