Emotional Intelligence at Workplace
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-MSz2EIWen |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Emotional Intelligence at Workplace |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Konwersatoria English dla MSM i MSZFR zaoczne Przedmioty 4EU+ (z oferty jednostek dydaktycznych) |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Inteligencja emocjonalna to zdolność rozumienia emocji i zarządzania nimi. W dzisiejszym świecie zawodowym inteligencja emocjonalna jest jedną z najważniejszych umiejętności, których nie można uniknąć. Kurs pomoże uczniom dowiedzieć się, w jaki sposób zwiększa się produktywność pracowników za pomocą inteligencji emocjonalnej. Wyposażą się również w umiejętności samoświadomości, samoregulacji, motywacji, empatii, umiejętności społecznych i konstruktywnego zarządzania informacjami zwrotnymi, które są ważnymi cechami pracowników inteligentnych emocjonalnie. |
Pełny opis: |
Kurs ten koncentruje się na pięciu podstawowych kompetencjach inteligencji emocjonalnej: samozarządzaniu, samoświadomości, samoregulacji, samomotywacji i empatii, a także obejmuje przegląd umiejętności interpersonalnych. Podczas zajęć zostaną omówione następujące tematy. 1. Czym jest inteligencja emocjonalna a) Korzyści płynące z inteligencji emocjonalnej b) Zrozumienie różnicy między cechą EI a zdolnością EI c) 5 wymiarów modelu cech inteligencji emocjonalnej • Samoświadomość (SA) • Zarządzanie emocjami (ME) • Motywacja (M) • Empatia (E) • Umiejętności społeczne (SS) 2. Samoświadomość: Zrozumieć swoje emocje a) Źródło emocji b) Emocjonalna przyczyna i skutek c) Emocjonalne wyzwania i możliwości d) Identyfikacja własnych wyzwalaczy emocjonalnych, motywacji i popędów 3. Samoregulacja: Zarządzanie emocjami a) Uczucia, postrzeganie i przekonania b) Zrozumienie swoich reakcji pod wpływem stresu i konfliktu c) Wybieranie swoich emocji d) Ponowne naładowanie rezerw emocjonalnych 4. Cztery umiejętności w zakresie inteligencji emocjonalnej a) Jak dokładnie postrzegać emocje b) Wykorzystywanie emocji do ułatwiania myślenia c) Rozumienie znaczeń emocjonalnych d) Zarządzanie emocjami 5. Umiejętności komunikacji werbalnej a) Skoncentrowane słuchanie b) Zadawanie pytań c) Komunikowanie się w sposób elastyczny i autentyczny 6. Umiejętności komunikacji niewerbalnej a) Mowa ciała b) Sygnały wysyłane innym c) Nie chodzi o to, co mówisz, ale jak to mówisz 7. Zarządzanie społeczne i odpowiedzialność a) Zrozumieć emocje i jak nimi zarządzać w miejscu pracy b) Rola inteligencji emocjonalnej w c) Wyrażanie emocji za pomocą języka d) Konstruktywna różnica zdań |
Literatura: |
Reference Book Emotional Intelligence – New Perspectives and Applications, Edited by Annamaria Di Fabio ISBN 978-953-307-838-0. Published by InTech Janeza Trdine 9, 51000 Rijeka, Croatia Reference Research Papers Schutte, N. S., & Loi, N. M. (2014). Connections between emotional intelligence and workplace flourishing. Personality and Individual Differences, 66, 134-139. Donaldson-Feilder, E. J., & Bond, F. W. (2004). The relative importance of psychological acceptance and emotional intelligence to workplace well-being. British Journal of Guidance and Counselling, 32(2), 187-203. Koukounaras-Liagkis, M., Skordoulis, M., Sidiropoulos, G., & Drosos, D. (2020). Emotional Intelligence and Workplace Conflict Resolution: The Case of Secondary Education Teachers in Greece. International Journal of Research in Education and Science (IJRES), 6(4). Bedell, R. E. (2020). Investigating the Relationship between Emotional Intelligence and Workplace Bullying and the Moderating Role of Gender (Doctoral dissertation, Keiser University). |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Identyfikacja kluczowych aspektów teoretycznych i praktycznych zastosowań umiejętności i kompetencji w zakresie inteligencji emocjonalnej w odniesieniu do miejsca pracy. Poznanie pięciu podstawowych umiejętności wymaganych do praktykowania inteligencji emocjonalnej. Wiedza na temat samozarządzania, samoświadomości, samoregulacji, samomotywacji i empatii. Umiejętności Rozpoznawanie i wykorzystywanie własnych umiejętności i kompetencji w zakresie inteligencji emocjonalnej w miejscu pracy w celu osiągnięcia sukcesu zawodowego. Skutecznie komunikować się z innymi w sposób niewerbalny. Interpretacja i zarządzanie emocjami. Poprawa umiejętności społecznych Kompetencje Skuteczny wpływ na innych. Odnoszenie inteligencji emocjonalnej do miejsca pracy. Wykorzystanie koncepcji i technik w miejscu pracy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach i udział w zajęciach (30%) Projekt końcowy z prezentacją (70%) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Dziewanowska, Muhammad Kamran | |
Prowadzący grup: | Muhammad Kamran | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Przedmiot dedykowany programowi: | 4EU+KURSY |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.