MS3-Terapia pedagogiczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-NZ1-MS3-EP-TER |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS3-Terapia pedagogiczna |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do realizacji profesjonalnej terapii pedagogicznej przez zapoznanie słuchaczy z różnorodnymi metodami, technikami i programami służącymi uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania tj. z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią. Przedmiot wyposaża w umiejętność doboru wymienionego materiału do indywidualnych potrzeb uczniów oraz stosowania go dla osiągniecia wyznaczonych celów terapeutycznych i dydaktycznych. Ponadto treści przedmiotu dostarczają informacji na temat postępowania terapeutycznego w stosunku do dzieci z różnorodnymi deficytami rozwojowymi. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do realizacji profesjonalnej terapii pedagogicznej przez zapoznanie słuchaczy z różnorodnymi metodami, technikami i programami służącymi uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania tj. z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią. Przedmiot wyposaża w umiejętność doboru wymienionego materiału do indywidualnych potrzeb uczniów oraz stosowania go dla osiągniecia wyznaczonych celów terapeutycznych i dydaktycznych. Ponadto treści przedmiotu dostarczają informacji na temat postępowania terapeutycznego w stosunku do dzieci z różnorodnymi deficytami rozwojowymi. |
Literatura: |
J. Cieszyńska, Nauka czytania krok po kroku J. Grabałowska, J. Mickiewicz, Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu – poradnik metodyczny M. Frostig, G. Horne, Wzory i obrazki J. Healey, Leworęczność – jak wychowywać …… E. Kujawa, M. Kurzyna, Metoda 18 struktur wyrazowych G. Krasowicz, Język, czytanie, dysleksja Magnuska, T. Danielewicz, J. Koźmińska, Terapia dla dzieci dyslektycznych i znerwicowanych C. Zakrzewska, trudności w czytaniu i pisaniu – poradnik metodyczny |
Efekty uczenia się: |
Student zna metody, techniki i programy terapeutyczne przeznaczone do pracy z dziećmi z trudnościami edukacyjnymi w czytaniu i pisaniu oraz zaburzeniami funkcji percepcyjno – motorycznych. Umie dobierać metody terapii do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci . Potrafi modyfikować programy zależnie od warunków terapeutycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Oceny na podstawie prac pisemnych związanych bezpośrednio z omawianymi programami. Średnia z 3 – 4 prac jest podstawą wpisu zaliczającego przedmiot. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.