Komunikowanie polityczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-KOPO-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikowanie polityczne |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie przez Internet (platforma edukacyjna) Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Podczas wykładu zostaną omówione zagadnienia dotyczące komunikowania politycznego w perspektywie mediów tradycyjnych i nowych. |
Pełny opis: |
Opis w j. polskim Wykład przeprowadzi studentów przez zagadnienia dotyczące komunikowania politycznego w perspektywie mediów, zarówno tych, które obecnie określamy jako tradycyjne (prasa, radio, telewizja), jak i nowych mediów, dziś głównie postrzeganych przez pryzmat internetu, w tym mediów społecznościowych. Podczas wykładu zostaną omówione poniższe zagadnienia: 1. Komunikowanie polityczne – podstawowe pojęcia. 2. Marketing polityczny. 3. Modele zachowań wyborczych. 4. Wizerunek kandydata i partii. 5. Charyzma kandydata/polityka. 6. Komunikacja niewerbalna. 7. Zarządzanie obecnością w mediach instytucjonalnych i własnych. 8. Wystąpienia publiczne. 9. Debaty wyborcze. 10. Planowanie kampanii wyborczej. |
Literatura: |
1. Cwalina W., Falkowski A., Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006 2. Dobek-Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006 3. Seitel P. F., Public relations w praktyce, Felberg SJA, Warszawa 2003 4. Wiszniowski R., Marketing wyborczy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Wrocław 2000 5. Dobek-Ostrowska B., Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005 6. J. Misiuna, M. Molęda-Zdziech, S. Łubiarz (red.), Amerykańskie wybory w erze postprawdy - aktorzy, strategie, konteksty, Oficyna WYdawnicza SGH, Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
Opis w j. polskim Po ukończeniu przedmiotu student: Wiedza 1. Zna podstawy tworzenia wizerunku polityka.. 2. Zna podstawy zarządzania mediami podczas kampanii wyborczych. 3. Zna modele zachowań wyborczych. Umiejętności 1. Potrafi wskazać mocne i słabe cechy wizerunku polityka. 2. Potrafi wskazać media przydatne podczas kampanii wyborczych. 3. Potrafi przygotować ramowy plan kampanii wyborczej. Inne kompetencje Brak |
Metody i kryteria oceniania: |
Końcowe zaliczenie pisemne. Skala ocen: 90-100% 5,0 80-89% 4,5 70-79% 4,0 60-69% 3,5 50-59% 3,0 0-49% 2,0 |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 90 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Kaczmarek-Śliwińska | |
Prowadzący grup: | Monika Kaczmarek-Śliwińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.