MS1-Nauka i technologia dla nauczycieli
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-NZ2-MS1-PPW-NT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS1-Nauka i technologia dla nauczycieli |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest prezentacja oraz krytyczna analiza metod i form zdobywania, gromadzenia, analizowania i systematyzowania oraz przetwarzania i wykorzystywania informacji z różnych dziedzin wiedzy. |
Skrócony opis: |
W ramach kursu studenci planują, a następnie realizują w grupach projekty edukacyjne, zgodne z wybranym tematem. Treści projektów skupiają się wokół wskazanych zagadnień z zakresu botaniki, zoologii, fizyki, chemii, geografii itp |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest prezentacja oraz krytyczna analiza metod i form zdobywania, gromadzenia, analizowania i systematyzowania oraz przetwarzania i wykorzystywania informacji z różnych dziedzin wiedzy, także z wykorzystaniem multimediów. W ramach kursu studenci wykorzystują różnorodne metody uczenia się indywidualnego i grupowego. Posłużą one planowaniu, a następnie realizacji w grupach projektów edukacyjnych, zgodnych z wybranym tematem. Treści projektów skupiają się wokół wskazanych zagadnień z zakresu botaniki, zoologii, fizyki, chemii, geografii itp. Zajęcia kończą się prezentacjami wyników działań wykonanych w ramach projektów grupowych. |
Literatura: |
Szymański M. S., O metodzie projektów: z historii, teorii i praktyki pewnej metody kształcenia, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2000 Gołębniak B. D., Uczenie metodą projektu, WSiP, Warszawa 2002 Królikowski J., Projekt edukacyjny, CODN, Warszawa 2001 Nowacki T. W., O metodzie projektów, CODN, Warszawa 1999 Zestaw książek i artykułów zależny jest od wybranego tematu projektu |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student zna wybrane metody i formy zdobywania, gromadzenia, analizowania i systematyzowania oraz przetwarzania i wykorzystywania informacji z różnych dziedzin wiedzy zna istotę i strukturę projektu edukacyjnego zdobywa wiadomości na temat wybranych zagadnień z takich obszarów wiedzy, jak: botanika, zoologia, fizyka, chemia, geografia itp. Umiejętności: student wyszukuje, selekcjonuje, ocenia i wykorzystuje informacje pochodzące z różnych źródeł dobiera metody uczenia się zgodne z założonym celem oraz z wybraną dziedziną wiedzy świadomie organizuje proces nauczania-uczenia się z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych bierze aktywny udział w dyskusjach służących planowaniu działań w ramach projektu edukacyjnego oraz negocjowaniu znaczeń zdobywanych w toku jego realizacji opracowuje materiały pisemne i wystąpienia publiczne podsumowujące realizowany projekt edukacyjny, przestrzegając zasad ochrony prawa autorskiego Kompetencje społeczne: student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczeniu podlegają określone na początku kursu przez prowadzącego różnorodne elementy pracy studenta oraz jego aktywność. Zdobytą, sumaryczną liczbę punktów student porównuje z określoną skalą ocen. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.