Wprowadzenie do badania społecznego odbioru treści
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-API-D3WDBSOT |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.0
|
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do badania społecznego odbioru treści |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
API-DZIENNE I STOPNIA - 3 semestr |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Metodologia badań ilościowych i jakościowych w zakresie: czytelnictwa (ogólnie), czytelnictwa prasy, badań opinii publicznej i odbioru mediów audiowizualnych oraz elektronicznych. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Omówienie zakresu badań recepcji treści, stosowanych metod i narzędzi badawczych - na wybranych przykładach. Zaprojektowanie i realizacja projektu - praca zespołowa. Przygotowanie raportu z projektu. |
Pełny opis: |
Omówienie zakresu badań recepcji treści, stosowanych metod i narzędzi badawczych - na wybranych przykładach. Przygotowanie i realizacja projektu badawczego - praca zespołowa. Działanie obejmujące etapy: - prace koncepcyjne, - przegląd literatury, - dobór metodologii i przygotowanie narzędzi badawczych, - prezentacja wyników badania, - prezentacja wniosków z badania. Przygotowanie raportu z projektu. |
Literatura: |
Helle, M., Ravaja, N., Heikkilä, H., Kallenbach, J., Kankainen, A., Kätsyri, J., ... & Marghescu, d. (2011). A theoretical model of media experience and research methods for studying it. Project report for next media–a TIVIT programme, 12-14 Przykładowe raporty badań medialnych. |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie: - teorie i metody badawcze z zakresu bibliologii i informatologii oraz dyscyplin pokrewnych, stosowane w badaniach recepcji treści, odpowiednio do kanału i nośnika ich przekazu (K_W01, K_W02), - terminologię stosowaną w badaniach czytelnictwa, udziału w kulturze, odbioru treści audiowizualnych (K_W03), - społeczny, ekonomiczny, techniczny kontekst i uwarunkowania recepcji treści (K_W05). Absolwent potrafi: - posługiwać się pojęciami i metodami kluczowymi dla realizacji badań recepcji treści, odpowiednio do ich charakteru i kontekstu (K_U01), - zaprojektować i przeprowadzić badanie recepcji treści (K_U01), - opracować raport z projektu badawczego (K_U06), - uczestniczyć w pracy zespołowej, pełniąc w niej różne role (K_U08). Absolwent jest gotów do: - realizacji zadań badawczo-projektowych (K_K04). |
Metody i kryteria oceniania: |
zal/ocenę praca projektowa zespołowa obecność obowiązkowa (dopuszczona 1 nieobecność) zajęcia realizowane online w trybie synchronicznym |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Czarnowski | |
Prowadzący grup: | Robert Czarnowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Czarnowski | |
Prowadzący grup: | Robert Czarnowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.