Przedsiębiorczość
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 2600-PRZED-OG |
| Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
| Nazwa przedmiotu: | Przedsiębiorczość |
| Jednostka: | Wydział Zarządzania |
| Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie Wydziału Zarządzania Przedmioty ogólnouniwersyteckie Wydziału Zarządzania realizowane w CENT Przedsiębiorczość |
| Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
| Założenia (opisowo): | Przedmiot realizowany zdalnie. Zajęcia nie są przeznaczone dla studentów Wydziału Zarządzania UW. Aby zajęcia ruszyły na przedmiot musi się zapisać minimum 20 osób. |
| Tryb prowadzenia: | zdalnie |
| Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zaprezentowanie aktualnych problemów i nowoczesnych koncepcji przedsiębiorczości studentom zdobywającym wiedzę na kierunkach niezwiązanych z ekonomią i zarządzaniem. W szczególności poruszane są takie zagadnienia jak: uwarunkowania działań przedsiębiorczych, proces przedsiębiorczy, kompetencje przedsiębiorcze. Predyspozycje i cechy przedsiębiorcze Wiedza i umiejętności przedsiębiorców; źródła wiedzy formalne i nieformalne Sposoby uczenia się przedsiębiorców Budowanie relacji: networking Wszystkie omawiane zagadnienia będą ilustrowane praktycznymi przykładami dostosowanymi do potrzeb i specyfiki słuchaczy (studenci kierunków niezwiązanych z ekonomią i zarządzaniem). Osiągniecie celów to ok. 30 godz. pracy studentów. |
| Pełny opis: |
Przedmiot prezentuje podstawowe pojęcia z zakresu przedsiębiorczości i ich praktyczną aplikację. W trakcie zajęć zostaną omówione, a także przećwiczone w praktyce (ćwiczenia, studia przypadków) następujące zagadnienia: - pojęcie przedsiębiorczości; uwarunkowania i stan przedsiębiorczości w Polsce - uwarunkowania działalności start-up’ów - szansa, zespół, zasoby jako elementy procesu przedsiębiorczego - proces przedsiębiorczy: od szansy do przedsiębiorstwa: Szansa – istota, sposoby identyfikacji; skąd się biorą pomysły na biznes i jak można je oceniać Innowacje – rodzaje, źródła; elementy zarządzania innowacjami Definiowanie koncepcji biznesu: model biznesowy i jego główne składniki Organizacyjne aspekty rozpoczynania działalności gospodarczej - Kompetencje przedsiębiorcze: pojęcie, diagnozowanie, doskonalenie: Predyspozycje i cechy przedsiębiorcze Wiedza i umiejętności przedsiębiorców; źródła wiedzy formalne i nieformalne Sposoby uczenia się przedsiębiorców Budowanie relacji: networking Wszystkie omawiane zagadnienia będą ilustrowane praktycznymi przykładami dostosowanymi do potrzeb i specyfiki słuchaczy (studenci kierunków niezwiązanych z ekonomią i zarządzaniem). Osiągniecie celów to ok. 30 godz. pracy studentów. Budowanie relacji: networking Wszystkie omawiane zagadnienia będą ilustrowane praktycznymi przykładami dostosowanymi do potrzeb i specyfiki słuchaczy (studenci kierunków niezwiązanych z ekonomią i zarządzaniem). Blok przeznaczony jest dla studentów wszystkich kierunków z wyjątkiem tych oferowanych przez Wydział Zarządzania i Nauk Ekonomicznych. Aby zajęcia ruszyły na przedmiot musi się zapisać minimum 12 osób. Osiągnięcie celów to ok. 30 godzin pracy studenta. |
| Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Glinka, B. i Gudkova, S. 2011, Przedsiębiorczość, Warszawa: Wolters Kluwer. 2. Osterwalder, A. i Pigneur, Y. 2012 Tworzenie modeli biznesowych. Warszawa: One Press. Materiały dostarczone przez prowadzących zajęcia. |
| Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu Przedmiotu osiągnięte zostaną efekty w następujących obszarach: • Wiedza; student: o Zna podstawowe pojęcia z zakresu przedsiębiorczości o Wie, jakie są uwarunkowania przedsiębiorczości w Polsce o Wie, jaka jest istota procesu przedsiębiorczego o Wie, co to są szansy rynkowe i jakie są sposoby ich identyfikacji o Zna pojęcie innowacji i identyfikuje różne rodzaje i źródła innowacji o Wie, co to jest model biznesowy i jakie są jego składowe o Zna organizacyjne aspekty rozpoczynania działalności gospodarczej o Zna pojęcie kompetencji przedsiębiorczych i określa jakie są składowe kompetencji • Umiejętności: o Potrafi analizować zależności pomiędzy elementami procesu przedsiębiorczego o Potrafi identyfikować i oceniać szanse rynkowe o Potrafi zaprojektować ogólny proces zarządzania innowacjami o Potrafi stworzyć model biznesowy dla nowego przedsięwzięcia o Potrafi wykorzystać dostępne źródła informacji dotyczące rozpoczynania działalności gospodarczej o Umie zdiagnozować własne kompetencje przedsiębiorcze i potrafi zaprojektować i zrealizować działania służące ich podnoszeniu • Kompetencje społeczne: o Potrafi w bardziej świadomy sposób budować społeczne relacje (networking) o Wie, jakie jest znaczenie zespołu w procesie przedsiębiorczym o Doskonali swoje umiejętności pracy w grupie |
| Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu wymaga aktywnego udziału w zajęciach, prac indywidualnych i wykonywanych w grupach ćwiczeń Ocena ciągła. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT KON
KON
ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Joanna Chlebiej-Kulma, Paweł Kłobukowski, Karina Sachpazidu | |
| Prowadzący grup: | Joanna Chlebiej-Kulma, Karina Sachpazidu | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Joanna Chlebiej-Kulma, Paweł Kłobukowski, Karina Sachpazidu | |
| Prowadzący grup: | Joanna Chlebiej-Kulma, Paweł Kłobukowski, Karina Sachpazidu | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
