Principles of Management
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-BM-POM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Principles of Management |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty dla 1 roku, 1 semestr, stacjonarne, Business and Management (BM) |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Kurs prezentuje podstawy teorii organizacji i zarządzania, przekazując wiedzę na temat najważniejszych podejść teoretycznych i modeli analitycznych, wspierających zarządzanie organizacjami oraz kształcąc najważniejsze umiejętności menedżerskie. |
Pełny opis: |
Kurs obejmuje następujące zagadnienia: 1. Wprowadzenie do zarządzania 2. Naukowe zarządzanie 3. Teoria organizacji i struktury organizacyjne 4. Podejmowanie decyzji 5. Zarządzanie ludźmi i przywództwo 6. Motywacja 7. Kultura organizacji 8. Planowanie i kontrola 9. Organizacja jako system. Analiza otoczenia 10. Zarządzanie operacyjne 11. Marketing 12. Zarządzanie strategiczne 13. Społeczna odpowiedzialność biznesu i zrównoważony rozwój 14. Przedsiębiorczość, innowacje i modele biznesu. Nowe trendy w zarządzaniu 15. Praca nad studium przypadku – przygotowanie do egzaminu. |
Literatura: |
Podręcznik podstawowy: R. Griffin. (2021). Management. 13th ed. Cengage Learning, Inc. Uzupełniająca literatura obowiązkowa: materiały do zajęć, w tym prezentacje, artykuły, rozdziały podręczników oraz studia przypadku udostępniane na platformie Kampus. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu kursu, osoba studiująca w zakresie wiedzy: • EW_1: określa funkcje zarządzania i role menedżerskie (K_W01) • EW_2: omawia najważniejsze koncepcje z obszaru naukowego zarządzania, teorii organizacji, szkoły human relations oraz zarządzania strategicznego (K_W01) • EW_3: przedstawia popularne techniki zarządzania (K_W01) • EW_4: przedstawia wybraną działalność gospodarczą w oparciu o model łańcucha wartości Portera (K_W02) • EW_5: charakteryzuje mieszankę marketingową i proces STP dla wybranego produktu i/lub firmy (K_W02) • EW_6: wyjaśnia znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju we współczesnej działalności gospodarczej (K_W05) • EW_7: identyfikuje strategie bazowe realizowane przez wybrane firmy (K_W07) w zakresie umiejętności: • EU_1: interpretuje schemat struktury organizacyjnej (K_U01) • EU_2: interpretuje styl przywódczy (K_U01) • EU_3: proponuje działania motywujące określoną grupę pracowników (K_U01) • EU_4: przygotowuje zarówno analizę otoczenia organizacji w oparciu o techniki PEST, model 5 sił Portera i analizę interesariuszy jak i analizę SWOT (K_U02,) • EU_5: definiuje cele zgodnie z kryteriami SMART (K_U05) • EU_6: stosuje macierze Ansoffa i BCG do podejmowania decyzji produktowych w firmie (K_U05) • EU_7: pracuje w zespole nad analizą kompleksowych studiów przypadku, odzwierciedlających rzeczywiste sytuacje biznesowe (K_U07) • EU_8: debatuje w grupie na temat wniosków z analiz przeprowadzonych przez siebie i inne osoby studiujące (K_U07) w zakresie kompetencji • EK_1: identyfikuje problemy organizacyjne na postawie dostarczonych studiów przypadku (K_K01) • EK_2: analizuje problemy organizacyjne na postawie dostarczonych studiów przypadku (K_K01) • E_K3: uwzględnia zasady społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju w swoich postawach i w pracy zawodowej (K_K03) |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa opiera się na wyniku prac cząstkowych realizowanych w ramach konwersatorium (50% oceny końcowej) oraz testu egzaminacyjnego (50% oceny końcowej). Poszczególne prace cząstkowe będą realizowane jako prace indywidualne lub zespołowe. Każda praca powinna być oddana w ściśle określonym terminie i formie, ustalonym na zajęciach (nie ma możliwości późniejszego oddania pracy ani usprawiedliwienia jej nieoddania – oznacza to utratę punktów zaliczeniowych). Egzamin opiera się na pytaniach dotyczących materiału konwersatorium, ze szczególnym uwzględnieniem praktycznych problemów wynikających ze studium przypadku, które zostanie udostępnione podczas zajęć nr 12. Sposób wyliczania oceny końcowej: 0 - 59% - 2 60% - 67% - 3 68% - 75% - 3+ 76% - 83% - 4 84% - 91% - 4+ 92% - 98% - 5 99% - 100% - 5! Prace cząstkowe (50% oceny końcowej) oraz egzamin (50% oceny końcowej). Egzamin odbędzie się w formie testu pisemnego, stacjonarnie. Egzamin w formie zdalnej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Łudzińska | |
Prowadzący grup: | Karolina Łudzińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Konwersatorium - Egzamin lub zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Kurs prezentuje podstawy teorii organizacji i zarządzania, przekazując wiedzę na temat najważniejszych podejść teoretycznych i modeli analitycznych, wspierających zarządzanie organizacjami oraz kształcąc najważniejsze umiejętności menedżerskie. |
|
Pełny opis: |
Kurs obejmuje następujące zagadnienia: 1. Wprowadzenie do zarządzania 2. Naukowe zarządzanie 3. Teoria organizacji i struktury organizacyjne 4. Podejmowanie decyzji 5. Zarządzanie ludźmi i przywództwo 6. Motywacja 7. Kultura organizacji 8. Planowanie i kontrola 9. Organizacja jako system. Analiza otoczenia 10. Zarządzanie operacjami 11. Marketing 12. Zarządzanie strategiczne 13. Społeczna odpowiedzialność biznesu i zrównoważony rozwój 14. Przedsiębiorczość, innowacje i modele biznesu. Nowe trendy w zarządzaniu 15. Praca nad studium przypadku – przygotowanie do egzaminu. |
|
Literatura: |
Podręcznik podstawowy: R. Griffin. (2021). Management. 13th ed. Cengage Learning Uzupełniająca literatura obowiązkowa: materiały do zajęć, w tym prezentacje, artykuły, rozdziały podręczników oraz studia przypadku udostępniane na platformie Kampus. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.