MPR-Projektowanie pracy w przedszkolu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-N-MPR-PPW-PPP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MPR-Projektowanie pracy w przedszkolu |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studentów z projektowaniem pracy edukacyjnej w przedszkolu. Studenci zapoznają się z aktami prawnymi oraz inną dokumentacją regulującą pracę nauczyciela na tym etapie edukacji. Nabędą umiejętność planowania oraz organizowania sytuacji edukacyjnych dostosowanych do specyfiki funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym. Poznają sposoby dokumentowania oraz analizowania własnych doświadczeń pedagogicznych. |
Pełny opis: |
Celem kursu jest zapoznanie studentów z projektowaniem pracy edukacyjnej w przedszkolu. Studenci zapoznają się z aktami prawnymi oraz inną dokumentacją regulującą pracę nauczyciela na tym etapie edukacji. Nabędą umiejętność planowania oraz organizowania sytuacji edukacyjnych dostosowanych do specyfiki funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym. Poznają sposoby dokumentowania oraz analizowania własnych doświadczeń pedagogicznych. Zajęcia odbywają się na uczelni oraz w przedszkolu. Częstotliwość spotkań jest niestandardowa. Są one integralnie połączone z praktyką w przedszkolu. |
Literatura: |
Bulera M., Żuchelkowska K., Edukacja przedszkolna z partnerskim udziałem rodziców, 2006 Giza T., Przygotowanie studentów do twórczej pracy pedagogicznej, 1999 Klim - Klimaszewska, Pedagogika przedszkolna, 2010 Klim - Klimaszewska, Z praktyki wychowania przedszkolnego, 2005 Luck G., Nowe łatwe eksperymenty dla rodziców i dzieci, 2007 Wlaźnik K., Wychowanie fizyczne w przedszkolu. Przewodnik metodyczny dla nauczyciela, 1999. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student: Wiedza 1.wie czym jest projektowanie w edukacji przedszkolnej i na czym polega,2.zna różne możliwości dokumentowania pracy dziecka w procesie edukacji 3.zna różne programy edukacji przedszkolnej i ich założenia teoretyczno-metodyczne oraz założenia reformy wychowania przedszkolnego Umiejętności 1.potrafi napisać miesięczny,tygodniowy plan pracy, wykorzystując określony program 2. potrafi zaplanować zajęcie w dowolnej grupie wiekowej i przygotować do niego konspekt 3.potrafi użyć konkretne narzędzia w diagnozie osiągnięć dzieci Postawy 1.jest świadomy swojego wpływu na rozwój i zachowanie dziecka, 2.docenia wagę refleksji pedagogicznej we własnym działaniu, 3. docenia wagę współpracy nauczyciela z rodzicami w procesie edukacji dziecka. |
Metody i kryteria oceniania: |
- przygotowanie projektu zajęć dla dzieci 3-4-5 letnich z wykorzystaniem innowacyjnych metod pracy poznanych na zajęciach' - obecność na zajęciach (dozwolone 2 nieobecności w ciągu semestru); - przygotowanie do zajęć (przeczytanie książek lub wyszukanie niezbędnych informacji dot .tematu zajęć); - aktywne uczestnictwo w zajęciach; |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.