Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Design thinking

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-MSdz2DTen
Kod Erasmus / ISCED: 14.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0310) Nauki społeczne i psychologiczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Design thinking
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Konwersatoria English dla MSM i MSZFR dzienne
Przedmioty 4EU+ (z oferty jednostek dydaktycznych)
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Założenia (opisowo):

Komunikatywna znajomość j. angielskiego

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Kurs ma na celu zapewnienie osobom studiującym narzędzi niezbędnych do kreatywnego rozwiązywania problemów przy użyciu metody Design Thinking. Po pomyślnym ukończeniu kursu, osoby studiujące będą rozumiały teoretyczne aspekty procesu projektowania, w tym ścieżki twórczego diagnozowania, definiowania i rozwiązywania złożonych problemów biznesowych. Omówione zostaną narzędzia menedżerskie do

wdrażania projektów Design Thinking, w tym w tym zarządzanie jakością, filozofia Kaizen, myślenie wizualne i diagramy koligacji. Nacisk zostanie położony na umożliwienie kreatywności w kontekście organizacyjnym i teorii projektowania zorientowanego na człowieka.

Pełny opis:

Głównym celem kursu jest wsparcie osób studiujących w rozwoju silnych umiejętności menedżerskich, przydatnych w realizacji projektów Design Thinking. W dążeniu do osiągnięcia wspomnianego celu, kurs obejmuje teoretyczne elementy teorii zarządzania i jakości, połączone z integracją i przekształceniem tej wiedzy w rutynowe zachowanie. Umożliwi to struktura kursu, łącząca wykłady, dyskusje i warsztaty. Kurs zostanie podzielony na cztery główne tematy, które zostaną omówione podczas zajęć:

● Wprowadzenie do myślenia projektowego – Główne cechy. Określenie znaczenia postaw (sposobu myślenia) i kultury organizacyjnej dla

skuteczności działań twórczych.

● Proces projektowania – Ścieżki twórczego diagnozowania, definiowania i rozwiązywania problemów. Pomysły i burza mózgów w praktyce.

● Narzędzia menedżerskie do wdrażania projektów – Filozofia Kaizen i jej wpływ na zarządzanie jakością, diagramy koligacji, głosowanie punktowe, mapowanie informacji, safari usługowe.

● Projektowanie zorientowane na człowieka (Human Centered Design) – Kluczowe komponenty HCD, system „persona”, obserwacja w praktyce, antropologia projektowania.

Literatura:

Dym, C. L., Agogino, A. M., Eris, O., Frey, D. D., &

Leifer, L. J. (2006). Engineering design thinking,

teaching, and learning. IEEE Engineering Management

Review.

Hallgren, M., & Olhager, J. (2009). Lean and agile

manufacturing: External and internal drivers and

performance outcomes. International Journal of

Operations and Production Management.

Hanington, B. (2003). Methods in the Making: A

Perspective on the State of Human Research in Design.

Design Issues.

Hoeft, R. M., & Ashmore, D. (2019). User-Centered

Design in Practice. In Human Factors in Practice.

IDEO. (2014). the Field Guide To Human-Centered

Design. In Igarss 2014.

Kimbell, L. (2011). Rethinking Design Thinking: Part I.

Design and Culture.

Kimbell, L. (2012). Rethinking design thinking: Part II.

Design and Culture.

Razzouk, R., & Shute, V. (2012). What Is Design

Thinking and Why Is It Important? Review of

Educational Research.

Efekty uczenia się:

Osoba studiująca:

● zna podstawowe zasady myślenia projektowego, połączone z umiejętnością ich praktycznego zastosowania, tj. diagnozowania, konstruowania i rozwiązywania złożonych problemów biznesowych,

● posiada wiedzę o aktualnych trendach na styku nowoczesnego designu, biznesu i technologii,

● posiada umiejętność odkrywania i definiowania nowych, nieznanych wcześniej potrzeb klientów/grup docelowych,

● wykazuje zrozumienie menedżerskich i organizacyjnych uwarunkowań procesów Design Thinking.

Metody i kryteria oceniania:

Przedmiot będzie oceniany na podstawie pracy zaliczeniowej, w której studenci zostaną poproszeni o zaprojektowanie produktu z wykorzystaniem technik omawianych na zajęciach.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Dziewanowska, Maria Schulders
Prowadzący grup: Maria Schulders
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Przedmiot dedykowany programowi:

4EU+KURSY

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)