Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MPR-Praktyka nauczycielska w przedszkolu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-N-MPR-PPW-PNP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MPR-Praktyka nauczycielska w przedszkolu
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Założeniem praktyki jest umożliwienie studentom nie tylko obserwacji i analizy sytuacji edukacyjnych, ale także samodzielnego

projektowania, a następnie prowadzenia zajęć dydaktycznych w przedszkolu. Celem praktyki jest bezpośrednie przygotowanie do

wykonywania zawodu nauczyciela poprzez tworzenie i wzbogacanie własnego warsztatu pracy.

Tryb prowadzenia:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Praktyka odbywa się w placówce przedszkolnej i jej integralną część stanowi kurs: Nauczyciel w przedszkolu.

Pełny opis:

Student podczas praktyki dyplomowej już nie tylko obserwuje pracę placówki przedszkolnej, ale w pełni aktywnie włącza się we wszystkie

zadania. Organizuje swoją praktykę według ramowego rozkładu dnia, tworzy i wykorzystuje w pracy dokumentację przedszkola. Nie tylko

uczestniczy, ale i samodzielnie projektuje oraz przeprowadza zajęcia edukacyjne z pełną świadomością metod, form i środków

dydaktycznych, jakie należy zastosować. Dostrzega indywidualne potrzeby rozwojowe dzieci i samodzielnie diagnozuje problemy

wychowawcze oraz edukacyjne dzieci. Planuje działania naprawcze. Podejmuje refleksję pedagogiczną i dokumentuje ją celem

przygotowania do przyszłej pracy pedagogicznej.

Literatura:

M. Sieńczewska (red.), (2014), Razem poprzez zmiany w kształceniu praktycznym przyszłych nauczycieli, Warszawska Firma

Wydawnicza s.c.

U. Szuścik (red.), (2013), Teoria i praktyka pedagogiczna w refleksji naukowej i praktycznej, Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu

Śląskiego

Efekty uczenia się:

- student projektuje i kieruje różnorodnymi aktywnościami grupy przedszkolnej, do której został przydzielony;

- obserwuje sytuacje edukacyjne i dokumentuje przebieg wybranych,

- dokonuje refleksji pedagogicznej, dokumentuje ją,

- dostrzega indywidualne problemy dzieci i planuje działania naprawcze,

- omawia z nauczycielem własne wnioski, czerpie z rozmów informacje o grupie, porównuje własne spostrzeżenia,

- współpracuje z pracownikami placówki oraz rodzicami dzieci poprzez codzienny kontakt z nimi i obserwację pracy nauczyciela.

Metody i kryteria oceniania:

- obserwacja i refleksja pedagogiczna udokumentowana za pomocą arkuszy obserwacji i analizy;

- opinia i zaświadczenie z placówki przedszkolnej o odbytej praktyce;

- hospitacja, omówienie i ocena zajęć przez opiekuna praktyki.

Praktyki zawodowe:

tak

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)