Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing usług informacyjnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-L-API-Z6O-MUI
Kod Erasmus / ISCED: 15.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0320) Dziennikarstwo i informacja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketing usług informacyjnych
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: API-ZAOCZNE I STOPNIA - 6 semestr
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zasadami marketingu usług komunikacyjnych. Główny

nacisk zajęć kładziony jest na zrozumienie technik oraz metod odnoszących się do marketingu usług

komunikacyjnych. Podstawą zajęć jest realizacja projektu w oparciu o wykorzystanie współczesnych

technik marketingu.

Pełny opis:

Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z podstawowym zakresem wiedzy i umiejętności

związanym z technikami oraz metodami wykorzystania marketingu w służbie komunikacji i promocji

usług informacyjnych. Studenci poznają zagadnienia związane z promocją i sprzedażą usług,

strategie zapewnienia doskonałej obsługi klienta. Studenci pozyskują wiedzę związaną ze

szczegółowym zrozumieniem elementów składowych marketingu usług, tj. elementów, które można

opisać za pomocą koncepcji 7P; product, price, place, promotion, people, proces, physical Evidence.

W celu odniesienia przedstawionej studentom wiedzy do praktycznych zastosowań, studenci

realizują praktyczny projekt wdrożenia marketingu usług informacyjnych dla wybranej usługi

informacyjnej.

Literatura:

1. Kotler P., Kibria S., Soltanifar M., Mróz-Gorgoń B., Podstawy Nowoczesnego Marketingu: Polskie

Wydanie, Independently published, 2024.

2. Systemy Informacyjne w przedsiębiorstwach handlowych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne,

2021.

3. Dyczkowska J., Oczachowska A., Oczachowski D., Marketing usług podstawy teoretyczne

i praktyka, Politechnika Koszalińska, 2016.

4. Kuczewska L., Przygotowanie do działalności usługowej. Marketing usług, Warszawa 2004.

5. Mazur J., Zarządzanie marketingiem usług, Warszawa 2002.

6. Zarządzanie relacjami w usługach. Praca zbiorowa pod red. K. Rogozińskiego, Warszawa 2006.

7. Kaznowski D., Nowy marketing, VFP Communications Ltd., 2008.

8. Kraśnicka T., Innowacje w zarządzaniu. Nowe ujęcie, Beck, 2018.

9. Szczepański J., Strategiczny brand marketing. Praktyczny poradnik skutecznego marketingu dla

menedżerów i nie tylko, Onepress, 2024.

10. Kotler P., Hermawan K., Iwan S., Marketing 6.0 Przyszłość jest immersyjna, MT Biznes, 2024.

Efekty uczenia się:

Student posiada wiedze i kompetencję w zakresie.

- pojęć związanych ze współczesnym marketingiem, zwłaszcza marketingiem cyfrowym.

- technik oraz metod wytwarzania produktów i usług, ze szczególnym uwzględnieniem produktów

oraz usług cyfrowych.

- analizy trendów rynkowych i konkurencji związanej z implementacją do praktyki gospodarczej

nowoczesnych produktów oraz usług, ze szczególnym uwzględnieniem produktów oraz usług

cyfrowych.

- współczesnych narzędzi służących do zarządzania projektami na potrzebę implementacji do

praktyki gospodarczej nowoczesnych produktów oraz usług, ze szczególnym uwzględnieniem

produktów oraz usług cyfrowych.

- narzędzia i techniki związane z budowaniem marki na potrzebę promocji produktów oraz usług, ze

szczególnym uwzględnieniem produktów oraz usług cyfrowych.

W wyniku realizacji przedmiotu, student nabywa następujących umiejętności.

- umie kreować efektywną strategię implementacji produktu/usługi na rynek.

- potrafi efektywnie wdrażać innowacyjne produktu lub usługi na rynek.

- potrafi stosować szeroki wachlarz narzędzi marketingowych w praktyce rynkowej.

Metody i kryteria oceniania:

Projekt – 30%.

Test – 70%.

Liczba punków Ocena

19-20 5.0

17-18 4.5

15-16 4.0

13-14 3.5

12 3.0

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jakub Tomczak
Prowadzący grup: Jakub Tomczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.
ul. Pasteura 1, 02-093 tel: +48 22 55 26 230 http://www.chem.uw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)