Data storytelling i wizaualizacja danych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-DSWD-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.1
|
Nazwa przedmiotu: | Data storytelling i wizaualizacja danych |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie przez Internet (platforma edukacyjna) Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie Wydziału Zarządzania |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Matematyka poziom szkoły średniej Statystyka poziom szkoły średniej |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
W trakcie tych zajęć uczestnik będzie miał okazję analizować dane, tworzyć wykresy i przedstawiać historię przy pomocy aż do efektywnego i atrakcyjnego wizualnie raportowania wyników z użyciem ogólnodostępnych narzędzi (takich jak np. Infogram czy Tableau). Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami związanymi z prowadzeniem badań statystycznych, wstępną analizą i wizualizacją. |
Pełny opis: |
W trakcie trwania przedmiotu tematy teoretyczne przeplatać się będą z praktycznymi. W ramach zajęć przewidziana jest praca na projektem zaliczeniowym w zespołach. Część teoretyczna: 1. Data storytelling, poszukiwanie danych, badanie statystyczne 2. Opis statystyczny - podstawowe miary statystyczne. 3. Wnioskowanie statystyczne – m.in. pojęcie hipotezy statystycznej, testowanie hipotez. 4. Graficzne przedstawianie (wizualizacja) wyników analiz. Część warsztatowa:: 1. Analiza danych – opis statystyczny i weryfikacja hipotez w arkuszu kalkulacyjnym. 2. Opracowanie wyników i ich wizualizacja przy pomocy ogólnodostępnych narzędzi, np. Knightkab, Infogram itp. 3. Raportowanie wyników |
Literatura: |
A. Aczel; Statystyka w zarządzaniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2017 K. Nussbaumer Cole; Storytelling danych. Poradnik wizualizacji danych dla profesjonalistów, Onepress, 2021 B. Pułaska-Turyna; Statystyka dla ekonomistów, Difin, Warszawa, 2011 H. Rosling; Factfulness, Media Rodzina, Poznań |
Efekty uczenia się: |
K_U02 – Student potrafi prawidłowo interpretować procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji i całości gospodarki, stosując właściwy dobór metod obliczeniowych. K_K01 – Student jest gotów do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z funkcjonowaniem organizacji, sektora i całej gospodarki z wykorzystaniem modeli matematycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
10% - obecność na spotkaniach synchronicznych 60% - prace domowe/zadania/quizy 30% - projekt grupowy Skala ocen: 0 - 59% - 2.0 60% - 67% - 3.0 68% - 75% – 3,5 76% - 83% - 4.0 84% - 91% - 4.5 92% - 98% - 5.0 99% - 100% - 5.5 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartłomiej Michałowicz | |
Prowadzący grup: | Bartłomiej Michałowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Uwagi: |
Przedmiot realizowany zdalnie (Kampus + 1 spotkanie na Zoom) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.