MPR-Praktyka pedagogiczna asystencka w przedszkolu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-N-MPR-PPW-PRA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MPR-Praktyka pedagogiczna asystencka w przedszkolu |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Założeniem praktyki jest umożliwienie studentom obserwacji, samodzielnej analizy sytuacji edukacyjnych celem tworzenia i wzbogacania warsztatu pracy przyszłego nauczyciela. |
Skrócony opis: |
Praktyka odbywa się w placówce przedszkolnej i jej integralną część stanowi kurs: Projektowanie pracy w przedszkolu. |
Pełny opis: |
Student podczas praktyki obserwuje pracę placówki przedszkolnej. Poznaje ramowy rozkład dnia i dokumentację przedszkola, uczestniczy w zajęciach edukacyjnych rozpoznając zastosowane metody, formy i środki dydaktyczne. Uczy się wyznaczać cele poszczególnych aktywności i dostrzegać indywidualne potrzeby rozwojowe dzieci. Próbuje samodzielnie diagnozować problemy wychowawcze i edukacyjne dzieci oraz planować działania naprawcze. Podejmuje refleksję pedagogiczną i dokumentuje ją. |
Literatura: |
M. Sieńczewska (red.), (2014), Razem poprzez zmiany w kształceniu praktycznym przyszłych nauczycieli, Warszawska Firma Wydawnicza s.c. U. Szuścik (red.), (2013), Teoria i praktyka pedagogiczna w refleksji naukowej i praktycznej, Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. |
Efekty uczenia się: |
- student uczestniczy we wszystkich aktywnościach grupy przedszkolnej, do której został przydzielony; - obserwuje sytuacje edukacyjne i dokumentuje przebieg wybranych, - dokonuje refleksji i uczy się ją dokumentować, - dostrzega indywidualne problemy dzieci i próbuje planować działania naprawcze, - omawia z nauczycielem własne wnioski, czerpie z rozmów informacje o grupie, porównuje własne spostrzeżenia, - uczy się współpracy z pracownikami placówki oraz rodzicami dzieci poprzez codzienny kontakt z nimi i obserwację pracy nauczyciela. |
Metody i kryteria oceniania: |
- obserwacja i refleksja pedagogiczna udokumentowana za pomocą arkuszy obserwacji i analizy; - opinia i zaświadczenie z placówki przedszkolnej o odbytej praktyce; |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.