Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja artystyczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-EA-BSP
Kod Erasmus / ISCED: 15.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0322) Bibliotekoznawstwo, informacja naukowa i archiwistyka Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Edukacja artystyczna
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: BSP - Bibliotekoznawstwo studia podyplomowe dedykowane
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest przybliżenie celów, zadań i problemów związanych z szeroko pojętą edukacją artystyczną prowadzoną w instytucjach kultury, w szkołach artystycznych, w tym bibliotekach.

Pełny opis:

Celem zajęć jest skonfrontowanie aktualnych zadań z zakresu edukacji artystycznej z celami zawartymi w dokumentach wyznaczających obszary aktywnego jej wykorzystania; analiza aktualnych aktów prawnych związanych z szeroko pojętą kulturą, działalnością artystyczną i edukacją. Omówione zostają związki istniejące pomiędzy zadaniami edukacji artystycznej, a wiodącymi celami instytucji artystycznych w tym także bibliotek, ośrodków kultury, muzeów, świetlic. Szczególną uwagę przywiązuje się do zadań bibliotek wynikających z nowelizacji ustawy o prowadzeniu działalności kulturalnej – w tym bibliotek. Zajęcia pokazują także znaczenie i rolę tekstu artystycznego w pracy pedagogicznej, w upowszechnianiu kultury i promocji instytucji. Uwzględnia się różnorodność form jego realizacji w pracy z czytelnikiem, uczniem i użytkownikiem kultury.

Literatura:

M. Pietrzak Retoryka artystyczna wobec wyzwań kulturowych, edukacyjnych i pedagogicznych XXI w. Wyd. Bel-Studio, Warszawa 2016

Efekty uczenia się:

- znajomość różnych grup użytkowników instytucji kultury oraz bibliotek

- specyfika, metody, techniki i narzędzia służące do aktywizacji użytkowników w bibliotece

- krytyczna ocena i weryfikacja jakości pracy własnej oraz innych w kontekście realizowanych zadań

- rozumienie konieczności uczenia się przez całe życie

- praca w grupie

- praca z użytkownikiem indywidualnym

Metody i kryteria oceniania:

KONTROLA OBECNOŚCI

Praktyki zawodowe:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Brzóska
Prowadzący grup: Robert Brzóska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Konwersatorium - Zaliczenie lub ocena
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)