Badanie potrzeb i praktyk informacyjnych w sektorze GLAM
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-API-D5BPPIG |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.0
|
Nazwa przedmiotu: | Badanie potrzeb i praktyk informacyjnych w sektorze GLAM |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
API-DZIENNE I STOPNIA - 5 semestr |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Przygotowanie do badań potrzeb i praktyk informacyjnych w obszarze kultury, w tym w zakresie korzystania z instytucji i zasobów kultury różnego typu, realizowane w formie zespołowej pracy projektowej. |
Pełny opis: |
Przygotowanie do badań potrzeb i praktyk informacyjnych w obszarze kultury, w tym w zakresie korzystania z instytucji i zasobów kultury różnego typu, realizowane w formie zespołowej pracy projektowej. Definiowanie praktyk kulturalnych i uczestnictwa w kulturze. Metody badania potrzeb i praktyk informacyjnych w sektorze kultury. Kompetencje informacyjne jako kompetencje kulturowe. Przeprowadzenie badań w przedmiotowym zakresie, których wyniki stanowią materiał do pracy w ramach przedmiotu „Projektowanie usług informacyjnych”. |
Literatura: |
Drozdowski, R., Fatyga, B., Filiciak, M., Krajewski, M., & Szlendak, T. (2014). Praktyki kulturalne Polaków. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Kisilowska M., Kompetencje informacyjne jako kompetencje kulturowe. W: Pulikowski A., red., Kultura książki i informacji. Księga jubileuszowa dedykowana Profesor Elżbiecie Gondek. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2017, s. 327-339. Kisilowska, M., & Mierzecka, A. (2019). Emotions, experience, identity–motivations of the teens’ information behaviour in the area of culture. Krajewski M., W kierunku relacyjnej koncepcji uczestnictwa w kulturze. „Kultura i Społeczeństwo” 2013 nr 1. Krajewski M., Po co nam instytucje kultury? Małopolski Instytut Kultury, 2019. Obracht-Prondzynski C., Zbieranek P., Pomorskie poszerzenie pola kultury: dylematy – konteksty – działania. Gdańsk 2017. Płachecki T., Relacje i różnice: uczestnictwo warszawiaków i warszawianek w kulturze. M. st. Warszawa, 2019. Szlendak T., W. Goszczyński, M. Krajewska, Praktyki pozametropolitalne: uczestnictwo w kulturze w małym i średnim mieście. „Studia Socjologiczne” 2019 nr 2. |
Efekty uczenia się: |
Student zna: - podstawy teoretyczne i wybrane przykłady badań praktyk kulturowych oraz potrzeb i praktyk informacyjnych w obszarze kultury (K_W01, K_W07), - specyfikę kultury jako sektora aktywności człowieka (K_W06), potrafi: - zaprojektować i przeprowadzić badanie potrzeb i praktyk informacyjnych w obszarze kultury (K_U01 K_U03, K_K01, K_K02), - pracować w zespole projektowym i samodzielnie (K_U08, K_U09, _K_K04). |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: - dyskusja - elementy wykładu - praca w grupie - praca projektowa Kryteria oceniania: Udział w zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność - niezależnie, usprawiedliwiona czy nie). Aktywność na zajęciach. Udział w pracy zespołowej. Realizacja i przygotowanie (w zespole) raportu z projektu badawczego. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN PRO
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Projekt, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kisilowska-Szurmińska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kisilowska-Szurmińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Projekt - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN PRO
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Projekt, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kisilowska-Szurmińska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kisilowska-Szurmińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Projekt - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.