MS2-Modele edukacji przedszkolnej
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 2300-NZ2-MS2-PW-MEP |
| Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
| Nazwa przedmiotu: | MS2-Modele edukacji przedszkolnej |
| Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
| Grupy: | |
| Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
| Język prowadzenia: | (brak danych) |
| Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
| Skrócony opis: |
Standardy i modele edukacji przedszkolnej w krajach Unii Europejskiej. Podstawowe potrzeby małych dzieci oraz znaczenie i formy wspierania rozwoju i edukacji w pierwszych latach życia.Diagnoza i ocena rozwoju dziecka w przedszkolu. Konstruowanie jakości edukacji przedszkolnej. Wielorakie spojrzenie na jakość programów edukacji przedszkolnej. Podstawowe założenia i pytania edukacji elementarnej. |
| Pełny opis: |
Standardy i modele edukacji przedszkolnej w krajach Unii Europejskiej. Podstawowe potrzeby małych dzieci oraz znaczenie i formy wspierania rozwoju i edukacji w pierwszych latach życia.Diagnoza i ocena rozwoju dziecka w przedszkolu. Konstruowanie jakości edukacji przedszkolnej. Wielorakie spojrzenie na jakość programów edukacji przedszkolnej. Podstawowe założenia i pytania edukacji elementarnej. |
| Literatura: |
Literatura podstawowa: Pre-school education In the Europa Union 1995 Edukacja elementarna zeszyt 1 Murawska B. Segregacja na progu szkoły Woodhead M, Dążenie ku teczy. Poszukiwanie standardów jakości edukacji 1998 |
| Efekty uczenia się: |
Student zdobywa wiedzę na temat różnych teoretycznych podstaw rozumienia edukacji małych dzieci. Student nabywa kompetencje w zakresie budowania jakości edukacji przedszkolnej w poszczególnych krajach. Student nabywa umiejętności refleksyjnej analizy i diagnozy efektów rozwoju i uczenia się dzieci w przedszkolach w różnych krajach Unii Europejskiej. Student potrafi opisać kultury pedagogiczne instytucji przedszkolnej w różnych krajach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.