Design thinking
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-MSdz2DTen |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.0
|
Nazwa przedmiotu: | Design thinking |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Konwersatoria English dla MSM i MSZFR dzienne Przedmioty 4EU+ (z oferty jednostek dydaktycznych) |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Komunikatywna znajomość j. angielskiego |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Kurs ma na celu zapewnienie osobom studiującym narzędzi niezbędnych do kreatywnego rozwiązywania problemów przy użyciu metody Design Thinking. Po pomyślnym ukończeniu kursu, osoby studiujące będą rozumiały teoretyczne aspekty procesu projektowania, w tym ścieżki twórczego diagnozowania, definiowania i rozwiązywania złożonych problemów biznesowych. Omówione zostaną narzędzia menedżerskie do wdrażania projektów Design Thinking, w tym w tym zarządzanie jakością, filozofia Kaizen, myślenie wizualne i diagramy koligacji. Nacisk zostanie położony na umożliwienie kreatywności w kontekście organizacyjnym i teorii projektowania zorientowanego na człowieka. |
Pełny opis: |
Głównym celem kursu jest wsparcie osób studiujących w rozwoju silnych umiejętności menedżerskich, przydatnych w realizacji projektów Design Thinking. W dążeniu do osiągnięcia wspomnianego celu, kurs obejmuje teoretyczne elementy teorii zarządzania i jakości, połączone z integracją i przekształceniem tej wiedzy w rutynowe zachowanie. Umożliwi to struktura kursu, łącząca wykłady, dyskusje i warsztaty. Kurs zostanie podzielony na cztery główne tematy, które zostaną omówione podczas zajęć: ● Wprowadzenie do myślenia projektowego – Główne cechy. Określenie znaczenia postaw (sposobu myślenia) i kultury organizacyjnej dla skuteczności działań twórczych. ● Proces projektowania – Ścieżki twórczego diagnozowania, definiowania i rozwiązywania problemów. Pomysły i burza mózgów w praktyce. ● Narzędzia menedżerskie do wdrażania projektów – Filozofia Kaizen i jej wpływ na zarządzanie jakością, diagramy koligacji, głosowanie punktowe, mapowanie informacji, safari usługowe. ● Projektowanie zorientowane na człowieka (Human Centered Design) – Kluczowe komponenty HCD, system „persona”, obserwacja w praktyce, antropologia projektowania. |
Literatura: |
Dym, C. L., Agogino, A. M., Eris, O., Frey, D. D., & Leifer, L. J. (2006). Engineering design thinking, teaching, and learning. IEEE Engineering Management Review. Hallgren, M., & Olhager, J. (2009). Lean and agile manufacturing: External and internal drivers and performance outcomes. International Journal of Operations and Production Management. Hanington, B. (2003). Methods in the Making: A Perspective on the State of Human Research in Design. Design Issues. Hoeft, R. M., & Ashmore, D. (2019). User-Centered Design in Practice. In Human Factors in Practice. IDEO. (2014). the Field Guide To Human-Centered Design. In Igarss 2014. Kimbell, L. (2011). Rethinking Design Thinking: Part I. Design and Culture. Kimbell, L. (2012). Rethinking design thinking: Part II. Design and Culture. Razzouk, R., & Shute, V. (2012). What Is Design Thinking and Why Is It Important? Review of Educational Research. |
Efekty uczenia się: |
Osoba studiująca: ● zna podstawowe zasady myślenia projektowego, połączone z umiejętnością ich praktycznego zastosowania, tj. diagnozowania, konstruowania i rozwiązywania złożonych problemów biznesowych, ● posiada wiedzę o aktualnych trendach na styku nowoczesnego designu, biznesu i technologii, ● posiada umiejętność odkrywania i definiowania nowych, nieznanych wcześniej potrzeb klientów/grup docelowych, ● wykazuje zrozumienie menedżerskich i organizacyjnych uwarunkowań procesów Design Thinking. |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot będzie oceniany na podstawie pracy zaliczeniowej, w której studenci zostaną poproszeni o zaprojektowanie produktu z wykorzystaniem technik omawianych na zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Dziewanowska, Maria Schulders | |
Prowadzący grup: | Maria Schulders | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Przedmiot dedykowany programowi: | 4EU+KURSY |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.