Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Principles of Management

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-BM-POM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Principles of Management
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Przedmioty dla 1 roku, 1 semestr, stacjonarne, Business and Management (BM)
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Kurs prezentuje podstawy teorii organizacji i zarządzania, przekazując wiedzę na temat najważniejszych podejść teoretycznych i modeli analitycznych, wspierających zarządzanie organizacjami oraz kształcąc najważniejsze umiejętności menedżerskie.

Pełny opis:

Kurs obejmuje następujące zagadnienia:

1. Wprowadzenie do zarządzania

2. Naukowe zarządzanie

3. Teoria organizacji i struktury organizacyjne

4. Podejmowanie decyzji

5. Zarządzanie ludźmi i przywództwo

6. Motywacja

7. Kultura organizacji

8. Planowanie i kontrola

9. Organizacja jako system. Analiza otoczenia

10. Zarządzanie operacyjne

11. Marketing

12. Zarządzanie strategiczne

13. Społeczna odpowiedzialność biznesu i zrównoważony rozwój

14. Przedsiębiorczość, innowacje i modele biznesu. Nowe trendy w zarządzaniu

15. Praca nad studium przypadku – przygotowanie do egzaminu.

Literatura:

Podręcznik podstawowy:

R. Griffin. (2021). Management. 13th ed. Cengage Learning, Inc.

Uzupełniająca literatura obowiązkowa: materiały do zajęć, w tym prezentacje, artykuły, rozdziały podręczników oraz studia przypadku udostępniane na platformie Kampus.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu kursu, osoba studiująca

w zakresie wiedzy:

• EW_1: określa funkcje zarządzania i role menedżerskie (K_W01)

• EW_2: omawia najważniejsze koncepcje z obszaru naukowego zarządzania, teorii organizacji, szkoły human relations oraz zarządzania strategicznego (K_W01)

• EW_3: przedstawia popularne techniki zarządzania (K_W01)

• EW_4: przedstawia wybraną działalność gospodarczą w oparciu o model łańcucha wartości Portera (K_W02)

• EW_5: charakteryzuje mieszankę marketingową i proces STP dla wybranego produktu i/lub firmy (K_W02)

• EW_6: wyjaśnia znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju we współczesnej działalności gospodarczej (K_W05)

• EW_7: identyfikuje strategie bazowe realizowane przez wybrane firmy (K_W07)

w zakresie umiejętności:

• EU_1: interpretuje schemat struktury organizacyjnej (K_U01)

• EU_2: interpretuje styl przywódczy (K_U01)

• EU_3: proponuje działania motywujące określoną grupę pracowników (K_U01)

• EU_4: przygotowuje zarówno analizę otoczenia organizacji w oparciu o techniki PEST, model 5 sił Portera i analizę interesariuszy jak i analizę SWOT (K_U02,)

• EU_5: definiuje cele zgodnie z kryteriami SMART (K_U05)

• EU_6: stosuje macierze Ansoffa i BCG do podejmowania decyzji produktowych w firmie (K_U05)

• EU_7: pracuje w zespole nad analizą kompleksowych studiów przypadku, odzwierciedlających rzeczywiste sytuacje biznesowe (K_U07)

• EU_8: debatuje w grupie na temat wniosków z analiz przeprowadzonych przez siebie i inne osoby studiujące (K_U07)

w zakresie kompetencji

• EK_1: identyfikuje problemy organizacyjne na postawie dostarczonych studiów przypadku (K_K01)

• EK_2: analizuje problemy organizacyjne na postawie dostarczonych studiów przypadku (K_K01)

• E_K3: uwzględnia zasady społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju w swoich postawach i w pracy zawodowej (K_K03)

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa opiera się na wyniku prac cząstkowych realizowanych w ramach konwersatorium (50% oceny końcowej) oraz testu egzaminacyjnego (50% oceny końcowej). Poszczególne prace cząstkowe będą realizowane jako prace indywidualne lub zespołowe. Każda praca powinna być oddana w ściśle określonym terminie i formie, ustalonym na zajęciach (nie ma możliwości późniejszego oddania pracy ani usprawiedliwienia jej nieoddania – oznacza to utratę punktów zaliczeniowych).

Egzamin opiera się na pytaniach dotyczących materiału konwersatorium, ze szczególnym uwzględnieniem praktycznych problemów wynikających ze studium przypadku, które zostanie udostępnione podczas zajęć nr 12.

Sposób wyliczania oceny końcowej:

0 - 59% - 2

60% - 67% - 3

68% - 75% - 3+

76% - 83% - 4

84% - 91% - 4+

92% - 98% - 5

99% - 100% - 5!

Prace cząstkowe (50% oceny końcowej) oraz egzamin (50% oceny końcowej).

Egzamin odbędzie się w formie testu pisemnego, stacjonarnie.

Egzamin w formie zdalnej.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Łudzińska
Prowadzący grup: Karolina Łudzińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Konwersatorium - Egzamin lub zaliczenie
Skrócony opis:

Kurs prezentuje podstawy teorii organizacji i zarządzania, przekazując wiedzę na temat najważniejszych podejść teoretycznych i modeli analitycznych, wspierających zarządzanie organizacjami oraz kształcąc najważniejsze umiejętności menedżerskie.

Pełny opis:

Kurs obejmuje następujące zagadnienia:

1. Wprowadzenie do zarządzania

2. Naukowe zarządzanie

3. Teoria organizacji i struktury organizacyjne

4. Podejmowanie decyzji

5. Zarządzanie ludźmi i przywództwo

6. Motywacja

7. Kultura organizacji

8. Planowanie i kontrola

9. Organizacja jako system. Analiza otoczenia

10. Zarządzanie operacjami

11. Marketing

12. Zarządzanie strategiczne

13. Społeczna odpowiedzialność biznesu i zrównoważony rozwój

14. Przedsiębiorczość, innowacje i modele biznesu. Nowe trendy w zarządzaniu

15. Praca nad studium przypadku – przygotowanie do egzaminu.

Literatura:

Podręcznik podstawowy:

R. Griffin. (2021). Management. 13th ed. Cengage Learning

Uzupełniająca literatura obowiązkowa: materiały do zajęć, w tym prezentacje, artykuły, rozdziały podręczników oraz studia przypadku udostępniane na platformie Kampus.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)