Marketing usług informacyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-API-Z6O-MUI |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.0
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing usług informacyjnych |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
API-ZAOCZNE I STOPNIA - 6 semestr |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zasadami marketingu usług komunikacyjnych. Główny nacisk zajęć kładziony jest na zrozumienie technik oraz metod odnoszących się do marketingu usług komunikacyjnych. Podstawą zajęć jest realizacja projektu w oparciu o wykorzystanie współczesnych technik marketingu. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z podstawowym zakresem wiedzy i umiejętności związanym z technikami oraz metodami wykorzystania marketingu w służbie komunikacji i promocji usług informacyjnych. Studenci poznają zagadnienia związane z promocją i sprzedażą usług, strategie zapewnienia doskonałej obsługi klienta. Studenci pozyskują wiedzę związaną ze szczegółowym zrozumieniem elementów składowych marketingu usług, tj. elementów, które można opisać za pomocą koncepcji 7P; product, price, place, promotion, people, proces, physical Evidence. W celu odniesienia przedstawionej studentom wiedzy do praktycznych zastosowań, studenci realizują praktyczny projekt wdrożenia marketingu usług informacyjnych dla wybranej usługi informacyjnej. |
Literatura: |
1. Kotler P., Kibria S., Soltanifar M., Mróz-Gorgoń B., Podstawy Nowoczesnego Marketingu: Polskie Wydanie, Independently published, 2024. 2. Systemy Informacyjne w przedsiębiorstwach handlowych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2021. 3. Dyczkowska J., Oczachowska A., Oczachowski D., Marketing usług podstawy teoretyczne i praktyka, Politechnika Koszalińska, 2016. 4. Kuczewska L., Przygotowanie do działalności usługowej. Marketing usług, Warszawa 2004. 5. Mazur J., Zarządzanie marketingiem usług, Warszawa 2002. 6. Zarządzanie relacjami w usługach. Praca zbiorowa pod red. K. Rogozińskiego, Warszawa 2006. 7. Kaznowski D., Nowy marketing, VFP Communications Ltd., 2008. 8. Kraśnicka T., Innowacje w zarządzaniu. Nowe ujęcie, Beck, 2018. 9. Szczepański J., Strategiczny brand marketing. Praktyczny poradnik skutecznego marketingu dla menedżerów i nie tylko, Onepress, 2024. 10. Kotler P., Hermawan K., Iwan S., Marketing 6.0 Przyszłość jest immersyjna, MT Biznes, 2024. |
Efekty uczenia się: |
Student posiada wiedze i kompetencję w zakresie. - pojęć związanych ze współczesnym marketingiem, zwłaszcza marketingiem cyfrowym. - technik oraz metod wytwarzania produktów i usług, ze szczególnym uwzględnieniem produktów oraz usług cyfrowych. - analizy trendów rynkowych i konkurencji związanej z implementacją do praktyki gospodarczej nowoczesnych produktów oraz usług, ze szczególnym uwzględnieniem produktów oraz usług cyfrowych. - współczesnych narzędzi służących do zarządzania projektami na potrzebę implementacji do praktyki gospodarczej nowoczesnych produktów oraz usług, ze szczególnym uwzględnieniem produktów oraz usług cyfrowych. - narzędzia i techniki związane z budowaniem marki na potrzebę promocji produktów oraz usług, ze szczególnym uwzględnieniem produktów oraz usług cyfrowych. W wyniku realizacji przedmiotu, student nabywa następujących umiejętności. - umie kreować efektywną strategię implementacji produktu/usługi na rynek. - potrafi efektywnie wdrażać innowacyjne produktu lub usługi na rynek. - potrafi stosować szeroki wachlarz narzędzi marketingowych w praktyce rynkowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt – 30%. Test – 70%. Liczba punków Ocena 19-20 5.0 17-18 4.5 15-16 4.0 13-14 3.5 12 3.0 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Tomczak | |
Prowadzący grup: | Jakub Tomczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii.