Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MS2-Modele edukacji przedszkolnej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-NZ2-MS2-PW-MEP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MS2-Modele edukacji przedszkolnej
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Standardy i modele edukacji przedszkolnej w krajach Unii Europejskiej.

Podstawowe potrzeby małych dzieci oraz znaczenie i formy wspierania rozwoju i edukacji w pierwszych latach życia.Diagnoza i ocena rozwoju dziecka w przedszkolu. Konstruowanie jakości edukacji przedszkolnej. Wielorakie spojrzenie na jakość programów edukacji przedszkolnej.

Podstawowe założenia i pytania edukacji elementarnej.

Pełny opis:

Standardy i modele edukacji przedszkolnej w krajach Unii Europejskiej.

Podstawowe potrzeby małych dzieci oraz znaczenie i formy wspierania rozwoju i edukacji w pierwszych latach życia.Diagnoza i ocena rozwoju dziecka w przedszkolu. Konstruowanie jakości edukacji przedszkolnej. Wielorakie spojrzenie na jakość programów edukacji przedszkolnej.

Podstawowe założenia i pytania edukacji elementarnej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Pre-school education In the Europa Union 1995

Edukacja elementarna zeszyt 1

Murawska B. Segregacja na progu szkoły

Woodhead M, Dążenie ku teczy. Poszukiwanie standardów jakości edukacji 1998

Efekty uczenia się:

Student zdobywa wiedzę na temat różnych teoretycznych podstaw rozumienia edukacji małych dzieci.

Student nabywa kompetencje w zakresie budowania jakości edukacji przedszkolnej w poszczególnych krajach.

Student nabywa umiejętności refleksyjnej analizy i diagnozy efektów rozwoju i uczenia się dzieci w przedszkolach w różnych krajach Unii Europejskiej.

Student potrafi opisać kultury pedagogiczne instytucji przedszkolnej w różnych krajach.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)