Promocja kultury
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-API-D6O-PK |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.0
|
Nazwa przedmiotu: | Promocja kultury |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
API-DZIENNE I STOPNIA - 6 semestr |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
W trakcie zajęć zostaną omówione wybrane nowoczesne metody promowania kultury Szczegółowej analizie poddana zostanie organizacja przykładowych przedsięwzięć, ich skuteczność i finansowanie. |
Pełny opis: |
Podczas konwersatorium zostaną omówione wybrane nowoczesne metody i formy promowania kultury stosowane w Polsce i na świecie, grupy odbiorców, sposoby identyfikacji odbiorców. Szczegółowej analizie poddana zostanie organizacja wydarzeń kulturalnych, ich finansowanie, odbiorcy i sposoby promowania z uwzględnieniem strategii i efektywności działań. |
Literatura: |
1. Böhm M., Skuteczna promocja przy niskim budżecie, BC Edukacja, Warszawa 2009 2. Czarnecki S., Nowa widownia. O promocji w kulturze, Warszawa 2016. 3. Głowacki J., Hausner J., Jakóbik K., Markiel K., Mituś A., Żabiński M. (red.), Finansowanie kultury i zarządzanie instytucjami kultury, Kraków 2009 4. Łodziana-Granbowska, J., Wiktor, J (red.), , Koncepcje zarządzania i marketingu w sferze kultury, CeDeWu 2014 5. Mazur, A., Sponsoring szansą dla kultury, Kraków 2011, 6. Niemczyk, A, , Marketing w sferze kultury. Wybrane problemy, Kraków 2007 7. Sargeant, A., Marketing w organizacjach non-profit, Kraków 2004, 8. Sobocińska, M., Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, PWE: Warszawa 2008, 9. Wróblewski, Ł., Strategie marketingowe w instytucjach kultury, Warszawa 2012 |
Efekty uczenia się: |
Student ma podstawową wiedzę o komunikacji marketingowej instytucji kultury. Student zna i rozumie konieczność promocji kultury. Zna i rozumie nowoczesne metody promocji. Student potrafi rozpoznać cel promocji i sformułować jej strategię. Zna podstawowe definicje i pojęcia związane z sektorem kultury i instytucją kultury. Rozumie wpływ polityki na kreowanie strategii w obszarze kultury i marketingu kultury Potrafi planować możliwości rozwoju strategii marketingowej instytucji kultury w oparciu o narzędzia promocji. Umiejętnie dobiera odpowiednie narzędzia promocji w odniesieniu do wybranych studiów przypadków oraz uzasadnia swój wybór Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, rozumie potrzebę uzupełniania i doskonalenia wiedzy oraz umiejętności. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena pracy własnej studenta, z aktywnością podczas zajęć. Prezentacje, projekt zaliczeniowy. Aktywne uczestnictwo w konwersatorium, a także przygotowanie konspektu „strategii promocyjnej” wybranego wydarzenia kulturalnego bądź instytucji kultury. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Kotowski | |
Prowadzący grup: | Robert Kotowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.