MS2-Praca z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-NZ1-MS2-EP-PDS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS2-Praca z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Założeniem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z istotą, cechami i klasyfikacją specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci oraz sposobami pracy dydaktyczno – wychowawczej z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych tj. zarówno zaburzonych jak i wybitnie uzdolnionych |
Skrócony opis: |
Przedmiot zawiera treści zapoznające słuchaczy ze specyfiką specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i sposobami wspierania ich w różnych zakresach ich rozwoju i edukacji zgodnie z określonymi wcześniej potrzebami w tym zakresie. |
Pełny opis: |
Treści przedmiotu pozwalają poznać cechy, tj. sposoby klasyfikowania oraz diagnozowania specjalnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych dzieci. Przedmiot dostarcza informacji nt. specjalnych potrzeb edukacyjnych stanowiących podstawę ich diagnozowania i przygotowywania na tej podstawie strategii postępowania nauczycielskiego, zgodnego z indywidualnymi wymaganiami rozwojowymi dzieci. Treści przedmiotu zawierają także informacje o wybranych metodach wspierania rozwoju i edukacji dzieci zaburzonych i wybitnie zdolnych. |
Literatura: |
R. Werning; B. Lutje - Klose - Pedagogika trudności w uczeniu się A. Olechowska -Wspieranie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych A. Bolejko; M. Zińczuk - Terapia pedagogiczna w teorii i praktyce St. Winczura (red.) - Dziecko z trudnościami w rozwoju B. Skałbania - Diagnostyka pedagogiczna |
Efekty uczenia się: |
Wiadomości - student interpretuje specjalne potrzeby rozwojowe dzieci z wykorzystaniem wiedzy z zakresu psychologii rozwojowej, klinicznej i teorii rozwoju dziecka - student klasyfikuje indywidualne potrzeby edukacyjne dziecka - student zna sposoby postępowania z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych Umiejętności - student potrafi przeprowadzić postępowanie diagnostyczne pozwalające wyłonić z grupy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - student potrafi dobierać do indywidualnych potrzeb dzieci odpowiednie metody postępowania edukacyjnego - student potrafi przygotować program indywidualnego wsparcia dla dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych Kompetencje społeczne - student nawiązuje dobry, serdeczny kontakt z dzieckiem - student jest empatyczny i otwarty na potrzeby dzieci - student jest etyczny w postępowaniu diagnostycznym i terapeutycznym z dziećmi |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody aktywizujące oparte na pracy indywidualnej i grupowej. Ocena na podstawie przygotowywanych programów postępowania indywidualnego z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych (zakres potrzeb do wyboru) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.